draaitafels

ff iets anders:

Een huisgenoot van mij verkoopt 2 Technics SL1210mkII + 1 Dateq XTC-mixer + 2 concorde banana naalden
Vraagprijs rond de 1200euro.
Bij intresse graag mail
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
ff iets anders:

Een huisgenoot van mij verkoopt 2 Technics SL1210mkII + 1 Dateq XTC-mixer + 2 concorde banana naalden
Vraagprijs rond de 1200euro.
Bij intresse graag mail

Een snel rekensommetje (275x2 + 325) leert mij dat dit een superdeal is :o:
Volgens mij hebben we daar een Marktplaats voor bedoeld.....
 
Sinds een maandje of 2 ben ik de trotse papa van twee reloop RP 4000 mk2 draaitafels en een gemini 626 mix0r.
goed ik ben totaal geen echte DJ nog, maar ik vind het heel erg gaaf spul :) Klinkt goed, loop strak (behalve bij sommige gigolo platen...) dus geen klachte...

-C-
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ik denk dat het juist anders ligt,

als eerste is het verdomde makkelijk om zowel op vinyl als cd te draaien en het maakt niet uit met welke muziek style je bezig bent, een beetje dj draait het door elkaar heen. wat ik er makkelijk aan vind is dat je met één koffer heel veel muziek mee kan nemen. op 1 cd kan je een aantal nr's op zetten en als je dan een map van bv 50 cd's hebt dan heb je aaridg wat muziek mee op een ruimte van 10 vinyl plekken in je tas. ook het aanbod van muziek is ook veel breeder en je bent niet beperkt aan de platen die je mee neemt of je moet met 2 of 3 koffers op pad gaan.

wat de sl1200 betreft het blijven de standaards en dat is al jaren zo en ik hebzelf nooit op een draaitafel gedraaid die beter is (komt omdat ik niet anders gewend ben). overal waar ik kom staan er standaard 2/3 x sl1200 en 2 cdj1000 spelers en dat is tegenwoordig wel de ideale en vooral de neutrale combinatie. de technics cd spelers zijn ook best wel ok maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de cdj1000.

een ander voordeel van cd's draaien is dat je heel snel via internet je nr's voor een veel goedkopere prijs kan downloaden en meteen binnen 5 minuten in huis hebt. laten we eerlijk zijn als ik een nr's bij id&t download ben ik 1,50€ kwijt en een vinyl bestellen via internet kost me vele malen duurder. natuurlijk bestel ik nog wel vinly omdat er platen zijn die ik gewoon wil hebben en persoonlijk vind ik dat vinyl wel iets lekkerder klinkt maar ja de tijden veranderen en de mensen op de dansvloer hebben er weinig erg in zolang de muziek en je kunstje maar goed is.

Ik heb het helemaal niet gehad over de voor of nadelen van CDs vs Vinyl. Als je decks gaat kopen moet je eerst besluiten wat je het meest gaat draaien. Tenzij je geld genoeg hebt dan koop je gewoon 3 SLs en 2 CDJs ben je gelijk klaar ;)
 
Origineel geplaatst door cryptout
Tenzij je geld genoeg hebt dan koop je gewoon 3 SLs en 2 CDJs ben je gelijk klaar ;)

nu heb ik geen 3 sl1200 maar 2 ook goed met 2 cdj1000. dit is de standaard en overal waar je komt staat dit er. de 1200 zijn ook de betere draaitafel geen poespas of kermis gewoon vinyl er op en draaien maar. ik heb div clonen uitgeprobeerd maar ik kan er niet mee schikken,
 
Back
Top