[electro] zo das er weer 1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door MadR
allemaal een jp8 lijkt me iets te ..
de eerste juan atkins/cybertron platen komen wel uit een dikke studio
maar dat heeft ie zelf moeten vetalen dacht ik ...
kevin had pas nadat hij een grote hit had een dikke studio ..
volgens mij had derrick alleen een 4 track real to real en geen struder !

chicago zat het anders want daar zat een label tussen met goede studio als ik me niet vergis (trax)

en mad mike en consorten werken volgens mij gewoon nog steeds met mackies

Mag ik vragen hoe jij dit allemaal zo zeker weet?
 
Origineel geplaatst door trash
Mag ik vragen hoe jij dit allemaal zo zeker weet?

of het allemaal 100% zeker is kan ik nooit zeggen
het is info die ik de laatste 13 jaar in me heb opgenomen ..

dus uit interviews e.d.

zie 313mailinglist @ www.hyperreal.com
daar kan je in het archief zoeken wil je meer weten ..
 
Origineel geplaatst door sander
Ach ja een brakke mix. Hier klinkt het hier wel goed.
hmmm,tijd voor nieuwe monitors???


Ik erger me meer aan de dingen die ik al genoemd heb.
En over het algemeen klinken m'n vorige dingen wel aardig op vinyl.Vooral laatste plaat..
dan mag ik toch aan nemen dat die heel wat beter in balans was dan deze???of dat je idd een kei van een masterer heb...
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
mono, stereo, goed afdmixen of niet...jongens, muziek gaat niet om techniek maar creativiteit. funk en zo. je kan nog zo goed af mixen, maar als je niet de ballen hebt om de funky shit te maken, komt er dus nooit iets van je uit. ik hou wel van dat brakke in sanders nummer. dit heeft tenminste ballen, is funky en is gedurft. en als je het nix vindt, pech voor jou.

kijk als je gewoon voor de lol wat tracks maakt zeg ik je hebt geheel gelijk...,maar als zoiets op vinyl geperst gaat worden mag je toch verwachten dat op z'n minst de volume verhoudingen kloppen dus niet dat de melodien 2x zo hard zijn als de drums bij wijze van spreken....dat heeft verder nix met funky shit te maken...sander maakt een track met wat analoge rommel en dat wordt dan maar gelijk als een hoogstaand product gezien(of gedurft...),terwijl ik andere tracks hoor met meer allure die zwaar worden afgezeken...de verhoudingen tussen een goede en een slechte track ,en de reviews die daar op volgen ontgaat mij hier geheel....

als ik ergens een hekel aan heb is dat als ik vrienden een nummertje laat horen, dat ze gaan zeggen: je moet meer dit, je moet meer zulke geluidjes, het is niet vernieuwend etc...ik maak gewoon kale muziek en die is ook zeker niet vernieuwend...dit is mijn muziek, het kan misschien beter, maar dit is mijn product, op dit moment!

oh, en die ouw lullen die vroeger in detroit de eerste techno maakte, deden dat met een dx21, een 707 en een atari en die hadden geen vette monitors, finalizers en focusrite red's...... [/B]
met je eens je moet maken wat je zelf leuk vind,ik zeg dan ook niet dat er andere geluiden in moeten of wat dan ook,ik beweer ook niet dat deze track door dure finalizers heen moet of focusrite bende,dat zijn jouw woorden,ik heb het enkel over wat mij het meest stoort aan deze track,en dat is iets wat toch bij de basis hoort van het produceren van tracks ,namelijk een goede verhouding creëeren tussen de ellementen die gebruikt zijn.... ugh!!!
 
Sterker nog de dingen die Sander released worden niet eens gemasterd. Gewoon van zijn cassettebandje meteen naar de platenpers. Deze track wordt wel gemasterd maar alleen om het volume gelijk te trekken aan de andere tracks op de plaat en dat er geen rariteiten inzitten die schadellijk kunnen zijn voor het vinyl (te hoge pieken e.d.).
Ik vind hem verder prima klinken, lekker smudgy...misschien zet ik hem nog op tape om hem net nog iets smudgier te maken.

Waarschijnlijk ligt het aan de ´overconsumptie´dat alles glad en netjes moet klinken tegenwoordig. Alles moet maar Yorin TMF radio 538 zijn TRANCE TRANCE TRANCE SIEG HEIL TIESTO....nou dat moet potverdikkeme maar eens afgelopen zijn.
 
Origineel geplaatst door smackos
Sterker nog de dingen die Sander released worden niet eens gemasterd. Gewoon van zijn cassettebandje meteen naar de platenpers. Deze track wordt wel gemasterd maar alleen om het volume gelijk te trekken aan de andere tracks op de plaat en dat er geen rariteiten inzitten die schadellijk kunnen zijn voor het vinyl (te hoge pieken e.d.).
Ik vind hem verder prima klinken, lekker smudgy...misschien zet ik hem nog op tape om hem net nog iets smudgier te maken.

Waarschijnlijk ligt het aan de ´overconsumptie´dat alles glad en netjes moet klinken tegenwoordig. Alles moet maar Yorin TMF radio 538 zijn TRANCE TRANCE TRANCE SIEG HEIL TIESTO....nou dat moet potverdikkeme maar eens afgelopen zijn.

ik ben het zeker met het laatste eens wat je zegt,over die super gladde en cleane tracks die je tegenwoordig moet maken,dat gaat nergens meer over vind ik.....maar reken maar dat door die tracks vinyl klaar te maken er aardig wat correcties worden uitgevoerd met betrekking tot de volume verhoudingen....en dat was precies waar ik het over had...
 
Origineel geplaatst door smackos
Sterker nog de dingen die Sander released worden niet eens gemasterd. Gewoon van zijn cassettebandje meteen naar de platenpers. Deze track wordt wel gemasterd maar alleen om het volume gelijk te trekken aan de andere tracks op de plaat en dat er geen rariteiten inzitten die schadellijk kunnen zijn voor het vinyl (te hoge pieken e.d.).
Ik vind hem verder prima klinken, lekker smudgy...misschien zet ik hem nog op tape om hem net nog iets smudgier te maken.

Waarschijnlijk ligt het aan de ´overconsumptie´dat alles glad en netjes moet klinken tegenwoordig. Alles moet maar Yorin TMF radio 538 zijn TRANCE TRANCE TRANCE SIEG HEIL TIESTO....nou dat moet potverdikkeme maar eens afgelopen zijn.

tiesto is nou niet echt een goed voorbeeld van goede productie technieken
luister eens naar stevia wonder - songs in the key of life

dat klinkt ... en zo zijn er nog miljoenen voorbeelden die prima klinken

maarja er zijn genoeg mensen die flyers met kopieermachines maken
dus dit moet ook kunnen ..

mij spreekt het alleen niet zo aan ...
trax producties klinken toch wel wat afgewerkter in mijn opinie.
 
Helemaal mee eens Smackos. Wat een onzin allemaal. Er zijn nu eenmaal mensen die niet van glad en clean houden, die ziel horen in een productie die niet netjes is. Dat is toch prima? Ik vind het zelf ook wel lekker als een mix wat vies is, als de verhoudingen wat minder goed kloppen, als niet alles een radio 538 geluid heeft. Om dan meteen te zeggen dat het bijna schandalig is dat zoiets op vinyl uitkomt... Raar.
 
Ok ok, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ook wel weet dat mijn mixen niet perfect zijn.
Ik heb pas al een stap in de goede richting gedaan door monitor speakers aan te schaffen.
Het eerste volgende nummer wat ik opneem controleer ik dan ookeven op die speakers.
In dit nummer zijn alle volume verhoudingen inderdaad niet 100%. Maar eerlijk gezegd vindt
ik het niet echt storend dat als de strings erin komen, je de rest wat zachter hoort.

Mijn releases tot nu toe zijn kwa geluidskwaliteit redelijk tot prima.
Luister via m'n site naar de mp3 samples die rechtstreeks vanaf plaat zijn opgenomen.
 
Tja, na alle heisa heb ik ook besloten eens naar deze track te luisteren.

<persoonlijke-mening>

Je moet eens iets meer op kwaliteit letten en niet op kwantieit. Deze track is niet
al te best en dat heeft niets te maken met dat het niet "clean" klinkt of zo. Ik maak
zelf dub en downtempo waarbij het vaak behoorlijk rammelt, kraakt en knort... en dat is
juist lekker.

Hij is maar mijn smaak niet origineel, de geluidjes zijn te simpel en de opbouw is
13 in een dozijn. Het is ontzettend rommelig en klink als het werk van een
beginneling. Het feit dat het bestand maar 64 kb is helpt trouwens ook niet
echt.

</persoonlijke-mening>

Zie maar wat je doet met deze opmerking... je moet het maar zo zien: jij
bent *the man* met releases en ik niet :D
 
Origineel geplaatst door smackos


Waarschijnlijk ligt het aan de ´overconsumptie´dat alles glad en netjes moet klinken tegenwoordig. Alles moet maar Yorin TMF radio 538 zijn TRANCE TRANCE TRANCE SIEG HEIL TIESTO....nou dat moet potverdikkeme maar eens afgelopen zijn.

trieste gast ben je ook... <zucht>

ik kan maar 1 ding zeggen, hoe underground je ook wilt overkomen of funky of wat dan ook, allemaal mooie praat,

maar t klinkt gewoon of t ff in mekaar geflanst is, en daarom klinkt t rommelig, niet om andere redenen..

<ugh>

ik geloof best dat je wat kan , maar dan moet je er ff wat meer tijd in steken.. tis mij iets te makkelijk om te zeggen, ik heb een paar uur zitten jammen, en vervolgens verkondigen dat t echt geweldig is, zo werkt t gewoon niet..

t maakt niet uit wat voor muziek je maakt, je moet gewoon je stinkende best doen, en ik vind dat dat niet van dit nummer afstraalt..
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Helemaal mee eens Smackos. Wat een onzin allemaal. Er zijn nu eenmaal mensen die niet van glad en clean houden, die ziel horen in een productie die niet netjes is. Dat is toch prima? Ik vind het zelf ook wel lekker als een mix wat vies is, als de verhoudingen wat minder goed kloppen, als niet alles een radio 538 geluid heeft. Om dan meteen te zeggen dat het bijna schandalig is dat zoiets op vinyl uitkomt... Raar.

ja hij slaat een beetje door
maar het is OOK raar om meteen over clean, 538 en tiesto te beginnen ..
dat slaat ook als een tang op een varken ..

ik heb genoeg italo en chicago platen hier liggen die wel een verzorgde mix hebben
en toch alles behalve clean klinken .. sommige oude italo klinkt trouwens wel echt TE clean.

:yamaha:
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
sander maakt een track met wat analoge rommel en dat wordt dan maar gelijk als een hoogstaand product gezien(of gedurft...),terwijl ik andere tracks hoor met meer allure die zwaar worden afgezeken...de verhoudingen tussen een goede en een slechte track ,en de reviews die daar op volgen ontgaat mij hier geheel....

Tja bunker brengt goede dingen uit:

Legowelt
Orgue Electronique........en die koop ik op vinyl

En een berg amateuristisch gepingel en gejam zoals de meeste dingen die ik van sander hoor..........gelukkig zijn er meer mensen die hier ook geluisterd hebben die dat beamen.

Tja ieder label heeft zijn top artiesten, en mensen waarvan je niet begrijpt dat ze er iets op uit mogen brengen.
En dat je een berg analoge bakken hebt staan betekend nog niet dat je muziek kan maken :P

Laterzzz
 
tja hier kunnen we lang en breed over zijn... feit blijft dat het slecht (lees gewoon niet) gemixed is en dat het beetje roef roef raf raf in elkaar geflanst klinkt al is het concept zeker niet slecht vind ik :)

overigens welke monitoren heb je gehaald sander?:)

(en btw... zelfs als dit een jam is dan klinken mijn jams beter in verhouding met volumes... daar had ik die mooie line mixer voor ;) )
 
ik hou niet van korfballers:r :duivels:

maargoed, even over de track van Sander:
ik ga morgen een commentaar erop leveren omdat ik nu mijn speakerkabeltje gesloopt heb...
maar Sander maakt de muziek voor zijn plezier en dat plezier wordt doodleuk vergald door meningen
die zijn track in een keer de grond in boren.
okee, meningen verschillen en iedereen mag zijn eigen mening uiten, maar een forum als deze is er onder andere om
elkaar verder te helpen en niet om elkaar af te blaffen .


Jimi
 

Attachments

  • howitzer_bunker.jpg
    howitzer_bunker.jpg
    17,1 KB · Bekeken: 38
Origineel geplaatst door C-Code
Tja bunker brengt goede dingen uit:

Legowelt
Orgue Electronique........en die koop ik op vinyl

En een berg amateuristisch gepingel en gejam zoals de meeste dingen die ik van sander hoor..........gelukkig zijn er meer mensen die hier ook geluisterd hebben die dat beamen.

Tja ieder label heeft zijn top artiesten, en mensen waarvan je niet begrijpt dat ze er iets op uit mogen brengen.
En dat je een berg analoge bakken hebt staan betekend nog niet dat je muziek kan maken :P

Laterzzz

ja whatever jongen. Echt niet dat alles van mij als slecht gepingel klinkt. (ja misschien voor zielige fijnproevers)
Overigens zijn er wel meer labels die nummers van mij willen uitbrengen dan alleen Bunker.
Jesus wat een gezeik zeg. Ik had toch al gezegd dat het nummer niet perfect is!!.

www.sendex.nl
 
Tjongejonge wat een negatief gedoe allemaal zeg... ik snap daar eigenlijk niets van hoor... als je graag tijd en energie wilt besteden aan uitstekende mixes, dan moet je dat toch gewoon doen... en als je je tijd liever in andere dingen stopt dan doe je dat toch gewoon niet? :eureka:

Muziek is zo iets persoonlijks... het feit dat een label Sander's muziek uitbrengt betekend toch dat er mensen zijn die graag muziek willen horen die qua mix misschien wat 'primitiever' klinkt... als je niet tot die categorie hoort, dan koop je zijn platen toch gewoon niet en koop en luister je toch gewoon naar andere? Volgens mij bespeur ik bij een aantal toch zoiets dat 'jalozie' heet...

Maar goed nu weer :biertje: en :dj:

Nu weer ff ontopic: Ik vind het een hartstikke gaaf nummer en vroeg me af of je het ondertussen al een nieuwe versie gemaakt hebt?

Groetsels,
Vincent aka Ironfreq
 
Origineel geplaatst door ironfreq
Nu weer ff ontopic: Ik vind het een hartstikke gaaf nummer en vroeg me af of je het ondertussen al een nieuwe versie gemaakt hebt?

Thanks! :D

Nee, ik beloof wel eens nieuwe versies, maar dat komt er dan meestal niet van. Ik wil dan namelijk weer aan wat nieuws beginnen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top