De positieve reacties thread.

C738

Meubilair
Lid sinds
5 december 2002
Berichten
6.194
Locatie
Westkust
Synthgenoten!

Na genoeg ge-galbak over diverse artiesten lijkt het me beter dat er eens een thread komt met wat positieve reacties.

Post hier welke artiest je waardeert, respecteert, gewoon goed vindt of iets dergelijks en ook waarom.
Links naar sites en foto's zullen niet misstaan in je post. Verbreedt iemand zijn muzikale horizon!

Het is niet de bedoeling om deze of gene de grond in te trappen omdat ie van andere muziek houdt dan jij!.
Kunnen jullie dit aan?

-C-
 
Green Velvet

Green Velvet

Green Velvet

velvet.gif


Waarom?
'k Vind het gave muziek. Lekkere grooves met een dosis humor. "Answering machine" bijvoorbeeld. Een leuk deuntje met steeds een stukje van zijn voice mail. Vooral het berichtje van een gozer van 'the psychic friends' is errug leuk. je hoort ook dat ie zijn lachen bijna niet in kan houden.

Pakkende baslijnen, leipe geluidjes en toch een boodschap....tenminste voor mij dan :D
Ik zou zeggen check het eens!

-C-
 
Jim!

Jim!

Ik ben onder de indruk van Jim en zijn verwoede pogingen om z'n plaat uit de hitlijsten te houden. Hij geeft ze zelfs gratis weg bij een paar zakken Mars! :D

mainvis.jpg
 
Ik hoop dat R meer synth-bands komen met vrouwen erin die ook daadwerkelijk de gear bedienen) zoals Ladytron, Purity en zooo....
 
Re: De positieve reacties thread.

Origineel geplaatst door C738
Synthgenoten!

Kunnen jullie dit aan?




Ik ben onder de indruk van Jim en zijn verwoede pogingen om z'n plaat uit de hitlijsten te houden.


:stupid

-C-
 
Re: De positieve reacties thread.

Origineel geplaatst door C738
Synthgenoten!

Het is niet de bedoeling om deze of gene de grond in te trappen omdat ie van andere muziek houdt dan jij!.
Kunnen jullie dit aan?

-C-
C, leuk initiatief! Ik ben ook heel benieuwd.
Die post van n0_key is een goede test of mensen happen. Niet doen dus!!!!

Maar goed.. ff weer op het onderwerp!

Ik vind de acties van Styles of Beyond er lekker. Met hun nieuwe plaat hebben ze weer laten horen wat
Styles of Beyond heeft o.a. een nummer bij het spel Tony Hawk.

2000 Fold was hun eerste plaat en nu dan Megadef. Bij amazon zijn ze samen te koop voor 23$ geloof ik. Das weinig.

B0000B3FCJ.01._PE_SCMZZZZZZZ_.jpg

http://www.megadef.com
 
De oldschool rapper/hiphop producer Eazy E is mijn icoon, mijn idool (ondanks dat hij allang gestorven is ;{) daarom wil ik hem ff aanprijzen

eazye1.jpg


Waarom?
Eric "Eazy E" Wright produceerde hele dope beats, rauwe, harde maar ook rustige beats.

Hij produceerde zijn beats met oa de tr808, sp1200 en de mpc60, andere produceerde ook beats voor hem oa Dr.Dre en Dj Yella.

Eazy E richte Ruthless records op met de leden van N.W.A, hij zorgde vooral voor het geld wat nodig was om Ruthless records te lanceren/staande te houden.

Ik vind hem groots omdat hij zulke dikke beats gemaakt heeft maar ook omdat hij die beats met gear heeft gemaakt die vele limits hebben, ondanks die vele limits maakte hij veel coolere/rauwere beats dan de hiphop producers van deze tijd doen ( imho )

ik zou zeggen koop een cd (tegen woordig 10 moet wel van oude hiphop houden/gediend zeuro bij de freerecord shop) of download een paar liedjes van hem, maar jeijn, als je dat niet bent, luister het dan ook niet,

Uhm, als iemand de plaat "it's on" van Eazy E thuis hebt liggen en ervan af wilt, pb of mail me dan :P.

Oja, Slick Rick vind ik ook groots (net als vele anderen), zijn lied "threat her like a prostitute" is erg dope, die zou ik ook eens luisteren, die heb ik trouwens thuis op plaat liggen :W ,

rp_slick_rick_run.jpg


Slick Rick is de linkse.

:doei:,

*ik zou trouwens graag in Eazy's voetsporen treden
 
Phony Orphants
ibo1cd014.jpg


Ontzettend lekkere groovy psytrance. Meesterlijke produkties, waar ik vaak van lig te watertanden. Hun nieuwe album Symphony is echt zwaar oke. Voor mij kwamen ze zo uit het niets tevoorschijn (dit zal wel niet het geval zijn). Een aanrader voor iedereen om eens te gaan luisteren.

HIER zijn stukjes van hun tracks te beluisteren. ;)
 
Origineel geplaatst door enyo-dog


rp_slick_rick_run.jpg


Slick Rick is de linkse.

:doei:,

*ik zou trouwens graag in Eazy's voetsporen treden

Die rechtse is toch die vent van Run DMC ??

enneuh enyo, ik gun het je van harte dat je nog de nodige jaren wacht met het "in de voetsporen treden van Eazy-E"....

Live long & drunk !!
 
Nou niet allemaal boos worden, het was maar een geintje... :engel:

En dan nu, mijn zinnige bijdrage:

Plastikman - Closer

http://www.plastikman.com/

Richie Hawtin zet wederom een mijlpaal in de minimalistische techno onder zijn alias Plastikman.

richie2.jpg

Hoewel ie tegenwoordig een beetje overstyled haar heeft...

http://www.subjectivisten.org/archives/000776.php

Closer is op het moment vooral onderwerp van discussie omdat Hawtin zijn stem laat horen. Zingen kan je het nauwelijks noemen, wat die zware, droevige robotstem laat horen. Het zingen op zich is niet belangrijk maar juist dat de woorden plotseling het abstractieniveau van Hawtins vorige albums enigszins laat ademen en diezelfde albums in een nieuw licht plaatst. De stem twijfelt, is gevangen in een hoofd, is geobsedeerd door zijn relatie met gedachten, de richting van denken, de ruimte van het bewustzijn, de aard van subjectiviteit. Ik kan de muziek niet anders noemen dan existentialistische acid. Een muziek voor een goddeloos universum, pessimistisch, onbehagelijk, waar het grote niets altijd op de loer ligt, waar de gedachten afsterven, waar vervreemding in de relaties met anderen heerst.

Het is, vermoed ik, muziek die een nieuwkomer in het genre weinig plezier kan schenken. Techno-voor-kenners klinkt wellicht onnodig elitair, maar Closer doet me denken aan Simon Reynolds opmerking dat veel post-Basic Channel techno alleen maar is te waarderen door jarenlang te luisteren naar house, totdat op een gegeven ogenblik een soort overgevoeligheid wordt ontwikkelt voor microscopische veranderingen in geluid. Een sonisch equivalent van de subatomaire realiteit waar andere wetten gelden: een subtiele verandering in ruimtelijkheid, een klein effect, even wat meer reverb krijgt gigantische gevolgen.
 
ik ben helemaal blij met mijn nieuwe sony fontopia headphones, speciaal in wit, geimporteerd uit Japan, zodat ze goed kleuren bij mijn iPod ;)
en ze klinken VET! echt lekker strak en gedefinieerd.....

en ik ben ook blij met mijn nieuwe windows XP installatie op mijn studio PC, omdat mijn delta44 kaart ineens op 64bytes buffer kan draaien, 1.43ms latency dus! jahoe!

en als laatste ben ik blij met mijn mooie roze indianen-veren-tooi en 5 12"es waaronder 1 knalroze die ik van Scott van Ms.Pinky heb gekregen om daar eens fijn met max/MSP en een draaitafel de meest geile apps mee te ontwikkelen!

jahoe! life is good
 

Attachments

  • pinky-robot.jpg
    pinky-robot.jpg
    48,6 KB · Bekeken: 48
DJ I-F

03.jpg


Waarom?
Iemand die begaan is met electronische dans muziek, die de historie van de muziek die hij draait kent (en die de historie als leidraad ziet voor het ontdekken van andere goede muziek) en die niet alleen als dj zijn sporen heeft verdiend maar zeker ook als producent. En alles wat hij draait / maakt / uitbrent op zijn label is goed en draagt willekeurig of onwillekeurig zijn handtekening. Eén van de weinig dj's die wars is van wat het publiek wil en toch een publiekslieveling is. En als je het niet leuk vind, dan rot je maar op. Hij heeft zalen leeggespeeld en zalen volgepseeld maar heeft nimmer concessies gedaan.
Er zijn dj's met een grotere populariteit dan hij, maar velen van hen kunnen wat van hem leren: namelijk dat je een publiek ook kunt vermaken met dingen die ze niet kennen, zonder alteveel in één genre te blijven hangen, als het maar goede muziek is.

Helaas schijnt hij te stoppen met het DJ werk (enige hoop is dat je met I-F maar nooit weet wat 'ie nu meent en wat niet) en dat is echt een gemis voor de nederlandse dans muziek.
 
Origineel geplaatst door gemmetje
eeeeuh, olaf....... verkeerde draadje uitgekozen ofzow ?? :confused:


hoezo? vind je mijn reactie niet positief dan? ;)
 
Ik vind alle synthforumleden echt helemaal geweldig. Gaaf toch al die rellen over artiesten die jatten etc. De zoveelste Tiesto draad heeft mij in iig echt krom laten liggen van het lachen. Satire op het hoogste niveau. Kunnen ze bij het cabaret nog wat van leren! Ga zo door heren :D

Maar goed, erg positief ben ik altijd wel over Big Bob Marley. Met zijn muziek in de auto, op een mooie warme zomerdag, creëer vanzelf een file achter je op de Duitse Autobahn. Zo lekker lui wordt je ervan :W


"three little birds, sit...♪"
 
om toch maar even een wat vreemde duit in het zakje te doen, ik vind sommige muziek van nederlandse band "Doe maar" echt geweldig :)

Bella Donna :) :dj:
 
Frans Bauer natuurlijk.

Briljante muziek.
 
Back
Top