geluidskaart -- usb vs firewire

marsel

Groep Delsin
Lid sinds
15 december 2003
Berichten
87
Locatie
Amsterdam
hi ho

ik ben aan het overwegen om een nieuwe audiokaart aan te schaffen (als opvolger van mijn fijne Audiowerk2).

ik wil zo'n externe ding/kastje, met draaiknoppen etc

nu twijfel ik tussen een USB of een Firewire, bijv. de M-Audio Firewire FW 410.

ik hoor nl. dat als al redelijk wat aan de USB hebt hangen, je beter alle audio via Firewire kan doen, en ook omdat Firewire een grotere bandbreedte heeft.

m'n maar is echter dat die firewire dingen duur zijn.

wat zijn de meningen?


grt:walker:
 
USB 2.0 heeft een grotere bandbreedte dan Firewire...

USB 1.0/1.1 - 0,18/1,5 MB/s
USB 2.0 - 60 MB/s
Firewire - 50 MB/s

Maar het weerhoudt mij er beide van, vanwege de latency.. ten opzichte van een standaard PCI kaart.

Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor hier en daar wel eens wat over USB en 1394 interfaces.. en hun latency

Maar ik moet zeggen dat mijn midi zo strax als een panty loopt met mijn midex8 die over USB 1.1 loopt
Maarja wat vreet midi nou eenmaal.

duszzzz...
 
USB 2.0 kaarten

USB 2.0 kaarten

ah zo.
dank!

zijn er al USB 2.0 kaarten op de markt?

ik wil liever een extern ding, aangezien ik evt. een laptop wil aanschaffen
 
Re: USB 2.0 kaarten

Re: USB 2.0 kaarten

Origineel geplaatst door marsel
ah zo.
dank!

zijn er al USB 2.0 kaarten op de markt?

ik wil liever een extern ding, aangezien ik evt. een laptop wil aanschaffen

Jazekers zijn er usb v2.0 kaarten

Link Mycom USB v2.0 kaart

Voor een laptop kan je niet anders nee...
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
USB 2.0 heeft een grotere bandbreedte dan Firewire...

USB 1.0/1.1 - 0,18/1,5 MB/s
USB 2.0 - 60 MB/s
Firewire - 50 MB/s

Maar het weerhoudt mij er beide van, vanwege de latency.. ten opzichte van een standaard PCI kaart.

Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor hier en daar wel eens wat over USB en 1394 interfaces.. en hun latency