Wat smokkel jij mee op reis?

Ik heb meestal wel een iPad bij me en soms ook een controller, maar maak er op reis in muzikaal opzicht amper gebruik van.
Hoe inspirerend een omgeving ook kan zijn, het moment zelf is voor de ervaring en de tijd is dan voor mij nog niet rijp er muzikaal iets mee te doen.
Dat komt thuis als ik alle indrukken op mij laat werken.

De wetenschap dat ik er elk moment iets mee zou kunnen doen of gewoon voor de lol muziek kan maken vind ik wel erg prettig.
 
Ben nu al 6 maanden van huis met alleen even tablet. Het zijn niet mn familie, vrienden of het eten wat ik mis, maar het zitten in de studio. Sinds een paar dagen aan het werk met fruity mobile, en het werkt bijzonder goed. Erg bij om weer even met muziek bezig te zijn. En ook wel tof, op de mooiste plekjes aan een track werken.
 
In november naar familie in het land van de Kiwi's. Met mijn (refurbished) MacBookPro, AbletonPush(1), KompleteAudio6, koptelefoon, kabels. Beetje componeren, misschien ergens loungeDJ spelen in lokaal café o.i.d. (Wellington). Althans dat is wat ik voor ogen heb.
 
:)

Beter info over nare airports wanneer je met instumenten reist.
Verschillende keren problemen met de grootte van m'n instumenten koffer op Frankfurt.
Tip: poot stijfhouden en een purser mee laten lopen op te laten zien dat het wel(!) allemaal past. USA is nu ook een stuk lastiger.

Gezien de nervositeit op de internationale luchthavens lijkt een rugzak met modoelens en een hoop draden erin me ook niet echt raadzaam :D
 
Stiekem was n grapje. Of toch. Stiekem voor je reisgenoten, tegen commentaar bij vertrek ;)

Drugs? Nooit. En alcohol minder dan normaal want ik wil wat omvang kwijt ipv bij.

Mijn reisgenoten (generatie ouder) vertrouwen altijd op mij qua muziek. Stream nu snowy red enz en ze denken dat t allemaal nieuwe muziek is. Wel lachen

Goede tip, Snowy Red! Nou ben ik wel benieuwd naar dat 'enz' :) Oftewel heb je meer goede tips? (misschien beetje off-topic dus een pb kan ook) alvast bedankt! :okdan:
 
Dig eens in de belpop. Oude belgische vergeten "pop"
Je vindt front 242, 2 belgen, scooter, telex, ...
 
Ik ga in januari 3 weken op vakantie, en gezien de tijd die ik nu stop in het krijgen van muscle memory voor m'n live setup, ben ik bang dat ik enigszins gefrustreerd zal raken. Aan de andere kant denk ik dat ik drie weken lang hele mooie dingen ga zien en doen, dus tja... Aan muziek maken kom ik dan vast toch niet toe.

Ik wil geen dure dingen mee, dus een digitakt ga ik niet meenemen. Ik zat te denken aan een handheld recorder om toffe samples op te nemen die ik weer kan gebruiken bij het maken van tracks. Dan doe ik tenminste nog iets :)
 
Gezien de nervositeit op de internationale luchthavens lijkt een rugzak met modoelens en een hoop draden erin me ook niet echt raadzaam :D

Ik heb de afgelopen maand in verband met wat optredens een aantal keer gevlogen met flightcase waar mijn pedalboard met de effecten voor mijn basgitaar op zaten. Die heb ik inderdaad regelmatig moeten uitpakken op de luchthaven.

Ik heb laatst een modulair systeem (Make Noise) aangeschaft, in een heel handzame kofferbehuizing, dus ik denk dat ik die mee zou nemen... ik heb nog veel te leren.

:)
 
in hongarije kwamen we glansrijk door de drugs controles vlak voor het ozora festival aldaar.. we draaide toen we daar reden heel hard allemaal communistische strijdliederen zodat er nog veel norser en bedenkelijker werd gekeken door al die blauwe pieten (uniform mannetjes) met zware wapens en grommende honden en we mochten gelijk snel verder.. op de terug weg toen toch allrs al op was 5 dagen later werd het een nummer van tol hansse.. puf puf puf mijn opoe die rookt stuff
https://www.facebook.com/vanbliebhoven/videos/vb.100000588656290/887863451243268/?type=2&theater
 
Uhm, een bijl. Eigenlijk twee bijlen. Wat vuur, En een tent, en vrouw en kids. En de hangmat. Want een luchtbed slaapt beetje mweeeeeh. En vooruit, m'n schroevendraaiers en multimeter, want camping met stroom kapot levert veel bier op :D

Ik kan er niks aan doen. Zodra ik niet meer thuis ben gaat mijn "I don't care" modes aan en is ieder beeldscherm of ding met knopjes een totaal zinloos stuk gereedschap.

Bijl is handig voor vuur. Schroevendraaiers voor bier. O en Niels heeft een goeie coffeeshop om de hoek zitten. En als ik dan OP1 wil spelen ga ik wel naar Niels. O en bier, Niels heeft ook bier.
 
Gezien de nervositeit op de internationale luchthavens lijkt een rugzak met modoelens en een hoop draden erin me ook niet echt raadzaam :D

Mijn Pocket Operator ging paar keer door het röntgen apparaat op Rotterdam The Hague Airport. En wat vragen wat het precies was maar was verder ok en ik en mijn Pocket Operator mochten het vliegtuig in.
 
Ooit een keer een RS7000 + koptelefoon meegesleept, maar nu zou ik niet zo heel snel gear meenemen op vakantie.
'k Zoek wel andere bezigheden op m'n vakantieplek.
 
Ik had laatst mn Ipad mee met Korg rommel. Op zich best te doen met goeie earplugs. Maar ik vind het een beetje zonde, want als je ergens bent dan moet je eropuit imo.
 
Was net met een boel mensen naar turkije. All in vakantie.
Saai want niet mijn type uitstappen en dan miste ik mijn pocket operator wel. Was ik vergeten meenemen.
Heb dan maar tot waar de wifi ging youtube synths geluisterd naast n onverwarmd zwembad.
Klinkt dat saai? Was t zeker niet :)
 
Back
Top