[Track] Age of Innocence (ambient)

Mystahr

Ingeburgerd
Lid sinds
5 oktober 2003
Berichten
80
Locatie
Gelderland
Na lang werken aan deze track eindelijk een fatsoenlijke opname.... Wat begon als een anderhalve minuut voor de maandelijkse KvR-contest is nu uitgegroeid to 7.15 min ambient soundscaping. Gemaakt met freeware soft-synths (Motion, Crystal, Claw, Iblit, Ersdrums, freeAlpha, en een nog niet gereleasde softsynth) en percussie gemaakt in Reason.

http://www.soundclick.com/bands/2/mystahrmusic.htm

Klik op de hi-fi button achter age of innocence (geen registratie nodig, en direct van de stream te beluisteren).

NB. dit is waarschijnlijk de laatste track via Soundclick, hierna direct-links.

Is er iemand die deze track grondig aan een analyse kan onderwerpen. Constructieve feedback is altijd welkom.
 
op een een of andere manier heb ik het niet zo op ambient wat alleen gemaakt is met synths en electronisch spul. Zo ook deze dus. Vaak leeft een track helemaal op als er ook sample/loops in zitten wat van akoestische bronnen komt.
Je track klinkt wel leuk IMO maar het mist warmte door het vorige wat ik schreef. Nu is het zo duidelijk hoorbaar dat je wat toetsen aanslaat, soms een paar noten verschoven enzo maar je hoort duidelijk dat het dezelfde patch is.

Ik hoop dat ik niet al te negatief overkom! Is slechts mijn bescheiden mening :D

gr
Arv
 
Laatst gewijzigd:
Arv heeft denk ik wel een punt. Op zich is de structuur van deze track ok, maar het ligt aan de aard van de geluiden (beetje basic, synthetische, koude sounds) dat het voor sommigen na een tijdje wat minder dragelijk wordt om naar te luisteren.
Neem bijv. Brian Eno - On Land, daarop vind je tracks met behoorlijk veel herhalende elementen, maar door het warme en ook (deels) accoustische karakter van deze geluiden ligt het erg aangenaam in het gehoor. En een mooi voorbeeld van pure synthetische ambient: Steve Roach - The Magnificent Void... die is juist weer zo luisterbaar door de 'exotische' synthgeluiden/effecten en de constant 'evoluerende' geluiden. Kortom, voor iedereen die op deze manier (met wat basic softsynths) ambient maakt, is de structuur denk ik NOG belangrijker om de muziek interessant te houden dan 'gewoonlijk' bij ambient het geval is.


Knap lulverhaal he :D. Het neemt niet weg dat ik de track erg ok en goed gemaakt vind.
 
Laatst gewijzigd:
hmm klinkt erg mechanisch en daarmee bedoel ik meer alsof het door de metalizer van cubase is gehaald dan machinerie. Ik mis idd warmte. een wat warmere stringpad ofzo erin zou leuk zijn. Voor de rest goede creatie.
 
Ik heb veel aandacht besteedt aan alle onderlinge geluiden en de eindmix en balans, want daar heb ik voor mijn gevoel nog het meest te leren.

Slipperman; Ja idd hij is wat mechanisch, en wb de warmte, op de een of andere manier had ik wel strings klaar liggen, maar heb ik die er uit gelaten... Waarom? Ik zou het niet weten. Voorlopig ga ik me op volgende tracks concentreren maar zal al m'n tracks later weer eens beluisteren en wie weet wat er dan gebeurt.

Naton.... hihihi cool. Bij deze track heb ik behoorlijk wat visuele dingen voorbij horen komen :)

Bahamut: Weet je eigenlijk heb je me geen groter compliment kunnen geven.
en voor nu doe ik het nog met basic soft-synths, maar is het een wereld aan ervaring die ik opdoe (doel is om analoge synths aan m'n studio toe te voegen, maar ja het geld is op he)

Arv: Negatief, naaah... zo bekijk ik het niet. Iedereen heeft zijn smaak en kijk op muziek. Wb de akoestische bronnen... Ik denk dat dat in de loop der tijd wel zal worden toegevoegd.

Kortom alle feedback is meegenomen,

Iemand nog?
 
Back
Top