Goedkope Windows tablet als standalone host?

Ik weet niet hoe het met de latency is met dit soort Touch devices en plug-ins maar aan een onboard geluidskaart vastzitten lijkt me niet ideaal..

Over een PC gebruiken voor dit soort doeleinden... draai zelf nog n paar oude geluidskaarten als synth, de Oasys PCI en Microwave PC.. Maar draait in een OS uit inbelverbinding tijd (en dit werkt zeer rustgevend :D).. De Microwave is wat lastig met opzetten maar als het werkt, werkt het. Oasys nooit problemen mee..
Uiteindelijk is het gewoon een synth maar met een muis..
Natuurlijk is het ook gewoon een discipline dingetje. Ik heb diverse hardware hoekjes in mijn huis gehad.. en als ik dan n tijdje bezig was kwam toch soms die trigger weer binnen druppelen van 'ff dingen checken..' en dan pak je vaak toch ook weer n telefoon of de ipad die n mixer bediend :D

Heb laatst aleens zitten kijken aangezien ik ook een V-machine heb. Leuk klein ding maar ik zou er toch wel n muis op willen eigenlijk :D En het ding maakt n tering herrie.
Gewoon n ouwe, maar snelle PC inrichten, met windows XP erop of W7 32bit, paar dingen die niet meer ondersteunt worden in nieuwer 64 bit OS: midi interface, ouwe RME kaart.. super lage latency al.. sampleclock opschroeven.. (wordt de latency nog lager.. ) en een VST host erop. Maar daar moet je wel de ruimte voor hebben natuurlijk.

Edit: je laatste bericht en die van mij hebben elkaar gekruist.. maar een laptopje kan ook natuurlijk. :) maar dan zit je weer met een trage USB geluidskaart en een berg latency. n 1hu pc ben ik ook wel benieuwd naar maar daar past zeker geen RME insteekkaart in.. en die zijn berucht om hun lage latency..
 
Na wat afwegen lijkt het toch interessanter om een desktop in de studio te plaatsen. Die kan ik dan gebruiken om VST's op te draaien zoals hier beschreven, ik kan er CD's mee branden met opnames van de V-Studio, en mits alles qua software en hardware setup goed in te richten moet het mogelijk zijn om mij zo rechtstreeks mogelijk naar het muziek maken te leiden. Eventueel een tweede scherm en muis op een plaats waar verder enkel een MIDI klavier staat.
 
bv een i5 van een jaar of 2 oud

Zoals de mijne, da's een i5 van 2 generaties terug en met 12 gb geheugen, da's gewoon voor wat vst's draaien echt genoeg.
Zodra je een full size daw met 32 tracks en nog wat effekten erbij wil draaien kom je natuurlijk tekort maar je zit zelf al in de ict dus dat hoef ik je niet uit te leggen.

Ik gebruik m'n ipad ook niet heel regelmatig maar ik vind dat er wel een enorme keuze is qua apps en wat dat betreft kan je voor een relatief klein bedrag al heel leuk aan de gang.
En als je dan ziet dat er steeds meer hardware op de markt komt die ook een app erbij hebben voor processing of modulatie dan is dat best een leuke bijkomstigheid.

Er zijn ook mensen die zoveel als mogelijk hun pc of ipad van het net afhebben zodat ze wat dat betreft ook niet allerlei tijdsverslindende zaken aan het doen zijn en alleen de updates doen buiten de tijd die ze met muziek bezig zijn.
Enige zelfdiscipline is dan natuurlijk ook wel handig in dat geval.
 
Back
Top