Suzuki SX-500 demotrack (Siel EX-80)

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Heb dit keer een track/ filmpje gemaakt met de Suzuki SX-500

een klein maar fijn synthje dat ook onder de naam Siel EX-80 is verkocht (of andersom)

Qua sound en mogelijkheden een beetje vergelijkbaar met de Korg poly-800.

het is natuurlijk een beetje een budget synthesizer en dat hoor je ook, maar er zijn best leuke sounds uit te halen.

leuke aan deze synth is ook dat alle parameters via midi-cc zijn aan te sturen.

Ik heb de resonantie pot iets bijgesteld zodat het filter net in zelfoscillatie kan.

drums komen uit de volca beats.

een beetje reverb en delay.

enjoy!

 
Cool....dat typische SIEL gruitge doch romige filter geluid
Was die EX80 bijna niet hetzelfde als een Korg Poly 800 expander, ziet er wel bijna hetzelfde uit... Maar ze lijken toch anders te klinken he of is dat psychies?

Is dat de max hoe je die resonantie pot hebt ingesteld?
 
Dat was de enige echte synth toch van Suzuki, ze hadden ook nog de Omnichord en wat keyboards

zoals deze, haha een filmpje over een Suzuki keyboard van meer dan een UUR en een kwartier wat een freak die gast :D was ook een Siel orgineel

 
Ik heb zelf ooit de Suzuki PK-61 gehad, een soort grote broer van deze.
die had ook midi en de zelfde cheasy sounds en ritmes.
daarna ook nooit meer tegen gekomen, echt een heel vaag ding maar volgens mij was dat ook een Siel.

Dat was de enige echte synth toch van Suzuki, ze hadden ook nog de Omnichord en wat keyboards

zoals deze, haha een filmpje over een Suzuki keyboard van meer dan een UUR en een kwartier wat een freak die gast :D was ook een Siel orgineel

http://www.youtube.com/watch?v=L5s1qsF48Lk
 
Back
Top