Eerste probeersel: "Fake news" door Noladd Prumt

MeneerJansen

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.448
Locatie
Lokatie
Code:
[COLOR="Red"] _____     _          _   _                  
|  ___|_ _| | _____  | \ | | _____      _____
| |_ / _` | |/ / _ \ |  \| |/ _ \ \ /\ / / __|
|  _| (_| |   <  __/ | |\  |  __/\ V  V /\__ \
|_|  \__,_|_|\_\___| |_| \_|\___| \_/\_/ |___/[/COLOR]

Hallo allemaal. Eigenlijk durfde ik het niet te posten. Maar ik heb er plezier aan beleefd om het in elkaar te zetten. Wilde ik toch even delen. :) Dus voorzichtig alsjeblieft met "opbouwende" kritiek, ha ha. Mijn schuilnaam is Noladd Prumt en de track heet "Fake news".

Wat mij het meest zal bijblijven van 2017 is het "fake news". Een term uitgevonden door Team Trump om van alles en nog wat weg te kunnen wuiven, maar door hen zelf juist ook vaak gebruikt tegen Jan en Alleman.

De artiesten op de track:
  • Donald Trump (president USA)
  • Donald Trump Jr. (zoon van)
  • Sean Spicer (woordvoerder White House)
  • Theresa May (premier UK)
  • John Brennan (vml. CIA directeur)
  • James Comey (vml. dir. FBI)
  • James Clapper (vml. dir. National Intelligence)
  • Jeff Sessions (min. Justitie, vml. senator)
  • Micheal Flynn (ontslagen veiligheidsadviseur)
  • Michael Flynn's publiek dat "Lock her up" roept.
  • Sergey Kislyak (Russisch ambassadeur in USA)
  • Paul Manafort's advocaat (leider Trump campagne)

Gebruikte apparatuur:
  1. Korg ER-1 voor de drums (16 stappen, 1 bar/4 beats). Snare drum samengesteld uit 2 instrumenten die gekoppeld zijn door de ring-modulator (zie deze Synthforum post). Op de snare drums is echo d.m.v. een "motion sequence" toegepast. Tempo: 60 BPM.
  2. Korg Volca Keys voor de drone, aangedreven met Midi door de ER-1. De sequencer v/d V. Keys loopt op "halve snelheid".
  3. Waldorf Streichfett (2 tracks). Een track met een string sectie die er af en toe door komt. Tweede track met "solo sectie" als hoog deuntje en "strings sectie" continu op de achtergrond. Die strings zijn vastgezet met een saté stokje in een C-majeur akkoord.
  4. Tascam DP-004 4-track Pocketstudio.
  5. PC met Audacity voor de geluidsfragmentjes van Youtube. In Audacity gebruikte delay: "Effect --> Plug-ins 76 - 90 --> Delay...". Die delay is waarschijnlijk uit Steve Harris' Linux package met LASDPA plugins genaamd "swh-plugins".

De track is bijna DAW-less en grotendeels op batterijen gemaakt. Sommigen zullen Audacity een DAW noemen, sommigen zullen dat de naam niet waard vinden. Ach...

 
Nou, het is niet gebruikt door team Trump om weg te wuiven wat ze niet zint. :)

Trump en co verwijten de mainstreampers eenzijdige berichtgeving en opgeklopt nieuws om hen in een kwaad daglicht te zetten. Volg CNN eens en bekijk hun contstante pogingen om al het nieuws over Trump negatief te belichten. Ze brengen nieuws over Trump als een waarheid, terwijl die nergens op gebaseerd is: Fake News dus....
 
Trump is een clown met macht en dit nummer is wel lekker loom. Docu achtig.
 
De ER1 blijft een erg gaaf ding voor snares. Ik heb met de Analog Rytm veel meer moeite om snares te maken die met de ER1 super simpel zijn.

Ik vind um fijn.
 
De ER1 blijft een erg gaaf ding voor snares. Ik heb met de Analog Rytm veel meer moeite om snares te maken die met de ER1 super simpel zijn.

Ik vind um fijn.
Gek genoeg heb ik de grootste moeite gehad om die snare een beetje "snappy" te krijgen (link dit forum). Je hebt op de ER-1 vier instrumenten die je zelf in kunt stellen (de andere vier zijn samples van open/closed hi-hat, crash & clap). Twee daarvan zijn bij mij bezet voor de snare drum (ring gemodificeerd) en een voor de bass drum. Blijft een tom over... Maar de sequencer is zo fijn dat je mij niet hoort klagen. En je kunt zelf dus 4 keer een unieke "sound" (instrument) creëren op die machine. Soms gebruik ik een (pink-noise) ruisgenerator op mijn mobiele telefoon (link) met low en high pass filter of de ruis v/e FM radiootje via de externe input. Dat lijkt niet op een snare drum, maar geeft wel een leuk effect. Ik ben gek op mijn antieke ER-1. :)

De snare van de Teenage Engineering Pocket Operator PO-12 'Rhythm' valt ook wel mee (de bass is ook goed).
 
Back
Top