M'n Yocto heeft wat probleempjes

l-rs

Stamgast
Lid sinds
23 januari 2003
Berichten
263
Locatie
Utrecht
Ha, anderhalf jaar geleden heb ik voor m'n verjaardag een fraaie pre-built Yocto (rev 1) gekocht

282831CIMG30801600x1200.jpg


van de forumbezoeker en Zwitserse soldeerkunstenaar Gihaume. Ik kocht hem pre-built omdat ik twee linkerhanden en alleen verstand van de buitenkant van elektronica heb. :doei:

Anyhoo: ik loop nu tegen een paar kleine dingen aan met m'n Yocto waar ik eigenlijk iemand voor nodig heb die ervaring heeft met deze zelfbouw en - uiteraard voor euro's - zou kunnen kijken en fixes kan uitvoeren.

Toen ik 'm kreeg gaf hij over de gecombineerde line out al een 50Hz-brom die ik er in Ableton uitfilterde. Ik stuurde hem lang aan over midi maar wilde 'm laatst over din sync aanjagen.

Hij geeft echter ook een forse éxtra brom als ik de din sync socket gebruik (ongeacht of het signaal van m'n SBX1 of andere bron komt).

Ook kwam ik er recent achter dat de tuning op de bassdrum geen effect meer heeft. Ik kan uiteraard niet eenvoudig bij m'n Zwitserse bouwer aankloppen (wel om raad gevraagd, maar dat was 'probeer een lokale reparateur te vinden') dus ik hoop hier iemand te treffen die wellicht al een paar Yocto's heeft gebouwd en bij bovenstaande symptomen weet waar ie het moet zoeken.

Het heeft geen bloedspoed allemaal maar het zou mooi zijn als m'n Yoctootje weer tiptop draait.

Dank voor't lezen!
 
Back
Top