Extern signaal door VST effect?

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
hey

ik heb absoluut geen verstand van VST plugins enzovoort maar vraag me dus het volgende af: Is het mogelijk om een extern signaal in real-time door een VST effect te halen (om precies te zijn een elec gitaar)?

Ik heb een SB Live 5.1 en CubaseVST32...Pentium 4 1700 mhz 256 mb ram....kan t hiermee? of heb ik een ander hostprogje nodig? of gaat t helemaal niet?

en als t kan...hoe precies? ik ben een dikke plugin neanderthaler he
 
ja dat kan wel als je geluidskaart full-duplex is (maw opnemen en afspelen tegelijkertijd) maar je krijgt wel de vertraging van je latency over het inkomende signaal

Olaf
 
Dus als je die speciale ASIO drivers voor je live hebt dan heb je zo'n 10ms latency. En op zich kan dat wel hoor. In ieder geval om direct het resultaat te horen superhandig.

En mis je toch nog wat door die latency kun je het altijd nog als audiospoor opnemen en dan die 10ms opschuiven en gebruiken. (hendig zat)

Zelf heb ik het pas nog zo gebruikt om wat synths real time bij te sturen en het gaat echt perfect. (6ms latency)
 
op wat voor PC haal jij die 10ms latency? ik heb een P2 233Mhz hier en dan haal ik effectief niet lager dan 35ms latency met die ASIO drivers voor de SB live...

Olaf
 
Ehm.. dacht dat met die russische drivers die pas uit waren je de 10ms kon halen. Ik dacht dat dit in een draadje hier een maandje geleden stond.
Nou ja die creative labs van mij haalt dat wel. Maar 15ms latency of meer is volgens mij al irritant en gaat het al minder.

Ik weet wel dat ik ook een test had gedaan hoeveel inputs ik tegelijkertijd kon gebruiken en kwam met een Athlon 1500 met 16 inputs plus EQ, één insert FX en dynamiek op 50% CPU power. Dat is een stevige bak maar op zich wel relaxed omdat dit betekend dat je al redelijk dicht bij een digitaal mengtafel komt door je sequencer op zo'n manier te gebruiken.