Eigen soft Synth

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ik wil een eigen softsynth gaan schrijven, waarschijnlijk Java maar ik zit ook er te twijfelen over cpp (voor dos). Ik heb al wat simpele wave vormpjes gemaakt (sinus, pulse) maar het enigste probleem is dat ik ze niet naar mijn geluids kaart krijg.....

Weet iemand mischien een site met source code waar staat hoe je via Java of cpp je geluidskaart kan aansturen.

Ik heb wel al het een en ander gevonden maar dat is alleen maar om wave files of midi files naar je geluidskaart te pompen, dat zoek ik dus niet.........
 
In java softsynths schrijven heb ik niet zoveel ervaring mee dus ik heb geen idee hoe makkelijk dat te doen is. Maar ik heb het idee dat java niet echt de ideale taal is om dit te doen

Je kan als je ook c++ kan programmeren even naar de steinberg site gaan en de vst-plugin sdk downloaden met een bende voorbeeld code en documentatie over het schrijven van vst-plugins en instruments. Dan hoef je je niet druk te maken over geluidskaarten enzo.

Hier ergens is 'ie te vinden
http://www.steinberg.net/developers/VST2SDKAbout.phtml

Op de microsoft site staat ook de direct-x sdk. Voor als je direct-x plugins wilt schrijven of met je geluidskaart wilt praten. Maar dit is geloof ik al een stuk moeilijker programmeren.
 
Ik heb ff gekeken op die site maar dan moet je je gegevens door geven en volgens mij moet je dan in het bezit zijn van een software product van steinberg, en dat heb ik niet. En ik heb geen zin om cubase of iets dergelijks te gaan aanschaffen.... Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
 
Een softSynth schrijven binnen JAVA is goed te doen, zelf geen ervaring mee, maar er is gratis op internet JMSL te verkrijgen op www.hitsquad.com/smm/programs/JMSL. Dit is een JAVA based programeer taal, speciaal voor muziek toepassingen. Kan zelf niet erg goed programmeren, Maar je krijgt er een hele handleiding bij. Wat ik wel weet is dat het allemaal losse JAVA modules zijn die je aan elkaar kunt knopen tot een programma.

Groetjes Synthfreak

P.S. Als het iets is laat me het ff weten ben er erg in geintresseerd maar heb net de benodigde kennis.
 
Back
Top