Computer te sloom / wat upgraden ?

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
TYPE MOEDERBORD:

ASUS P4B533/Intel 845E/DDR

Wat kan hier nog voor andere processor op ?

Heb trouwens een 1,8 Ghz processor...

Enne, wat kost een 512MB DIMM PC2100 DDR geheugenuitbreiding ?


ADIOS!

Dat moet genoeg zijn wat je hebt. Met tunen krijg je je pc een stuk sneller en hij wordt inderdaad ook stabieler. (Maak wel eerst backups.)
Als je in je bios je FSB snelheid aanpast aan je processor gaat je pc misschien wel 2x zo snel. Bij mij in ieder geval wel. Nu benut je je processor misschien niet optimaal door de FSB instelling in je BIOS. Je kan er nog meer in doen trouwens.
Op de site van je moederbord fabrikant, en in de handleiding kan je hier wel informatie over vinden.

Op http://www.computermusic.co.uk staat ook nog een tutorial.

Ik werk grotendeels met plugins met een AMD XP 1600 + en ik kan draaien wat ik nodig heb.
 
Dat van dat stabieler geloof ik wel.

Maar wie van ons kan PRECIES aangeven hoeveel meer performance hij/zij heeft kunnen halen uit dat getweak?

Een reverb meer? Een extra softsynth?
Ben ik erg benieuwd naar.
 
een amd xp1600 is sowieso sneller met plugins dan een p4/400 op dezelfde snelheid (1600MHz)
de intels zijn pas sneller sinds de 800mhz bus en het dual channel geheugen.
het geheugen loopt ook "maar" op. 266mhz. een beetje amdboard heeft dat standaard op 333 lopen.

(ik heb het nu niet over de nieuwste hardware, das allemaal 400 of 2x400, of als je tweaked, nog sneller. dan heb ik het over kingston hyperx 500mhz bijv. dan klok je een 2.8ghz p4 over naar 3.5 oid)
maar enfin. de 400mhz processor zou ik eruit mieteren en op de hcc dagen bijv, een vette 2.66ghz 533mhz bus Intel P4 halen. Misschien nog wat extra geheugen en je bent klaar.

wat fuse ook zegt, wat zal het schelen, een reverbje extra bijv.
tis ook het afstellen van je plugs. misschien heb je je galm op 5sec staan. tja.. das vragen om moeilijkheden.
of misschien gebruik je allemaal plugs die veel cpu vreten. . je kunt ook daar eens naar kijken.
zou leuk zijn voor http://www.kvr-vst.com om een cpu usage lijstje te maken met een x-aantal systemen..

BTW dat non acpi verhaal is eigenlijk voor win2000 maar niet voor winxp die springt een stuk relaxter om met IRQ's
Of het is voor gasten die tig aan randapparatuur in de pc hebben. ik heb alleen m'n rme en video kaart derin verder gebruik ik m'n onboard lan.

Wat ook handig is, als je ze niet gebruikt, om alle com- en serieele poorten in het bios uitgeschakelen.
suc6!
 
Back
Top