mp3 in webpage luisteren.. gaat niet meer?

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik zit er al een paar dagen mee te stoeien maar ik kom er niet uit en ook niet met hulp van anderen.. Brr

Ik probeer uit te leggen..
Als ik een webpage heb met een link naar een mp3 (bv http:\..\..\blabla.mp3) dan opent mijn Explorer een nieuwe window en de balk onderin zegt: downloading.. Vervolgens gebeurt er nix meer en verschijnt links boven een rood kruisje. Maar als ik zeg "save as" dan kan ik hem gewoon opslaan.
Hoe krijg ik het weer zo ingesteld dat ik als ik op die link klik direct winamp opstart en gaat afspelen? Ik snap er geen kont meer van want mp3 staat gewoon netjes met Winamp geassocieerd.

Wie o wie weet waar ik deze setting kan instellen?? (ik kan het niet vinden....)

Arv
 
Dat heb ik ook. Ik weet ook niet waar het aan ligt. Ook nooit echt de moeite genomen om er achter te komen. Misschien is er wel een makkelijk antwoord op. Ik volg de thread...
 
Wat het zou kunnen zijn, is het feit dat microsoft geen producten van Sunn systems mag gebruiken. Recentelijk heeft Sunn een rechtszaak gewonnen tegen microsoft, waardoor die gedwongen waren alle java (let op: Java! Dus geen Javascript!) componenten uit hun browser te verwijderen. Iedereen die zijn browser recentelijk heeft opgedatumed, kan dus geen java-applicaties meer draaien in IE. De oplossing daarvoor is Netscape of Mozilla gebruiken, maar of dat een oplossing is, voor deze specifieke situatie zou ik niet weten.
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Wat het zou kunnen zijn, is het feit dat microsoft geen producten van Sunn systems mag gebruiken. Recentelijk heeft Sunn een rechtszaak gewonnen tegen microsoft, waardoor die gedwongen waren alle java (let op: Java! Dus geen Javascript!) componenten uit hun browser te verwijderen. Iedereen die zijn browser recentelijk heeft opgedatumed, kan dus geen java-applicaties meer draaien in IE. De oplossing daarvoor is Netscape of Mozilla gebruiken, maar of dat een oplossing is, voor deze specifieke situatie zou ik niet weten.

ey, dat meen je niet ????

Is het dan ook mogelijk om (zonder verse win-installatie) terug te gaan naar een vorige versie van IE ??
 
Opgelost!

Ik heb Quicktime eraf gesodemieterd en dat heeft blijkbaar goed geholpen, want het werkt nu..

Toch vreemd.....


Arv
 
Volgens mij had ik het probleem ook al voordat ik quicktime installeerde. Zal het er vanavond toch maar eens afgooien...
 
Origineel geplaatst door Arv
Opgelost!

Ik heb Quicktime eraf gesodemieterd en dat heeft blijkbaar goed geholpen, want het werkt nu..

Toch vreemd.....


Arv
daar heb je t! ik krijg de f*ckingteringkanker van al die players die zich automatisch de rechten over alle bestandstypen toeeigenen, automatisch in de system tray opstarten en dan nog is jou muziekkeuze naar bv. papa bill gates doorsturen!

real player spant daarbij helemaal de kroon...:(
 
Re: mp3 in webpage luisteren.. gaat niet meer?

Origineel geplaatst door Arv
Hoe krijg ik het weer zo ingesteld dat ik als ik op die link klik direct winamp opstart en gaat afspelen? Ik snap er geen kont meer van want mp3 staat gewoon netjes met Winamp geassocieerd.

Makkie:

- maak een txt file met daarin 1 regel tekst, je url! Dus: http://www.jeserver.nl/nummer1.mp3! En save deze txt file niet als .txt, .... maar als .m3u!
- load de .m3u file naar je server.
- plaats op je pagina de link naar de .m3u file, http://www.jeserver.nl/nummer1.m3u!

Als je vervolgens op deze link klikt, word je mp3 in winamp (of andere mp3 speler) geopend!

Easy peasy!

Eric
 
ehm ja. maar dat werk alleen als je zelf iets neerzet. Al die andere linkjes die al op paginas staan zijn meestal .mp3

toch bedankt voor het meedenken
 
Ah ok, je bedoelt niet alleen je eigen site of zo. Uhm, ... tja damn....... nu sta ik ook even met de bek vol tanden:D!

Check eens je internet opties. Rommel daar eens wat rond!? Iets met je active X instellingen? Ik weet het dus ook niet zoals je ziet!

Eric
 
Back
Top