Advies voor een analoge mixer

OCB

Ingeburgerd
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
29
Locatie
Amsterdam
Hallo heren,

Ik ben sterk aan het overwegen om op analoog mixen over te gaan. Ik ben nu drie jaar met mijn AW4416 bezig, maar mis toch de warmte van analoge mixers. In een andere studio werk ik veel op een 02r, maar ook daar mis ik een zekere intensiteit van de sound.

Ik heb nieuw speelgoed besteld(mindprint DTC, mac G5, Motu 828MK2) en zit echt nog met de mixer. Ik kap met de AW4416 vanwege het gelimiteerde aantal sporen.

Ik heb 7000 euro over voor een nieuwe mixer. Wat ik zoek is warmte en personality. Mijn muziek varieert van jazz,soul,wereldmuziek,latin,hip-hop,pop,radiojingles,theatermuziek etc Ik gebruik veel live instrumenten, maar ook electronische geluiden intergreer ik vaak in de arrangementen.
Maar bovenal ben ik een liefhebber van karakteristieke analoge opnames van de seventies en eighties.

Heren, bij deze beroep ik u op uw expertise! Hoewel ik het digitaal mixen gewend ben mis ik toch personality.

Bij voorbaat dank!
 
Doe eerst eens even een search op dit item. De laatste tijd zijn er een aantal draden over anloge tafels geweest die misschien van pas kunnen komen.

Daarnaast, wil je perse nieuwe kopen of is tweedehands een optie? Voor 7 mille kan je 2dehands een supertafel kopen denk ik zo maar. Hoeveel sporen? Welke andere mogelijkheden zoek je?
 
Bedankt voor de snelle reactie heren. De Soundcraft Ghost 32 wordt veelvuldig genoemd in the threads. Heb ik ook veel van gehoord, maar nooit zelf ervaring mee. Misschien jullie wel?

Oh ja.Ik overweeg inderdaad tweedehands. Maar dan moet de mixer in uitstekende staat zijn.

Vrienden van mij proberen mij toch bij digitaal te houden. Het werken met scenememory en automatische faders is inderdaad superhandig. Alleen denk ik nog steeds dat een opname te digitaal kan klinken en nooit te analoog.
 
Ik denk dat een ghost niet gesvchikt is voor het soort muziek wat je ermee maakt.

Dit vanwege de net iets te beperkte eq's.
Ze zijn heel lekker voor dance producties maar bij R&B is goed kunnen eq'en vrij belangrijk.

Ikzelf heb laatst een tascam M3500 2e hands gekocht.
Daar vind ik de eq's meer bij je passen.
En ze zijn voor dance ook zeer geschikt.

Als je interesse hebt dan heb ik nog een adres waar ze die tafel nog te koop hebben staan.

laat maar horen
 
Hey Errol,

Bedankt voor de verheldering Ik heb wel oren naar de Tascam. Ik ben benieuwd naar de sound. Al mijn apparatuur heb ik op mijn oren gekocht. En soms op de oren(verkooppraatje) van Feedback.

Wat kost die tascam trouwens? Ik kan geen info ervan vinden op het net. Heb jij misschien een link?

Thanx
 
Ik zou ze allebei proberen OCB; de M3500 en de Ghost.

Ik ken een bekende danceproducer die een M3500 geprobeerd heeft en toch weer is teruggegaan naar z'n Ghost.

Dit zijn dé twee tafels die in deze prijsklasse de beste zijn.
Voordat je zoveel geld uitgeeft zou ik proberen ze alletwee te beluisteren vorrdat je je keuze maakt.




Succes met je keuze.



gr. Tom
 
Bedankt voor de tip Toon en Errol,

Ik ga vanmiddag naar verschillende mixers luisteren. Ik zal dan later meedelen wat ik ervan vond. Wie weet schaf ik hem gelijk aan ;)

Ciao,

Orville
 
Origineel geplaatst door OCB
Hey Errol,

Bedankt voor de verheldering Ik heb wel oren naar de Tascam. Ik ben benieuwd naar de sound. Al mijn apparatuur heb ik op mijn oren gekocht.
Thanx

Heb je al es de kans gehad om kritisch naar de tascam dm-24 te luisteren ??

blijf je toch het voor jou vertrouwde digitale domein, met alle voordelen, en pak je meteen
wel de prima analoge klank mee.... :) ;)

Geef de Dm24 es het voordeel van de twijfel.

greetings,
Peet
 
Hi Peter

Een vriend van mij heeft een DM-24. Ik ga eens bij een langs. Hij is vol lof over die digi Tascam, maar ik moet het eens checken. Trouwens, ik heb gisteren op een Soundcraft Ghost gewerkt. De eq is echt super subtiel. Mooie sound hoor. Nu nog die m35oo checken en die dm 24.

De soundcraft klonk helder en warm. Er werd gisteren een latinquartet opgenomen, waar ik deel van uitmaakte. En los van de uitstekende engineer, was de Ghost zeer gedetailleerd. Toevallig zei hij dat ik de analoge Tascams ook eens moest checken. En een DC 2020. Dat is een combi tafel. Een analoge signaalverwerking met een digitale besturing.

Donderdag hak ik de knoop door. Tot die tijd heb ik drie afspraken om de mixers allemaal eens goed te beluisteren, waaronder ook een Otari.

Thanks Peter,

O.
 
Origineel geplaatst door OCB
Hi Peter

Een vriend van mij heeft een DM-24. Ik ga eens bij een langs. Hij is vol lof over die digi Tascam, maar ik moet het eens checken. Trouwens, ik heb gisteren op een Soundcraft Ghost gewerkt. De eq is echt super subtiel. Mooie sound hoor. Nu nog die m35oo checken en die dm 24.

De soundcraft klonk helder en warm. Er werd gisteren een latinquartet opgenomen, waar ik deel van uitmaakte. En los van de uitstekende engineer, was de Ghost zeer gedetailleerd.
O.

maak voor de zekerheid een zoekactie in dit forum en op de newsgroups met de term

ghost/soundcraft, er schijnen best wel veel hardware klachten te zijn over deze tafel.
Zo staat me bij dat er op dit forum iemand is met een ghost die zich vreemd gedraagd, is
vermoedelijk een voedingsprobleem.
Laat je ons weten wat voor keuze je hebt gemaakt , en waarom ?

greetings :Z
 
Back
Top