Even voorstellen

GeorgeF

Nieuwkomer
Lid sinds
15 januari 2018
Berichten
4
Hallo ik ben George Fennes en woon in Noord-Oost Groningen.
Ik ben 65 jaar en heb na eerst een poging om gitaar te leren spelen overgestapt naar een keyboard vanwege de neuropathie in mijn vingers.
Ik heb een Roland e-56 aangeschaft in zeer nette staat.
Maar het valt me vies tegen.
Moet ik wel zeggen dat ik zeker geen muzikaal wonder ben.
Ik kan geen noten lezen dus daar ben ik mij in het verdiepen.
Mochten jullie tips hebben of lesmateriaal om het lezen van noten makkelijker onder de knie te krijgen dan hoor ik het graag.
Nu ben ik alvast bezig met wat vingeroefeningen met de koptelefoon op want het schijnt voor mijn vrouw een pijniging voor haar gehoor te zijn.
Dus noten lezen is wel essentieel om een beetje de toetsen in de goede volgorde en het juiste tempo in te kunnen drukken.
Dit is een beetje mijn verhaal ik hoop hier veel te kunnen leren en zodoende verder te groeien in mijn muzikale ontwikkeling.

Groetjes van GeorgeF
 
Bedankt allemaal voor de aanmoedigende reacties.
Ik ga er mee aan de slag en zal jullie laten weten hoe de vorderingen zijn.
Maar ik waarschuw al bij voorbaat ik ben een trage leerling.

Groetjes van George
 
Goeie morgen George,

Ik weet niet of dit je plan was, maar ik kan aanraden om es te gaan kijken naar een (hardware) sequencer, zoals de SQ-1 van Korg (http://www.korg.com/nl/products/dj/sq_1/index.php.

Dat geeft je de mogelijkheid om op een heel eenvoudige manier melodietjes en ritmes te maken zonder te hoeven te leren spelen en (met veel moeite) een zekere vingervlugheid te krijgen.

Ik ben zelf de afgelopen dertig jaar door een proces gegaan waar ik de klassieke manier van leren muziek te spelen (oefenen, oefenen, oefenen, frustratie, oefenen, oefenen en meer frustratie ;-) heb losgelaten. Ik werk nu met sequencers en benader het spelen en schrijven van muziek meer als een "wiskundig" spel (akkoorden en de relatie tussen noten en dergelijke) om een bepaald gevoel en stemming uit te drukken. Het bijzondere is dat, zonder dat ik het merk, mijn speel techniek en virtuositeit ongemerkt beter aan het worden is. Maar nu zonder de frustratie.

Succes in elk geval en leuk dat je zo open bent over je ervaring.

Groetjes,

Gerry
 
Back
Top