Eindelijk weer een nieuwe track: Seraphin

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.258
Locatie
BH
https://soundcloud.com/reovolt/seraphin

Het heeft even geduurd, maar eindelijk een track af. Ik ben zo druk bezig geweest met workflow, melody en song opbouw, waardoor ik niet tot creativiteit kon komen.
Het probleem was of te veel in de DAW werken (wel structuur, maar niet leuk om te doen) of te veel live jammen.
Nu lijkt het er op dat ik de juiste balans heb gevonden.
Ik start in maschine met een idee waarbij er al rekening wordt gehouden met opbouw in energie.
Dan jam ik daarmee een basis, maar ik gebruik niet perse alle tracks in 1 x. Als de basis opbouw staat, dan jam ik meerdere keren mee op die basis.
Op die manier kan je veel meer variatie en leven in de track brengen.
Er zit dus van alles wat in, ook wat modular (herken je de Magneto?).
De track is ruwweg klaar nu.
Ik ben tevreden over de levendigheid, de variatie en dat de track niet uit knip en plak blokken bestaat, maar hier en daar doorvloeid en overloopt.

Wat vinden jullie er van?
 
Vette track hoor! Mooie open mix, panning zit goed in elkaar en man, die kick is super vet! Is dat een (Maschine) sample of een eigen brouwsel?
 
mooie melancholische sounds en inderdaad een mooi verloop. Vind het zelf ook altijd een toevoeging om synth partijen live (wel gesequenced) op te nemen over een hele track of een stuk er van, geeft extra leven in de brouwerij :)
Verder ook een goede mix

Dank je. Heb aan alle punten aandacht gegeven, zeker ook de mix. Die is best goed gelukt.
 
Vette track hoor! Mooie open mix, panning zit goed in elkaar en man, die kick is super vet! Is dat een (Maschine) sample of een eigen brouwsel?

Thanx! Die kick doet het hem wel hè. Ik had eerst een andere, maar deze maakt hem helemaal af. Ik zal mijn geheim verklappen: het is de Kick2 vst. Meer heb je niet nodig. Die kan letterlijk alles en klinkt zoals je dat zou willen. Vette aanrader dus. :okdan:

Meer info: https://www.sonicacademy.com/products/kick-2
 
Haha, ik had zo'n vermoeden! Ik heb nl net sinds 3 weken Kick 2 zelf in huis gehaald :P! Ik moet er zo te horen nog wel een stuk meer mee oefenen, maar dat bied dus perspectieven! Mooi gedaan hoor en niet alleen die kick natuurlijk :D.
 
Klinkt een beetje filmisch. Vind het geen toptrack, maar ook zeker niet slecht. Ik denk dat videobeelden dit stuk muziek zouden kunnen versterken?
 
Klinkt een beetje filmisch. Vind het geen toptrack, maar ook zeker niet slecht. Ik denk dat videobeelden dit stuk muziek zouden kunnen versterken?

Dank u, dank u. Filmisch is goed, zeker een compliment. Ik vind video een goed idee. Zat al langer te denken zoiets te doen en inderdaad, deze track leent zich daar wel voor. Is ook voor het eerst dat ik een track niet zat was toen hij klaar was. Wel handig als ik er nu video beelden bij ga zetten.

Wordt nog wel eens wat na 25 jaar pielen... :o:
 
Ik vind hem dik! Vind het gebruik van vocals zeer interessant. Ik ga zeker even een kijkje nemen naar die plug-in, ben al een tijdje op zoek naar een manier om kicks te maken die zonder de hele mix te pumpen een impact maken. Goed gedaan!
 
Ik vind hem dik! Vind het gebruik van vocals zeer interessant. Ik ga zeker even een kijkje nemen naar die plug-in, ben al een tijdje op zoek naar een manier om kicks te maken die zonder de hele mix te pumpen een impact maken. Goed gedaan!

Thanks!

BTW, het is wel goed om te weten dat ik veel sidechain compressie op de bassline heb gezet, zodat de kick niet hoeft te knokken met de bass om ruimte in het laag. Het was even pielen, maar als je dat goed in regelt, dan krijg je een super vet resultaat. Je kan natuurlijk met EQ ook een heel eind komen, maar dan moet je vaak concessies doen. Ook een puntje om op te letten is de tuning van de kick. Dat gaat super makkelijk in de VST, omdat je deze de key aangeeft. Stem hem af op je root key (F in dit geval) en voila, klinkt super vet.
 
Back
Top