Extern signaal door VST effect?

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
hey

ik heb absoluut geen verstand van VST plugins enzovoort maar vraag me dus het volgende af: Is het mogelijk om een extern signaal in real-time door een VST effect te halen (om precies te zijn een elec gitaar)?

Ik heb een SB Live 5.1 en CubaseVST32...Pentium 4 1700 mhz 256 mb ram....kan t hiermee? of heb ik een ander hostprogje nodig? of gaat t helemaal niet?

en als t kan...hoe precies? ik ben een dikke plugin neanderthaler he
 
ja dat kan wel als je geluidskaart full-duplex is (maw opnemen en afspelen tegelijkertijd) maar je krijgt wel de vertraging van je latency over het inkomende signaal

Olaf
 
Dus als je die speciale ASIO drivers voor je live hebt dan heb je zo'n 10ms latency. En op zich kan dat wel hoor. In ieder geval om direct het resultaat te horen superhandig.

En mis je toch nog wat door die latency kun je het altijd nog als audiospoor opnemen en dan die 10ms opschuiven en gebruiken. (hendig zat)

Zelf heb ik het pas nog zo gebruikt om wat synths real time bij te sturen en het gaat echt perfect. (6ms latency)
 
op wat voor PC haal jij die 10ms latency? ik heb een P2 233Mhz hier en dan haal ik effectief niet lager dan 35ms latency met die ASIO drivers voor de SB live...

Olaf
 
Ehm.. dacht dat met die russische drivers die pas uit waren je de 10ms kon halen. Ik dacht dat dit in een draadje hier een maandje geleden stond.
Nou ja die creative labs van mij haalt dat wel. Maar 15ms latency of meer is volgens mij al irritant en gaat het al minder.

Ik weet wel dat ik ook een test had gedaan hoeveel inputs ik tegelijkertijd kon gebruiken en kwam met een Athlon 1500 met 16 inputs plus EQ, één insert FX en dynamiek op 50% CPU power. Dat is een stevige bak maar op zich wel relaxed omdat dit betekend dat je al redelijk dicht bij een digitaal mengtafel komt door je sequencer op zo'n manier te gebruiken.
 
dus ik begrijp dat je op je Athlon 1500Mhz een latency van 10ms haalt met die SB live en gehackede ASIO drivers?

(ik vraag dit omdat latency voor een groot deel door de CPU wordt bepaald, en ik altijd van die 10ms verhalen las maar zelf niet onder de 35 kwam...)

Olaf
 
Nee, ik ben een beetje van alles en nog wat aan't door elkaar halen geweest. Maar een SB live heeft dus ook geen 16 inputs. ;)

Op m'n gamesysteem heb ik een audigy player en die kx ASIO drivers daar werkten best wel goed. Maar gamen met die drivers lukt me niet. Maar ik kwam dus op 5ms latency uit met die driver op overigens een gefixede samplerate van 48khz.

En die andere test had ik met een RME hammerfall op m'n muziek systeem gedaan. En die had ik op 6ms ingesteld omdatie lager dan niet lekker meer loopt, maar dat heeft volgens mij mede te maken dat hij geen busmaster is omdat er een andere PCI kaart het wel is. Maar de driver geeft 1,5 ms aan als minimum. (dat ik dat zowieso met een Athlon XP (heb dus geupgraded van een gewone Athlon naar een XP) niet kan halen geeft al aan dat d'r iets niet goed zit lijkt me)

Maar de snelheid van de CPU is dus mede bepalend voor de latency die je kaart kan halen. Ook al kun je die kaart dan tot ik zeg maar iets 2ms zetten dan trekt de CPU het niet en gaatie stotteren. En op het randje gaat zitten werkt dan ook niet. Dan gaatie af en toe over z'n nek.
 
goed die latency moet ik dan maar voor lief nemen, maar ik wil dit bij wijze van experiment (bij wijze van ik heb geen distortion pedaal maar wil wel ff rammen met me gitaar) toch ff doen.....hoe? hoe? hoe?
 
*klik klik*

cubase staat op....vst master mixer.....vst channel mixer....hoe krijg ik de line in als kanaal op een "mengpaneeltje"?
 
check bovenstaande hyperlink....tis precies hetzelfde als dat je een audio-track opneemt....de "tape style" zorgt ervoor dat de monitoring inclusief effecten gebeurt..

Olaf
 
ok....maar dat on the cubase mixer select active input....ik kan da niet vinden (valt t op dat ik nooit cubase gebruik? ;) )
 
Origineel geplaatst door olafmol
ja dat kan wel als je geluidskaart full-duplex is (maw opnemen en afspelen tegelijkertijd) maar je krijgt wel de vertraging van je latency over het inkomende signaal

Olaf

Ja hoor...heeft ie zo'n vette bak...zou die zeker geen full-duplex audiokaart hebben ;)
 
Back
Top