16 analog input soundcard ? (pre 2010)

zet geen usb hub tussen de audiocard,, en zo'n 16x8 trekt al bijna de full usb bandbreedte denk k,

als het toch over een oudere mac gaat, dan kun je nog een firewire card scoren,
als je een nieuwe macbook gaat kopen binnenkort,dan is een firewire poort niet meer voorhanden,
En ook, welke osx en win versies worden door de drivers ondersteund ??
 
Ik heb yosemite op mijn mid 2007 imac. ik heb usb2 heb ik gelezen.

De mac die hier staat moet het gaan doen, ik wil ook uitsluitend audio opnamens maken.
Daarom zocht ik ook in eerste instantie naar een kaart uit dezelfde periode, dat moet altijd goed zijn.
Maar om daarin 16 line inputs te vinden in 1u is niet mogelijk. midi-uit zou ook wel tof zijn voor soms als klok
 
die usb poorten heb je meestal nog nodig voor andere dingen, kweet ni hoeveel usb poorten de imac heeft

er is anders niks zo lastig als audiodrops,, en daar is firewire veel beter voor dan usb

meestal moet je zo'n ada 8000 of 8200 er nog bij kopen, maar dat kan later

die tascam is van na 2007,, of ik moet het eens opzoeken

firewire is the best, zeker voor ouder macs, maar tis uitstervend,
 
Die tascam heeft 8 mic inputs en 8 line inputs, de mic inputs accepteren geen line in! Dus kan even tegenvallen.
 
Hoe bedoel, "accepteren geen line-in" ? Ik kan toch prima een synth door een pre-amp sturen? Doe dat nu ook met losse pre-amps om de synths soms wat extra "beef" mee te geven.
 
Laatst gewijzigd:
ik zou ook voor 2x motu 828 gaan.. die dingen werken perfect, firewire is hemels (zeker op zo'n ouwe imac)

op gebied van drivers e.d. heb ik motu altijd al de beste gevonden voor mac.
 
ik heb er geen ervaring mee, maar mss is zo'n firewire mengtafel ook intressant ??
 
Nee, ik heb een prima mixer en die wil ik graag blijven gebruiken. Ik moet wel zeggen dat die Allen&Heath Z serie erg mooi is maar niet voor mij. Ik zoek echt een geluidkaart

@Unholy : Die 24 i/o werkt standalone? ik bedoel, die kan je zo achterin je Mac prikken en dan werkt die?
 
Misschien is het een idee ipv 2x een motu 828 (mk2?) te kopen, een motu 828 mk3 te kopen. Dan kan je eerst je inputs/outputs uitbreiden naar 16 outputs via de optical in/out met bijvoorbeeld een Behringer ADA8000. En er is zelfs een tweede optical, dus dan kan je eventueel ook nog naar 24 in/out!

Motu 828 mk3 kost gemiddeld rond de 350,00 tweedehands, de ada8000 tweedehands tussen 60,00 - 100,00; dus je bent gemiddeld voor 430,00 excl kabels wel klaar.

EDIT: en dan is t dus 2U in je rack die het inneemt.
 
Alesis HD24 met fireport..?

Of evt met een HD docking station zodat je die interne HD's extern kan maken en via USB files kan wisselen. Wel 3u volgens mij, maar wel 1 apparaat met 24 inputs/outputs en Midi. Maar misschien niet de meest ideale setup
 
Ik heb ondertussen een te koop gevraagd hier op sf neergezet voor een Motu 828 mk2. Beter maar kwaliteit kopen, als die bevalt zoek ik er een tweede bij.
Geen zin om risico te lopen met usb geneuzel, niet dat ik dat ooit heb gehad, maar als ik op andere fora lees is ook niet altijd iedereen enthousiast erover.

Dus de Motu met firewire is een goede oplossing denk ik na er het een en ander over gelezen te hebben.
 
Een Motu 24 I/O werkt met een bijbehorende PCI kaart; de aansluiting is hetzelfde als firewire 400 maar het protocol wat anders. Werkt dus niet met een iMac...

828mk2/3 is perfect, had zelf een tijd gewerkt met een mk3 met daaraan twee slave mk2's (24x in) en dat werkte super. Het hele in-the-box werken ging me op een gegeven moment tegen staan en toen ben ik weer terug naar een (digitale) mengtafel gegaan...
 
Ik heb nog 2x Yamaha i88x FireWire interfaces liggen, mogelijk interessant, evt met Yamaha 01x mixer
 
Het is een MOTU 828 mk2 geworden

De interface gisteren opgehaald en meteen in mn rack geschroefd, ik moet hem idd 2x aan zetten voordat die start, bij de eerste keer zegt die FIRMWARE UPDATE en wacht die volgens mij totdat ik een nieuwe firmware erin schiet, als ik hem dan weer uit/aan zet dan slaat hij die stap over.

Verder gisteren al heerlijk 8 sporen tegelijk opgenomen in Reaper. Ik zit nu nog een beetje te kijken wat het beste werkt voor mij voor onder de 100euro

iig bedankt voor het meedenken allemaal en het goede advies

:slotje:
 
die usb poorten heb je meestal nog nodig voor andere dingen, kweet ni hoeveel usb poorten de imac heeft

Koop gewoon een powered USB-hub, hang die aan een van de USB poorten op de Mac, hang daar al je USB apparatuur aan die niks met geluid te maken heeft.
Meestal hebben Macs van die leeftijd twee (hardware) USB-controllers aan boord, dus apparatuur op tenminste een van de ingebouwde poorten zou geen last moeten hebben van de apparatuur op de andere poort(en). Verder hebben iMacs van die leeftijd ook extra USB poorten in het toetsenbord...

die tascam is van na 2007,, of ik moet het eens opzoeken

Volgens de Tascam handleiding is hij standaard USB-compliant, dus hij zou het op elke Mac of PC die verder nieuw genoeg is moeten doen...systeemeisen staan overigens ook in die handleiding.
 
Back
Top