Ambient Kwurqx 100

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Another trip into noise.

This time ring modulated noise, with a 5th vocal like sound in it.
Instable and almost dissonant. And phasing noise in a percussive pad.

All sounds created by/on free VST synthesizers using ye olde analog substrative synth techniques with simple waveforms and noise as raw materials: (SAW, TRI, SQR/PWM, SIN and white noise through filters).

Ringmodulated noise pad / voice like: Krakli - Arminator
MonoLead / voice: Ichiro Toda - Synth1
Phasing noisy percussive stab pad / bass: Ichiro Toda - Synth1
Drums: E-Phonic - Drumatic 3

 
mooi hoor, heb ervan genoten, well done !! :)

Wederom dank voor je feedback.

Ik ben er zelf nog niet helemaal blij mee. Met name de mix balans en het totale volume (en het wat smalle stereobeeld op koptelefoon).

Met die als die ruis blijkt het lastig om de mix balans en het totale volume goed te krijgen

Nu ik wat met die noise (patches en tracks) bezig ben zeggen mijn oren vaak al snel dat het totale volume "hard zat" is, terwijl ik dan nog maar op de LUFS-17, -16 of -15 zit (-14 is mijn referentie/target).

Ook binnen de mix blijkt balanceren ineens lastig. Komt denk ik door dat hele brede en vaak modulerende spectrum. Dan gaat de Fletcher-Munson curve (equal loudness contour) niet echt meer op.

Ook interfereert al die ruis over een breed spectrum met het spectrum van andere klanken in de track. Zowel dezelfde soort klanken/patches (polyfone akkoorden of reflexies ervan in bijv. delay) maar ook met andere (andere patches/tracks).

Ook veel signaalbewerking/modulatie (AM/FM, distortion, chorus) reageert nogal op ruis. Gaat al snel "knisperen" of faseren. Lastig als je dat juist niet wilt. Maar ook bruikbaar als je het juist zoekt.

Noise blijkt verrassend veelzijdig, inspirerend en uitdagend (voor een synth nerd).

Nog genoeg inspiratie/uitdaging in bijvoorbeeld zee, branding, wind, bliksem en donder, zaps, pitched noise en meer.
 
Back
Top