Sample gebruik in Cubase

dj r2

Joepie de poepieeeeee
Lid sinds
26 Maart 2002
Berichten
92
Locatie
About Rotterdam
Ha, omdat ik gisteren zo snel antwoord kreeg weer een volgende vraag.

Ik ben pas begonnen met Cubase, voorheen met fasttracker gewerkt daarvoor Amiga daarvoor MXS-musicmodele maar ik dwaal af :z

Nu is mijn vraag: kan je net als in fasttracker een sampeltje laden bijv. een bassdrum en die dan om de 4 tellen neerzetten of moet je dan met loopies gaan werken ?

Het nadeel van loopies is namelijk dat je BPM vastliggen ?
Bij losse sampletjes heb je nog wat speelruimte.

Ben wel bezig de handleiding door te spitten maar die is iets van 600 pagina's en ik heb al zo weinig tijd ;{

Greetz DJ R2
 
D'r zit toch zo'n drummodule instrument bij. (LM7 of 9) Daar kun je ook samples in laden. Dan kun je het als een soort midi track aansturen.

Of anders wat andere VST instrumenten gebruiken. D'r zijn plenty gratis versies. Lekker makkelijk om mee te werken. :)
 
D'r zit toch zo'n drummodule instrument bij. (LM7 of 9) Daar kun je ook samples in laden. Dan kun je het als een soort midi track aansturen.

Ik kan onder edit naar drum gaan, maar hier kan ik geen samples inladen. En ik heb wel de VST instruments "NEON - LM-9 & vb-1) maar hier kunnen alleen *.fxp files kunnen worden ingeladen :confused:

Ik heb wel een andere optie, ik kan in Reason natuurlijk een sample inladen en die via Rewire aansluiten op Cubase.
Hier zit een nadeel aan als ik in Cubase terugspoel blijft reason staan dit is met Rebirth netzo =(

Greetz DJ R2, RSI Records
 
Aha ook Reason? Nou ja dan is het lekker makkelijk. Gewoon je eigen drumkit maken. En als je wilt daar je loops in editen of de boel inspelen via cubase. Step sequencing is voor drums toch wel erg vaak erg makkelijk hoor.

Dattie niet meeloopt is niet goed, misschien een rotte rewire of zo. (kijk even verder op het board om rewire issues te tacklen)

Dat LM9 niet werkte wist ik niet precies maar LM7 volgens mij kon je wel samples in laden. (gebuik het ding nooit)
 
Origineel geplaatst door fuse
Aha ook Reason?
[knip]
Dattie niet meeloopt is niet goed, misschien een rotte rewire of zo.

Aha kheb het e.e.a. gelijk gecheckt en het werkt inderdaad gewoon goed. Hoe ik erdan bij kom :confused:

Als je de "markers" in Cubase verzet gaan ze in Reason gewoon mee en bijv. loop on werkt ook, BPM instellen enz, enz.

Tis ineens weer een stuk duidelijker !
Het gaat goed zo, dit Forum had er 10 jaar eerder al moeten zijn (of ik had het eerder moeten weten)

Ineens heb je het, je wordt conducteur ! 8)
 
Back
Top