willem1958 - slowly but surely

ik vind 'm wel wat hebben, deze verlegen, schuchtere elektronische muziek. daarom is de sloppy timing ook niet erg, die benadrukt het effect, juist ook door het weglaten van allerlei fx's als reverb, compressie, eq etc.. ik weet niet óf het je bedoeling was, maar voor mij werkt het zo.
 
wat meer fx er op en die hoge doordringende noot wat meer naar achter in de mixz. En volgend jaar een laagje extra

De mix is misschien niet ideaal... maar ik wilde niet veel toeters en bellen.
Ik heb me achteraf gezien misschien iets te gemakkelijk er vanaf gemaakt maar ik wilde vooral juist dat imperfecte benadrukken ipv wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig.
Wellicht volgend jaar een wat meer uitgekiende track.


ik vind 'm wel wat hebben, deze verlegen, schuchtere elektronische muziek. daarom is de sloppy timing ook niet erg, die benadrukt het effect, juist ook door het weglaten van allerlei fx's als reverb, compressie, eq etc.. ik weet niet óf het je bedoeling was, maar voor mij werkt het zo.

Ja precies, hier in de contest hoor je veel mensen flink uitpakken zo van even laten horen wat er allemaal mogelijk is en hoe strak het kan klinken, toch vaak gequantized enzo.
Ik wilde juist een sobere track met een lazy feel maar dat ziet men in de contest schijnbaar toch vaak anders.
Maar ik geef toe dat ik aan de mix misschien iets meer aandacht had kunnen besteden en ik heb nog wat te leren natuurlijk qua Ableton.
Misschien volgend jaar een flinke strakke track met veel layers.


In ieder geval; thanks voor jullie beider reakties in ieder geval! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ik, eerlijk gezergd, snap je helemaal
De beat vs de akkoordjes en vice versa
Laat ze maar lullen daar op dat SF
Ik ben fan!!!
 
Ik kreeg een beetje een Autobahn gevoel... Leuk dus. Timing is wel een dingetje denk ik.... dat kan m.i. beter. Mooie analoge sounds, dat wel weer!
 
Ik las bij je omschrijving dat je pas 2 jaar bezig bent met synths etc. Supertof dat je gewoon mee doet, het gaat om plezier maken en genieten van je hobby, doen we allemaal! Qua arrangement en de plaatsing van de geluiden in de mix kunnen er wel dingen beter. Gewoon uren blijven maken en blijven pielen, dan wordt het vanzelf steeds beter. Vind het een prima inzending!
 
Beetje kaal, maar wel geinig.

Dat kale was de bedoeling, dank je!

Ik, eerlijk gezergd, snap je helemaal
De beat vs de akkoordjes en vice versa
Laat ze maar lullen daar op dat SF
Ik ben fan!!!

Dank je!

Ik kreeg een beetje een Autobahn gevoel... Leuk dus. Timing is wel een dingetje denk ik.... dat kan m.i. beter. Mooie analoge sounds, dat wel weer!

Timing is al wat over gezegd, het is een beetje rommelig maar net tegen de beat aan en dat wilde ik ook, dank voor je reaktie!

Ik las bij je omschrijving dat je pas 2 jaar bezig bent met synths etc. Supertof dat je gewoon mee doet, het gaat om plezier maken en genieten van je hobby, doen we allemaal! Qua arrangement en de plaatsing van de geluiden in de mix kunnen er wel dingen beter. Gewoon uren blijven maken en blijven pielen, dan wordt het vanzelf steeds beter. Vind het een prima inzending!

Wat je zegt over mix en arrangement is al het een en ander gezegd, het is wat kaal en de mix had ik misschien iets meer aandacht mogen geven.
Inderdaad gewoon doorgaan en vooral met plezier in ieder geval!
 
Ik hoor het gevoel voor muziek erin zitten en een beetje ook het gebrek aan techniek, niets dat de pret bederft.
Als ik je enthousiasme lees in je reply's komt dat helemaal goed.:okdan:
 
Als dit je eerste track is, belooft het nog wat. Diepe buiging.
Ik vind 'm heel mooi en juist dat ie eenvoudig blijft, vind ik ook heel duidelijk/raak.... en veelbelovend.
Kun je later altijd nog wat verder inkleuren en als je dat beperkt houd en net zo treffend,....
 
ben ook niet zo enthousiast moet ik zeggen. het lijkt gewoon niet af te zijn en wat samenhangen van probeersels. Tot nu toe de minste track helaas.
 
Ik hoor het gevoel voor muziek erin zitten en een beetje ook het gebrek aan techniek, niets dat de pret bederft.
Als ik je enthousiasme lees in je reply's komt dat helemaal goed.

Mooi dat je hoort dat er enig muzikaal gevoel inzit en inderdaad; ik ben zo'n zolderkamerhobbyist.
 
Als dit je eerste track is, belooft het nog wat. Diepe buiging.
Ik vind 'm heel mooi en juist dat ie eenvoudig blijft, vind ik ook heel duidelijk/raak.... en veelbelovend.
Kun je later altijd nog wat verder inkleuren en als je dat beperkt houd en net zo treffend,....

Dank voor je reaktie, voel me vereerd:)
En wat je zegt over verder inkleuren/afmaken; best kans dat ik 'm over een tijdje nog 'ns pak en probeer wat meer ui te werken maar wel met behoud van de eenvoud.
 
Hi Willem (ik heet ook Willem )
Ik vind hem wel heel erg minimalistisch, maar dat was dus de bedoeling. Gewoon lekker blijven doen waar jezelf zin in hebt.

Dag Willem, hij was ook minimalistisch bedoeld omdat ik in die dagen ook een beetje in die sfeer zat en het wel genoeg vond.
Ik blijf zeker doen wat ik leuk vind, je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
 
ben ook niet zo enthousiast moet ik zeggen. het lijkt gewoon niet af te zijn en wat samenhangen van probeersels. Tot nu toe de minste track helaas.

De minste van alle tracks? Oei, da's niet best maar wellicht de volgende contest kom ik beter bij je uit de verf.
Ik noem 'm sober maar wellicht iets te kaal en dat je 'm daarom niet af vind?
Ik heb wel geprobeerd er een geheel van te maken, maar oké.
 
Nog eens geluisterd, en hij is inderdaad wel wat kaal vergeleken bij sommige monster producties hier. Er is dit jaar weer erg veel goed materiaal gepost.

Maar, zoals ik eerder aangaf, vind ik dit toch wel treffend en ik ga er dan ook een punt voor geven.
 
ik vind er leuke dingen in zitten, maar het geheel kan me niet meeslepen, jammer genoeg. toch soms sterke elementen.

Leuk dat je m'n track beluisterde, thanks!
 
Back
Top