Open Dag Faculteit Kunst, Media & Technologie

DeLoN

*Geluidsjager*
Lid sinds
3 september 2001
Berichten
620
Locatie
Diemen
zaterdag 22 november 2003
10.00 – 16.00 uur

OPEN DAG FACULTEIT KUNST, MEDIA & TECHNOLOGIE

Oude Amersfoortseweg 131
Hilversum

Wie gaat er a.s. zaterdag naar deze open dag van HKU hilversum?
Wil eventueel wel afspreken met mede-amsterdammers :)

:kimono: Delon

psje.
Van de HKU-ers hier op SF...
Wat ken ik zoal verwachten qua informatie aan opleidingen?
 
ik ben nog nooit op een open dag geweest van de school waar ik toch al weer anderhalf jaar op zit...
dus ik weet niet precies wat er gaat gebeuren.
ze zullen de analoge studio wel openzetten en de opnameruimtes enzo.

wat ik zou doen is gewoon informeren (bij leraren, niet bij studenten) wat de vereisten zijn om aangenomen te worden, want dat is per persoon & opleiding verschillend ook al zegt de brochure van niet. ik zou aan een willekeurige IJzermans of Van Wolferen (of anderen) jouw situatie, kennisniveau en opleidingen voorleggen en vragen welke studie het best bij je past, want de schriftelijke informatie laat wel wat vragen over... echte verschillen tussen de opleidingen worden daar niet in aangegeven.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
ik ben nog nooit op een open dag geweest van de school waar ik toch al weer anderhalf jaar op zit...
dus ik weet niet precies wat er gaat gebeuren.
ze zullen de analoge studio wel openzetten en de opnameruimtes enzo.

wat ik zou doen is gewoon informeren (bij leraren, niet bij studenten) wat de vereisten zijn om aangenomen te worden, want dat is per persoon & opleiding verschillend ook al zegt de brochure van niet. ik zou aan een willekeurige IJzermans of Van Wolferen (of anderen) jouw situatie, kennisniveau en opleidingen voorleggen en vragen welke studie het best bij je past, want de schriftelijke informatie laat wel wat vragen over... echte verschillen tussen de opleidingen worden daar niet in aangegeven.

als ik jou was, dan zou ik eerder met de studenten praten, dan met de leraren.

Iemand die ik ken zit ook op de hku maar ik moet zeggen dat als ik de hoeveelheid onzinnige opdrachten zie die ze moet doen ik je aanraad om ook effe verder te kijken.

Ik ben nog vrij diplomatisch als ik zeg dat het niveau vd meeste leraren pedagogisch gezien om te huilen is.
 
Laatst gewijzigd:
Ik wilde er misschien ook heen gaan maar dan voor Human Interaction Design achtige richtingen.
 
Origineel geplaatst door Errol
als ik jou was, dan zou ik eerder met de studenten praten, dan met de leraren.

Iemand die ik ken zit ook op de hku maar ik moet zeggen dat als ik de hoeveelheid onzinnige opdrachten zie die ze moet doen ik je aanraad om ook effe verder te kijken.

Ik ben nog vrij diplomatisch als ik zeg dat het niveau vd meeste leraren pedagogisch gezien om te huilen is.

ik wilde er nog aan toevoegen dat natuurlijk niet alles even slecht is aan deze school.
Toch ben je veel tijd kwijt aan dingen waarbij je je kunt afvragen wat je ermee moet.
 
Origineel geplaatst door Errol
als ik jou was, dan zou ik eerder met de studenten praten, dan met de leraren.

Iemand die ik ken zit ook op de hku maar ik moet zeggen dat als ik de hoeveelheid onzinnige opdrachten zie die ze moet doen ik je aanraad om ook effe verder te kijken.

Ik ben nog vrij diplomatisch als ik zeg dat het niveau vd meeste leraren pedagogisch gezien om te huilen is.

ik denk dat wat ik zeg beter is... want ik zit er zelf op school...

noem eens een voorbeeld van een onzinnige opdracht. niet dat de hku nou het beste van het beste is hoor, maar ik denk niet dat jij precies kan bepalen wat er nou goed of slecht aan is (ja ik weet wel dat je vriendin ook op de hku zit).
bovendien hangt het heel erg af van welke richting je doet en hoe je de opdrachten interpreteert.

dus nogmaals Delon: praat met leraren over jouw specifieke situatie en niveau
 
:D dank u dank u....
Dat lijkt me idd t beste, omdat ik geen flauw idee heb wat ik allemaal kan studeren.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
ik denk dat wat ik zeg beter is... want ik zit er zelf op school...

noem eens een voorbeeld van een onzinnige opdracht. niet dat de hku nou het beste van het beste is hoor, maar ik denk niet dat jij precies kan bepalen wat er nou goed of slecht aan is (ja ik weet wel dat je vriendin ook op de hku zit).
bovendien hangt het heel erg af van welke richting je doet en hoe je de opdrachten interpreteert.

dus nogmaals Delon: praat met leraren over jouw specifieke situatie en niveau

Vertel eens eerlijk.
wat heb je nu echt geleerd dan?

ben ik wel nieuwsgierig naar want als ik bijv. hoor dat je een opdracht krijgt om te leren hoe je het beste kunt uitzoeken wat de beste drumcomputer/hardware/software is ben je in mijn ogen lekker makkelijk bezig als leraar.

het slaat echt nergens op want het lijkt me dat zo'n learaar jou moet uitleggen waar je op moet letten nietwaar.
En nu wordt dit eigenlijk verlegt naar de student.
Ook vind ik het een beetje vreemd dat je een les krijgt waarin een leraar (pianist) jullie (de studenten) laat vragen stellen over zijn verleden (wat die dus allemaal zoal heeft gedaan)
Lekker interessant hoor want uiteindelijk word je daar niet wijzer van.

Ook valt het me op dat leraren er vaak niet zijn.
Maar vooral wat me het meest tegenstaat is dat veel leraren niet echt pedagogisch onderlegd zijn.

Je gaat naar een school om te leren en niet om dingen te doen zonder dat een leraar eerst de basis heel duidelijk uitlegt.
Beetje vreemd dat een leraar ermaar van uitgaat dat je na 1 les director al moet kennen.
en trouwens wat moet je daarmee???
Vind jij mischien wel maar ik niet.
En zij is niet de enige die er moeite mee heeft.
Ook al zit ik niet op deze school toevallig heb ik er dus zijdelings wel direct mee te maken.

En ik ben niet van gisteren als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus ik zou de leraren nooit op hun woord geloven.
Eerder de leerlingen, die kunnen je nl vertellen hoe de lessen op hun overkomen.

Tenminste, dat zou ik doen.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Een studie is hetgeen je er zelf van maakt.

Dat is een oud belgisch gezegde:D nick, en ben ik het helemaal mee eens.

op 1 dingetje na.....................

Wat nou als blijkt dat je in 1e instantie les krijgt in een onderdeel waar je hogere wiskunde voor moet hebben, je er dus geen bal van snapt, terwijl die "leraar" jou pusht en jent met te zeggen dat je zonder deze lessen niet over kunt gaan naar de 2e klas en later blijkt dat dat niet waar is. foutje bedankt????

Komop zeg. als dat soort onzinnige dingen niet zouden voorkomen (beter beleid dus) kun je pas van een studio maken wat je wilt.

Ofnietsoms?
 
Eerst even zeggen dat ik het onderwijsniveau in Nederland helemaal niet ken en er dus ook niet over kan oordelen.
Wat ik wel merk is dat de opleidingen veel nauwer gericht zijn dan in België.
In België kan je bijvoorbeeld sounddesign niet studeren. Er is wel een nog ni zolang geleden opgerichte SAE en ook conservatoria, maar specifieker gaat het niet.

Maar goed. Ik heb ook op een zogezegd gerenomeerde (academische) school lesgekregen in een kunstrichting (filmregie). Maar de eerste 2 jaar was het onderwijsniveau en de slechte organisatie (en docenten) zo bedroevend, dat ik mij ook enorm begon af te zetten.
In de hogere jaren is dat gevoel wat gekeerd en heb ik iets respect gekregen voor de mogelijkheden die ze je ondanks alles boden. Het respect voor de leraars is bijzonder laag gebleven, op die 2,3 uitzonderingen na waarvoor grenzeloos repect was (waarvan ik ook het meeste heb geleerd).
Na die studie heb ik een gevoel van: een rotslechte school, maar toch heb ik er veel van opgestoken.
Nadien was ik eens aan het kletsen met een gast die een jaar na mij afstudeerde. Hij zei me dat die vanaf les 1 in het eerste jaar zich in een oase van kennis/apparatuur bevond en zich daar enorm mee verrijkte. Hij keek door de slechte docenten en de brakke organisatie en focuste zich op hetgeen hij kon bijleren.

Dat heeft me doen inzien dat een studie je kansen geeft en experimenteerruimte dat je er het maximum moet gaan uitputten. Dan is het mooi meegenomen dat een docent je op de perfecte manier iets bijbrengt. Als ie dat niet doet uit ongeschiktheid (het merendeel), moet je daar vooral niet op focussen. Enkel op de dingen die je wel leert.
Zo ook met mensen die je de verkeerde kant uitsturen. Je vangt op hetgeen voor jou relevant en echt is. Ergens moet je slim genoeg zijn om door mensen door te kijken en je conclusies trekken wat je aanvangt met hetgeen gezegd wordt.

Het is ergens jammer dat je dat niet van in het begin weet (althans toen ik ging studeren was ik emotioneel nog totaal niet volgroeid, integendeel toppunt van rebellie, schoppen tegen al wat beweegt). Ik heb altijd mijn emotionele ontwikkeling belangrijker gevonden dan een studie.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Eerst even zeggen dat ik het onderwijsniveau in Nederland helemaal niet ken en er dus ook niet over kan oordelen.
Wat ik wel merk is dat de opleidingen veel nauwer gericht zijn dan in België.
In België kan je bijvoorbeeld sounddesign niet studeren. Er is wel een nog ni zolang geleden opgerichte SAE en ook conservatoria, maar specifieker gaat het niet.

Maar goed. Ik heb ook op een zogezegd gerenomeerde (academische) school lesgekregen in een kunstrichting (filmregie). Maar de eerste 2 jaar was het onderwijsniveau en de slechte organisatie (en docenten) zo bedroevend, dat ik mij ook enorm begon af te zetten.
In de hogere jaren is dat gevoel wat gekeerd en heb ik iets respect gekregen voor de mogelijkheden die ze je ondanks alles boden. Het respect voor de leraars is bijzonder laag gebleven, op die 2,3 uitzonderingen na waarvoor grenzeloos repect was (waarvan ik ook het meeste heb geleerd).
Na die studie heb ik een gevoel van: een rotslechte school, maar toch heb ik er veel van opgestoken.
Nadien was ik eens aan het kletsen met een gast die een jaar na mij afstudeerde. Hij zei me dat die vanaf les 1 in het eerste jaar zich in een oase van kennis/apparatuur bevond en zich daar enorm mee verrijkte. Hij keek door de slechte docenten en de brakke organisatie en focuste zich op hetgeen hij kon bijleren.

Dat heeft me doen inzien dat een studie je kansen geeft en experimenteerruimte dat je er het maximum moet gaan uitputten. Dan is het mooi meegenomen dat een docent je op de perfecte manier iets bijbrengt. Als ie dat niet doet uit ongeschiktheid (het merendeel), moet je daar vooral niet op focussen. Enkel op de dingen die je wel leert.
Zo ook met mensen die je de verkeerde kant uitsturen. Je vangt op hetgeen voor jou relevant en echt is. Ergens moet je slim genoeg zijn om door mensen door te kijken en je conclusies trekken wat je aanvangt met hetgeen gezegd wordt.

Het is ergens jammer dat je dat niet van in het begin weet (althans toen ik ging studeren was ik emotioneel nog totaal niet volgroeid, integendeel toppunt van rebellie, schoppen tegen al wat beweegt). Ik heb altijd mijn emotionele ontwikkeling belangrijker gevonden dan een studie.

Ik denk wel dat ik begrijp wat je hier neerzet.
Ze heeft al een behoorlijke studie achter de rug en weet daardoor wel waar ze op moet letten.

Zelfs op deze school kan ze best een aantal dingen leren, wat ze ook doet.
Ze probeert nu de vage opdrachten te onderscheiden vd voor haar belangrijke opdrachten.

Persoonlijk heb ik en beetje moeite met leraren die de kantjes ervan aflopen en dan ook nog heel gewichtig doen.
Heb je enig idee wat een hbo leraar verdiend?

Tevel om de kantjes ervan af te mogen lopen in ieder geval.
 
Origineel geplaatst door Errol
Maar vooral wat me het meest tegenstaat is dat veel leraren niet echt pedagogisch onderlegd zijn.

Beetje flauw, natuurlijk, maar pedagogiek is opvoedkunde, zeg maar 'betere mensjes maken', normen en waarden en nog meer Jan-Peter Balkenende... Didaktiek is de wetenschap van iets aanleren. Wees maar blij dat je docenten geen zedenmeesters zijn, zo van: "En wie van jullie heeft er dit weekend nog een toverbal opgelost?" (Zie andere thread)

Origineel geplaatst door Errol
Dus ik zou de leraren nooit op hun woord geloven.

Ik zou niemand op z'n woord geloven, zelfs mezelf niet!

Leraren op 'kunst'instituten worden uitgenodigd les te geven omdat ze een bepaalde vaardigheid in het vakgebied hebben. Daar zijn geen onderwijskundige opleidingen voor noodzakelijk. Sterker nog, ze hoeven zelfs geen eens de basisschool te hebben doorlopen. Maar ze kunnen iets, wat jij nog niet kan! En dat moet jij er UITKNIJPEN. Echt, anders krijg je het echt niet van ze. Ik heb zelf drie HBO's gedaan (Pedagogische- en Kunst-Akadmie: fotografische vormgeving en sculptuur, alle afgesloten) en m'n docenten lopen nog steeds mank. Gemangeld heb ik ze. En nog, trouwens, want met een aantal heb ik nog steeds een zeer goede relatie.

In principe is het heel erg simpel. In de Gouden Eeuw bestond er het 'generatieve kunst onderricht': een meester, bijvoorbeeld Rembrandt, nam leerlingen aan. Er was zelfs een economische afhankelijkheid, want leerlingen en gezellen werkten met de meester mee. Dus de meester nam ook niet zomaar alle leerlingen aan.
Het huidige onderwijssysteem is veel democratischer: "Wil je dat, dan mag dat." Maar werkt dat in het kunstonderwijs? Ik denk dat de generatieve methode veel beter is. Probeer, natuurlijk binnen de norm van het betamelijke, een speciale band te krijgen met die leraren, die jou aanspreken; waarvan jij denkt dat die je wat te vertellen hebben. En dat is meestal niet de docent die jouw werk zo leuk vind. De andere docenten laat je gewoon over je heenkomen. Bij het eindexamen zijn je werkelijke docenten je advocaten. Dat kon in mijn tijd zo, ik weet niet hoe nu het regelement is. Kortom, de leerling is GEEN consument, maar een PARTICIPANT!!!!

Eén uitspraak van ener mijn docenten is m'n lijfspreuk geworden: Kunst is volledig redudant (overbodig). Niemand zal sterven als er geen kunst meer is... maar het leven wordt dan wel verdomd saai!

Wout
 
Origineel geplaatst door Errol
Vertel eens eerlijk.
wat heb je nu echt geleerd dan?

ben ik wel nieuwsgierig naar want als ik bijv. hoor dat je een opdracht krijgt om te leren hoe je het beste kunt uitzoeken wat de beste drumcomputer/hardware/software is ben je in mijn ogen lekker makkelijk bezig als leraar.

het slaat echt nergens op want het lijkt me dat zo'n learaar jou moet uitleggen waar je op moet letten nietwaar.
En nu wordt dit eigenlijk verlegt naar de student.
Ook vind ik het een beetje vreemd dat je een les krijgt waarin een leraar (pianist) jullie (de studenten) laat vragen stellen over zijn verleden (wat die dus allemaal zoal heeft gedaan)
Lekker interessant hoor want uiteindelijk word je daar niet wijzer van.

Ook valt het me op dat leraren er vaak niet zijn.
Maar vooral wat me het meest tegenstaat is dat veel leraren niet echt pedagogisch onderlegd zijn.

Je gaat naar een school om te leren en niet om dingen te doen zonder dat een leraar eerst de basis heel duidelijk uitlegt.
Beetje vreemd dat een leraar ermaar van uitgaat dat je na 1 les director al moet kennen.
en trouwens wat moet je daarmee???
Vind jij mischien wel maar ik niet.
En zij is niet de enige die er moeite mee heeft.
Ook al zit ik niet op deze school toevallig heb ik er dus zijdelings wel direct mee te maken.

En ik ben niet van gisteren als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus ik zou de leraren nooit op hun woord geloven.
Eerder de leerlingen, die kunnen je nl vertellen hoe de lessen op hun overkomen.

Tenminste, dat zou ik doen.

Hoog tijd dat je zwijgt over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.

Persoonlijk denk ik dat als je leraar uit gaat leggen welke knopjes je moet draaien, je geen flikker leert (kijk maar naar de middelbare school als je twijfelt). Als leraren vertellen over persoonlijke ervaringen leer je daar meer van dan als ze je vertellen hoe je Mozart moet spelen. Het kunnen spelen van Mozart is namelijk bijna nooit nuttig, maar een goede anecdote kan je overal gebruiken.

Natuurlijk zijn er altijd vakken waar je niet van begrijpt wat het nut is (dat director vak hoef ik niet te volgen, maar van wat ik ervan gehoord heb is het inderdaad een dom vak), maar als je het nut : nutteloos ratio bekijkt is dat echt bizar hoog (het eerste jaar kan ik me van geen enkele opdracht herinneren dat ik hem nutteloos vond). Wat ga je anders doen? Zelf alles maar een beetje aanklooien? Ik kan je vertellen dat ik in de eerste 2 maanden op de HKU veel meer heb geleerd dan in de 4 jaar daarvoor. En ja, ik kende echt al een boel dingen.

Dus... Wat heb ik geleerd?

- efficient omgaan met compositiemateriaal
- synthesevormen, hun functies, hun beperkingen, hun typerende klank, etc.
- modaal componeren
- polyritmiek (denk aan autechre, plaid)
- "goede" pop-producties maken (met de compressor/exciter/multibandcompressor, dat soort dingen)
- logic
- analyseren van geluid op akkoorden, klankvelden, productietechnieken, binnen het idioom waarin het stuk valt
- muziek componeren die verandert afhankelijk van de situatie waarin de luisteraar zich bevindt (denk aan computerspelletjes waar de muziek spannender wordt naarmate je dichter bij de vijand komt)
- max/msp
- componeren voor film
- werken met een protools setup

Ik ben vast nog wel wat vergeten, maar goed. natuurlijk kan je al deze dingen ook heel goed thuis leren, maar in 1 jaar? Ik zou zeggen doe je best.

Oh ja, ik heb ook geleerd wat voor muziek ik zelf wil maken. Iets wat zonder deze opleiding waarschijnlijk veel meer tijd gekost had.

Ik denk trouwens wel dat je leerlingen kan vragen om raad, maar dat kan beter vrij specifiek zijn... Bijvoorbeeld in de trand van "Als ik 3 trance nummers instuur, is de kans dat ik dan wordt toegelaten groot?" Als je meer twijfelt over de geschiktheid van de opleiding is het voor mensen die hem zelf nog niet voltooid hebben moeilijk oordelen :D
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Beetje flauw, natuurlijk, maar pedagogiek is opvoedkunde, zeg maar 'betere mensjes maken', normen en waarden en nog meer Jan-Peter Balkenende... Didaktiek is de wetenschap van iets aanleren. Wees maar blij dat je docenten geen zedenmeesters zijn, zo van: "En wie van jullie heeft er dit weekend nog een toverbal opgelost?" (Zie andere thread)



Ik zou niemand op z'n woord geloven, zelfs mezelf niet!

Leraren op 'kunst'instituten worden uitgenodigd les te geven omdat ze een bepaalde vaardigheid in het vakgebied hebben. Daar zijn geen onderwijskundige opleidingen voor noodzakelijk. Sterker nog, ze hoeven zelfs geen eens de basisschool te hebben doorlopen. Maar ze kunnen iets, wat jij nog niet kan! En dat moet jij er UITKNIJPEN. Echt, anders krijg je het echt niet van ze. Ik heb zelf drie HBO's gedaan (Pedagogische- en Kunst-Akadmie: fotografische vormgeving en sculptuur, alle afgesloten) en m'n docenten lopen nog steeds mank. Gemangeld heb ik ze. En nog, trouwens, want met een aantal heb ik nog steeds een zeer goede relatie.

In principe is het heel erg simpel. In de Gouden Eeuw bestond er het 'generatieve kunst onderricht': een meester, bijvoorbeeld Rembrandt, nam leerlingen aan. Er was zelfs een economische afhankelijkheid, want leerlingen en gezellen werkten met de meester mee. Dus de meester nam ook niet zomaar alle leerlingen aan.
Het huidige onderwijssysteem is veel democratischer: "Wil je dat, dan mag dat." Maar werkt dat in het kunstonderwijs? Ik denk dat de generatieve methode veel beter is. Probeer, natuurlijk binnen de norm van het betamelijke, een speciale band te krijgen met die leraren, die jou aanspreken; waarvan jij denkt dat die je wat te vertellen hebben. En dat is meestal niet de docent die jouw werk zo leuk vind. De andere docenten laat je gewoon over je heenkomen. Bij het eindexamen zijn je werkelijke docenten je advocaten. Dat kon in mijn tijd zo, ik weet niet hoe nu het regelement is. Kortom, de leerling is GEEN consument, maar een PARTICIPANT!!!!

Eén uitspraak van ener mijn docenten is m'n lijfspreuk geworden: Kunst is volledig redudant (overbodig). Niemand zal sterven als er geen kunst meer is... maar het leven wordt dan wel verdomd saai!

Wout

tis anders dan vroeger.
net wat je zegt.
 
Origineel geplaatst door slash
Hoog tijd dat je zwijgt over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.

Persoonlijk denk ik dat als je leraar uit gaat leggen welke knopjes je moet draaien, je geen flikker leert (kijk maar naar de middelbare school als je twijfelt). Als leraren vertellen over persoonlijke ervaringen leer je daar meer van dan als ze je vertellen hoe je Mozart moet spelen. Het kunnen spelen van Mozart is namelijk bijna nooit nuttig, maar een goede anecdote kan je overal gebruiken.

Natuurlijk zijn er altijd vakken waar je niet van begrijpt wat het nut is (dat director vak hoef ik niet te volgen, maar van wat ik ervan gehoord heb is het inderdaad een dom vak), maar als je het nut : nutteloos ratio bekijkt is dat echt bizar hoog (het eerste jaar kan ik me van geen enkele opdracht herinneren dat ik hem nutteloos vond). Wat ga je anders doen? Zelf alles maar een beetje aanklooien? Ik kan je vertellen dat ik in de eerste 2 maanden op de HKU veel meer heb geleerd dan in de 4 jaar daarvoor. En ja, ik kende echt al een boel dingen.

Dus... Wat heb ik geleerd?

- efficient omgaan met compositiemateriaal
- synthesevormen, hun functies, hun beperkingen, hun typerende klank, etc.
- modaal componeren
- polyritmiek (denk aan autechre, plaid)
- "goede" pop-producties maken (met de compressor/exciter/multibandcompressor, dat soort dingen)
- logic
- analyseren van geluid op akkoorden, klankvelden, productietechnieken, binnen het idioom waarin het stuk valt
- muziek componeren die verandert afhankelijk van de situatie waarin de luisteraar zich bevindt (denk aan computerspelletjes waar de muziek spannender wordt naarmate je dichter bij de vijand komt)
- max/msp
- componeren voor film
- werken met een protools setup

Ik ben vast nog wel wat vergeten, maar goed. natuurlijk kan je al deze dingen ook heel goed thuis leren, maar in 1 jaar? Ik zou zeggen doe je best.

Oh ja, ik heb ook geleerd wat voor muziek ik zelf wil maken. Iets wat zonder deze opleiding waarschijnlijk veel meer tijd gekost had.

Ik denk trouwens wel dat je leerlingen kan vragen om raad, maar dat kan beter vrij specifiek zijn... Bijvoorbeeld in de trand van "Als ik 3 trance nummers instuur, is de kans dat ik dan wordt toegelaten groot?" Als je meer twijfelt over de geschiktheid van de opleiding is het voor mensen die hem zelf nog niet voltooid hebben moeilijk oordelen :D

pardon???? dus omdat jij vind dat ik er volgens jou geen verstand van heb moet ik maar zwijgen????
das een goeie.

Als je al 4 jaar bezig bent en dan een aantal dingen zoals je omschreven hebt niet eens redelijk kan zou ik zeggen dat deze school voor jou hard nodig is.

Heb je wel eens van boeken gehoord waar een heleboel informatie uit te halen is?
Deed ik vroeger en doe ik nog well eens als het nodig is.

Dat je ook nog eens hebt geleerd wat voor muziek je zelf wilt maken is natuurlijk helemaal bizar denk je niet?, of interpreteer ik dit verkeerd? zeg het maar hoor.

Je gaat nl met een doel naar zo'n school en niet om later pas te ontdekken dat je eigenlijk liever veearts wilt worden of zo.

Als ik jou zo hoor praten is het inderdaad verstandiger om met de leraren te praten want van jou zou ik inderdaad niet wijzer worden vrees ik.

Tis overigens niet persoonlijk bedoeld, begrijp me goed maar ik kan niet zo goed tegen onzin verhalen.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Is "Hoe word ik arrogant?" ook een opleidingsonderdeel op het HKU?
Of hoort dat gewoon thuis in het Nederlands basisonderwijs?

Ik ga ermaar vanuit dat je mij daar niet mee bedoeld:D
Want dat is nu juist wat ik probeer te vermijden.

Ik probeer echt reeel te blijven en als blijkt dat ik ongelijk heb zal ik de 1e zijn die de hand in eigen boezem steekt.

Als dat als arrogant wordt gezien vind ik dat jammer want dat is niet de intentie van mn verhaal.
 
Back
Top