Audiophile 2496 vs Terratec DMX 6 Fire

Bobby

.com
Lid sinds
22 juni 2003
Berichten
463
Locatie
Belgium - Antwerp
Ahoi medeforummers! :halleluja

ik weet dat er al een gelijkaardig topic loopt, maar dit was begonnen van de Audigy 2 en is belandt bij de Edirol DA 2496 wat te duur voor me) ... dus hier mijn ding bij gaan in stoppen zou helemaal te ver gaan. Vandaar:

ik koop binnen enkele weken een nieuwe pc, en dus een nieuwe geluidskaart.
Ik twijfel tussen de 2496 en de DMX 6 (zie topic title).
Prijs (166 € vs 179 €) en specificaties zijn behoorlijk gelijkaardig, dus had ik graag wat (gebruikers)advies gehad...
en ik heb nog wat vraagjes. :eureka:

- is de DMX eerder een multimediakaart? of evengoed een kwaliteits soundcard

- de DMX zou niet zo 'veelzijdig' zijn volgens Future Music ... wat bedoelen ze hier dan mee?

- is de 2496 al niet wat voorbij gestreefd?

- in een review las ik dat het Control Panel van de 2496 nogal moeilijk te vatten is ...

- ik gebruik nu een Terratec xxl (dus met MicroWave PC). Op m'n huidig systeem (Win2000) zijn de drivers hiervoor maar bedenkelijk imo, dus ik wil dan op die pc terug Win98-SE gaan draaien (toen liep ie lekker). Nu las ik op de Terratec site:
Can I connect the EWS64 extensions, e.g. the microWAVE PC, to the DMX 6fire?
Yes, but since driver version Build 120. Please take into consideration that such an extension module can o_nly work alternatively to the standard DMX 6fire 24/96 front-module.
--> wat houd dit precies in?

- hebben (deze) geluidskaarten een sequencer die optimaal is?

Alvast bedankt! :kroon:
 
dmx6 met microwavePC

dmx6 met microwavePC

Hoi,

Als ik jou was zou ik voor de DMX6Fire lite gaan, is volgens mij zo'n 150 euro nieuw.
Dit is dan de kaart, zonder de breakoutbox.

Zelf heb ik een DMX6Fire lite voor 75 eurootjes tweedehands gekocht.
Je gebruikt de Microwave gewoon dan als breakoutbox.

Op de DMX-6 zitten connectoren om de EWS-breakout aan te sluiten (de 2 flatcables).

Als upgrade van een ews64 kaart is het zeker al een verbetering.
Ik had mijn EWS64XXL lopen op Win ME, geen problemen.
De DMX6 loopt ook als een trein, wel ff de nieuwste drivers van de site halen.
(je hebt nu driver build 128, als ik het goed heb)

De meegeleverde sequencer van de EWS64XXL, Cubase, werkt prima.

grtz Vins.
 
Toch 1 reactie. Thanks. :P

Heb er de zoekfunctie es op losgelaten, blijken er heel wat leden te zijn die er al flink geklooi mee geahd hebben...
Moet ik mij dus aan een hoop problemen verwachten als ik em zou kopen?
Of valt ie wel mee? :kroon:
 
op zich is het een uitstekende kaart. Ik heb alleen wat problemen met het opnemen van audio in cubase. had ik ook al een thread voor gebouwd maar ik heb nog niet de tijd gehad om er verder naar te kijken. Voor de rest ben ik zeker tevreden over de dmx6 fire.

Een groot probleem echter met een break-out box is de noise die je mee krijgt van de pc. Ik heb de break-out box nu buiten mijn pc liggen maar heb nog steeds erg veel ruis als ik het uitgangs-signaal hard versterk.

verder is het echt een uitstekende koop. Moeiteloos geinstalleerd en hiervoor had ik de ewx 24/96 ook heel fijn maar ik miste de extra connectiviteit die de dmx6 fire heeft.
 
Origineel geplaatst door bastardsunited
Een groot probleem echter met een break-out box is de noise die je mee krijgt van de pc. Ik heb de break-out box nu buiten mijn pc liggen maar heb nog steeds erg veel ruis als ik het uitgangs-signaal hard versterk.

is het echt zo'n ruis die eruit komt? want ik wil me deze week een nieuwe kaart bestellen en deze behoort nog steeds tot de kanshebbers ...

soz vo offtopic maar eeft iemand al ervaring met de Terratec Phase 88 of de M-audio Delta 1010LT ?
 
Yo,

Die noise zal vast komen omdat je de kaart dicht in de buurt van een videokaart hebt, zorg ervoor dat er minimaal 1 slotruimte tussen de geluidskaart en andere kaarten zit, vanwege golf dingetjes wil dit weleens gaan ruizen, verder kunnen andere stoorzenders wel 's vervelend zijn in de kast.

DMX 6 Fire is een zeer prima kaart man, ik heb hem nu precies een jaar en hij werkt perfect tenminste voor een beginner. Ik stap hierna wel over na een wat duurdere en prof kaart. Maar de 6fire is een prima kaart voor muziek en games..Zeker aan te raden!!!
 
Verdorie, ik heb net vernomen dat de DMX niet overweg kan met Reason 2.5.
En het is net naar het gebruik van Reason dat ik zo fel uitkijk en een nieuwe pc wil. :geslaagd:

Iemand anders ook al van deze probemene ervaren? :confused:
 
Origineel geplaatst door Bobby
Verdorie, ik heb net vernomen dat de DMX niet overweg kan met Reason 2.5.
En het is net naar het gebruik van Reason dat ik zo fel uitkijk en een nieuwe pc wil. :geslaagd:

Iemand anders ook al van deze probemene ervaren? :confused:


lol dat is echt bullshit
 
Origineel geplaatst door Tolliekop
lol dat is echt bullshit

Dit is dus absoluut geen bullshit...

Heel veel mensen hebben hier last van... althans met de laatste driver... 5.40 als ik me niet vergis...

Reason herkent audio niet als je opstart.... dan moet je de asio deselecteren en weer opnieuw selecteren, en dan doet ie het gewoon... tenminst als je met 2 kanalen werkt... meerdere kanalen zijn niet meer mogelijk....

echt heel irritant.... en downgraden van de driver gaf ook veel problemen...
en ik wacht al een aantal maandjes op een nieuwe driver...

verder geen problemen met de kaart...
 
Origineel geplaatst door Bobby
Bestellen bij Thomann dan maar? Of beter in eigen land? :yamaha:

Bij thomann. Heb bijna al mijn spullen daar gekocht, prima service en goedkoper...
 
Origineel geplaatst door barn
Dit is dus absoluut geen bullshit...

Heel veel mensen hebben hier last van... althans met de laatste driver... 5.40 als ik me niet vergis...

Reason herkent audio niet als je opstart.... dan moet je de asio deselecteren en weer opnieuw selecteren, en dan doet ie het gewoon... tenminst als je met 2 kanalen werkt... meerdere kanalen zijn niet meer mogelijk....

echt heel irritant.... en downgraden van de driver gaf ook veel problemen...
en ik wacht al een aantal maandjes op een nieuwe driver...

verder geen problemen met de kaart...

Heb je dat probleem enkel met ASIO onder reason 2.5 of ook onder andere reason versies en andere ASIO enabled software?
 
Origineel geplaatst door Almeros
Heb je dat probleem enkel met ASIO onder reason 2.5 of ook onder andere reason versies en andere ASIO enabled software?

Andere versies van reason... geen idee...

In Cubase SX werkt het wel gewoon goed...

beetje vreemd is het wel... en irritant... als ik alleen reason ff wil openen om te kladblokken...
 
Hmmm... das inderdaad best vreemd ja. Aangezien je voor beide (neem ik aan) dezelfde ASIO driver van de terratec gebruikt... en das toch weer een bepaalde standaard welke terratec ook al wel een tijd ervaring mee heeft...nahja, moeilijk te achterhalen probleem dan :(

(BtheW...ik neem aan dat je iig niet met rewire bent wezen werken dan toch? Want dan komt er weer meer bij kijken)
 
Origineel geplaatst door Almeros
Hmmm... das inderdaad best vreemd ja. Aangezien je voor beide (neem ik aan) dezelfde ASIO driver van de terratec gebruikt... en das toch weer een bepaalde standaard welke terratec ook al wel een tijd ervaring mee heeft...nahja, moeilijk te achterhalen probleem dan :(

(BtheW...ik neem aan dat je iig niet met rewire bent wezen werken dan toch? Want dan komt er weer meer bij kijken)

via rewire als slave in cubase is geen enkel probleem...

alleen als stand-alone dus doet ie raar, en werkt ie niet volledig...
 
Ik kom me er ook ff mee bemoeien, ik gebruik ook reason, met een dmx 6 fire, ik heb totaal geen problemen!
Ik heb ook geen ruis op mn dmx 6 fire.......
gr
 
Origineel geplaatst door eruk
Ik kom me er ook ff mee bemoeien, ik gebruik ook reason, met een dmx 6 fire, ik heb totaal geen problemen!
Ik heb ook geen ruis op mn dmx 6 fire.......
gr

maar gebruik je de nieuwste driver?
daar zijn de problemen mee...

of misschien ligt het aan wat anders dan in combi met de nieuwe driver...

maar met de 1-na-laatste driver had ik ook geen problemen...

maar erg fijn dat terratec die nog ergens aanbiedt, zodat ik kan downgraden...:confused:
 
DMX6 Fire !

DMX6 Fire !

Ik gebruik in mijn studio de M-audio Delta 1010. Die is ok.
Om thuis ook wat te kunnen knutselen kocht ik 2 weken geleden een Terratec DMX6 Fire. (208 euro )
Deze kaart klinkt abnormaal goed en zelfs beter dan kaarten die 3 of 4 maal duurder zijn. Onbegrijpelijk vind ik dat !
(maar wel fijn :) )

Hoewel ik op voorhand veel heb gelezen over de DMX6 en er blijkbaar veel gebruikers zijn die installatie problemen hadden, heb ik deze kaart toch zonder problemen kunnen installeren en werkt ze perfect ! ( ik veronderstel dat je installatie problemen mag verwachten als je met moederbordjes van 50 euro werkt...) Op mijn Asus P4P800 lukte het
gewoon met de bijgeleverde drivers.
Toch heb ik een dom probleem waarvan ik de oorzaak niet ken en dus bijgevolg ook de oplossing niet weet.
Als ik Logic open,daarna weer afsluit en dan Cool Edit opstart, dan heb ik geen geluid in CE...en moet ik de boel heropstarten. Erg vervelend en ik kon tot nog toe geen oplossing vinden. Iemand een idee, want op mijn studio PC werkt dit perfect (welsiwaar andere kaart) en kan ik 10 apps tegelijk gebruiken. (tis ook een waanzinnige bak, die Studio PC van mij...:) )

Maar alles bij elkaar zou ik nog steeds voor de Terratec gaan als je budget-oplossingen zoekt. Zeker omwille van de klank !
Want nogmaals, die is gewoon SUPERGOED ! ( en ik heb in mijn carrière toch al een aantal soundkaartjes versleten)
Wel heb ik effe moeten rondkijken want hier waren ze erg moeilijk te vinden, tenzij bij MediaMarkt, de Duitse elektronica gigant die zo gezegd de goedkoopste is...369 euro !!! ( legale diefstal - maar daar in Antwerpen krioelt het ook van de stinkend rijke joden die niet op een euritje meer of minder kijken...)
Dan maar Musicstore en na 4 weken wachten kaart afbesteld omdat het maar bleef duren hoewel ze telkens aan de telefoon zeiden dat ze op stock was... Slechts 182 euro.
Tot over 2 weken, toen vond ik een winkel in Gent die se op stock had voor 208,-
 
Back
Top