Wat kost een synth servicebeurt of modificatie gemiddeld

W07

Stamgast
Lid sinds
5 januari 2016
Berichten
264
Ik informeerde onlangs naar de kost om een synth te laten nakijken en een modificatie te laten doen (tubbutec)

De prijs die men opnoemde vond ik vrij veel, wetende wat de mod kost en dat de synth in perfect werkende staat is.

Wat zijn zowat de gangbare prijzen, en zijn er mensen die evtl bereid zijn te vermelden welke mod/revisie ze laten doen hebben, en hoeveel hun dat gekost heeft?
 
Wat kost een automonteur per uur? denk gem €50,- ex btw
Dat vergeten veel mensen dat repareren/modificeren ook gewoon uur werk is. En vaak moet je trouble shooten en dat kan wel eens lang duren.

Tubbutech in sh101 in bouwen reken maar 3 tot 4 uur en dan testen. Solderen zelf is 10 min werk, maar synth uitelkaar halen, voorbereiden, uitzoeken hoe het moet. En je komt altijd nog wel shit tegen die stuk is. Of van een vorige knutselaar die vanalles verneukt heeft :)

Maar ach je bent hollander en alles mot voor niks

Ik hanteer €35 ex btw en dan ben ik nog cheap. Doe voornamelijk Roland xox reeks reparaties/mods
 
Welke tubbutec ga je doen? Ik heb de 101 tubbutec ook zelf in mijn 101 gebouwd en eigenlijk krijg je hele nette documentatie waarmee je het prima zelf kan doen mits je een soldeerbout kan hanteren en een beetje handig bent. Als je maar rustig bent en blijft, goed kijken, dubbel checken etc.

Je kan de inbouw documentatie is bekijken of je het ziet zitten, als je dit niet ziet zitten zou ik het niet zelf doen en het laten doen en ja dat kost geld, het heeft mij ongeveer 2 en half uur gekost en ik ben een hobbyknooier. Ik kan mij goed voorstellen dat een reperateur het niet voor een habbekrats doet, hij heeft natuurlijk een uurloon want het is zijn werk en je mag verwachten dat hij het goed doet. Als jij een fout maakt is het je eigen schuld, een ervaren iemand zal waarschijnlijk geen fouten maken en zowel dan mag je verwachten dat die schade niet op jouw kosten word verhaald.

Wat hensie zegt kan ik mij wel voorstellen, voorbereiden, troubleshooten. Ik doe mijn auto onderhoud ook zelf en huur een brug, het kostte mij veel tijd in voorbereiding om alles uit te zoeken, om geen fouten te maken. Die tijd ben ik kwijt maar mij kost het geen geld want ik doe het voor mijzelf, zo kost een grote beurt mij 130 euro ipv 480 euro en ik vind het ook leuk. Het heeft mij dagen lang aan uitzoeken gekost, juiste onderdelen bestellen etc, de brug huur tijd was maar 2 uurtjes dus ja het daadwerkelijke werk was zo klaar. Zou ik dat voor een ander doen, dan is het geen hobby meer maar werk en zal ik weer een hoop voorbereiding moeten treffen. Ik vind hensie zijn uurloon helemaal niet zo gek eigenlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Wel knap dat je dat kunt beoordelen terwijl de draadstarter niet eens heeft gezegd om wat voor bedrag het gaat.

Volgens mij in het algemeen bedoeld en daarmee ook een waarheid als een koe.
 
De ouwe moeder van dat verdronken depressieve kalf, die laatst uit de sloot gehaald is nadat ze met vuurwerk had gestunt?
 
De prijs die Hensie noemt lijkt mij zeer schappelijk. Maar we weten inderdaad niet welk bedrag W07 genoemd heeft gekregen. Ik heb hier twee oude beestjes staan (ARP Axxe, Korg MS20) die ook nodig schoongemaakt en afgesteld moeten worden (vooral VCO tracking Axxe en krakende potmeters MS20). Ik heb al wat namen verzameld, maar als iemand nog een aanrader heeft (liefst regio Utrecht), graag!
 
Tis inderdaad een SH-101 die ik wil laten modden. In een impuls gekocht met de bedoeling er even kennis mee te maken en dan terug te verkopen, maar ik vind het zo'n leuk ding dat hij waarschijnlijk gewoon blijft.

De prijs die ik te horen kreeg was 450 euro voor een nazicht, en installatie van de tubbutec. Er scheelt niks aan de synth, maar hij is natuurlijk bijna even oud als ikzelf.
Ik ken echt niks van de kost en moeite van die dingen, vandaar de vraag. Hensie zijn beschrijving was wel interessant en had ik inderdaad zo niet bekeken.

Anoniempje zijn suggestie om het zelf te doen ben ik aan het overwegen.

Buiten wat basic audiokabels en stroomadapters hersolderen heb ik echter niet teveel ervaring daarmee, en ik weet wel dat het me enorm veel moeite kost om rustig te doen, dat fijne motoriek-precisiewerk vind ik enorm enerverend, bijna alleen om niet die de stress en frustratie te hebben zou ik het door een pro laten doen :-)

Wat denken jullie?
 
Persoonlijk heb ik nooit interesse gehad in die tubbietec mod. Bij circuitbenders.co.uk kun je de oude novamods laten uitvoeren voor 120 gpb + 30 voor afstelling synth en psu. Als je last hebt van een powerswitch die invloed heeft op de pitch ben je nog eens iets van 20 pond extra kwijt. En 15 pond extra voor een latch functie op de transpose switch (vind ik een handige mod)

Of je laat hem niet modden en nakijken (omdat hij perfect werkt) en koopt er een kenton pro solo bij. De sh-101 is simpel maar erg mooi zoals hij is en eigenlijk 1 grote sweetspot.

https://www.circuitbenders.co.uk/synthmod/SH101.html
 
discussie verdwenen

discussie verdwenen

Enkele dagen geleden stelde ik een vraag ivm de kost van een synth-mod.

Vandaag is de thread verdwenen. Verplaatst, ge-merged of verwijderd? geen idee, en weet ook niet hoe de mods hierover te contacteren.
 
Enkele dagen geleden stelde ik een vraag ivm de kost van een synth-mod.

Vandaag is de thread verdwenen. Verplaatst, ge-merged of verwijderd? geen idee, en weet ook niet hoe de mods hierover te contacteren.

Zoals hieronder te lezen was de thread er nog.
Mij is niet bekend dat er gemodereerd zou zijn, maar het kan door een collega gedaan zijn.
Ik heb de threads samengevoegd en wil je er bij deze op wijzen dat je het moderator team kan contacteren via de "report" knop rechts onder in de posts. (rood kleurig).
 
De draad is geen moment weggeweest volgens mij, ik heb die laatste reply van Synthiaks zeker gezien vandaag.

logo.svg
 
Persoonlijk heb ik nooit interesse gehad in die tubbietec mod. Bij circuitbenders.co.uk kun je de oude novamods laten uitvoeren voor 120 gpb + 30 voor afstelling synth en psu. Als je last hebt van een powerswitch die invloed heeft op de pitch ben je nog eens iets van 20 pond extra kwijt. En 15 pond extra voor een latch functie op de transpose switch (vind ik een handige mod)

Of je laat hem niet modden en nakijken (omdat hij perfect werkt) en koopt er een kenton pro solo bij. De sh-101 is simpel maar erg mooi zoals hij is en eigenlijk 1 grote sweetspot.

https://www.circuitbenders.co.uk/synthmod/SH101.html

echt wel he? Heb net ook de Kenton Pro solo route ontdekt. Nu ik weet dat er ook een lfo in dat ding zit... iemand een idee wat de frequentie-range van de lfo op de pro solo is?
 
Bij de pro 2000 gaat hij in ieder geval niet in de audio range. Ik gebruik die lfo's vaak voor vibrato op aftertouch. Leuk icm langzame pwm.
Als je audio range wilt kun je de hi-lo lfo mod op je 101 toepassen. Je kan evt. een eurorack vco/lfo gebruiken in combinatie met een precision adder. Maar dan heb je alleen controle over je pitch. Er is een vrij simpele mod waarmee je de modgrip input kan veranderen in een filter cv.
 
Nounou VonNap, beetje meer volwassen kan ook wel he? ;)

Trouwens, 450E voor een kleine ingreep vind ik nog wel best erg veel ergens eigenlijk..
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top