Wat is een toffe house producer? WAS hard of soft deel2

Kerri Chandler en Dennis Ferrer releasen veel van hun spul op kingstreet records.... ook wel op Large, en ook wel op andere labels...maar check eens wat dingen op kingstreet.....

overigens gebruiken ze ook hardware samplers ed hoor....dus gewoon the best of both worlds, vandaar dat ik denk dat je er niet zoveel aan hebt, het ene nummer komt misschien uit de computer, het andere weer niet....vooral Kerri is altijd erg bezig met nieuwe technologieen, hij gebruikt nu bv Final Scratch voor z'n DJ'gigs....komende zaterdag komt ie trouwens in de winkel van sinkel in Utrecht draaien..

ohja...Llorca heeft als ik me niet vergis z'n laatste album volledig in Reason gemaakt.... maar dat heb ik idd van horen zeggen....met kerri en dennis heb ik wel eens email contact, dat is directer..als je dat bedoeld ;)
 
Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol
Niet helemaal, eigenlijk helemaal niet.

Ik geloof best wel dat er "vette" producties worden gemaakt met software samplers.
Ik ben alleen benieuwd om deze te horen.

Voor de rest is het voor mij geen spelletje of zo. ik hoef geen gelijk te krijgen hoor.
Interesseert me niets. Ik ga uiteindelijk toch op mn eigen ervaringen af.

Dus om dit af te sluiten???

ik zeg alleen wat ik ervan begreep, niet dat jij graag gelijk wil krijgen.
en ik denk dat dit soort threads (kijkend naar het verleden) vaak afgesloten worden omdat mensen niet goed lezen of gewoon zich instinctief gedwongen voelen om hun mening als waar neer te planten zonder respect jegens anderen.
ik zie ook liever een rationele discussie, maar zoiets is al moeilijk in een enorm grote groep. en zeker op internet, waar lichaamstaal niet meehelpt.

n0_key: ik ben al heel lang een groot fan van meneer Hawtin, maar ik vind 'plaatjes draaien' wel nog steeds iets anders dan 'liedjes maken'. maar daar gaat het in deze discussie helemaal niet om, en ik begrijp wel wat je zegt (ik ben het er alleen niet mee eens)
 
Ik ben ontzettend slecht in het onthouden van namen.
soms komt er iemand binnen bij me en dan zit ik echt te denken van ik ken hem maar hoe heet die ook alweer.

Oh shit, dat is mick jagger8o)

Maar om nog even terug te komen op dit onderwerp.

Olaf merkte al iets op over het gebruiken van randapparatuur.
Daar kun je uiteraard een heel eind mee komen.

Maar het verschil in bijv. de exs en de emulator is zo enrom groot.
Ik had het in het begin helemaal niet in de gaten totdat ik dezelfde sample via mn emaulator hoorde.
Ik viel echt van (bijna dan) van stoel.

Daarna ben ik dat eens gaan vergelijken maar dat is echt niet leuk hoor.

Vandaar dat ik niet meer alles geloof wat ze zeggen.
 
Origineel geplaatst door olafmol
Kerri Chandler en Dennis Ferrer releasen veel van hun spul op kingstreet records.... ook wel op Large, en ook wel op andere labels...maar check eens wat dingen op kingstreet.....

overigens gebruiken ze ook hardware samplers ed hoor....dus gewoon the best of both worlds, vandaar dat ik denk dat je er niet zoveel aan hebt, het ene nummer komt misschien uit de computer, het andere weer niet....vooral Kerri is altijd erg bezig met nieuwe technologieen, hij gebruikt nu bv Final Scratch voor z'n DJ'gigs....komende zaterdag komt ie trouwens in de winkel van sinkel in Utrecht draaien..

ohja...Llorca heeft als ik me niet vergis z'n laatste album volledig in Reason gemaakt.... maar dat heb ik idd van horen zeggen....met kerri en dennis heb ik wel eens email contact, dat is directer..als je dat bedoeld ;)

Olaf, dat is nou precies wat ik bedoel.

Best of both worlds.

en "geloof ik van horen zeggen", daar weet je zelf ook wel dat dat meestal verhalen zijn die niet helemaal kloppen.

Ik moet toch effe kwijt dat ik dat behringer fotootje met dat jochie 1 vd grappigste vind v dit forum.
Je hep wel humor.
 
Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik zeg alleen wat ik ervan begreep, niet dat jij graag gelijk wil krijgen.
en ik denk dat dit soort threads (kijkend naar het verleden) vaak afgesloten worden omdat mensen niet goed lezen of gewoon zich instinctief gedwongen voelen om hun mening als waar neer te planten zonder respect jegens anderen.
)

Ja, je hebt gelijk, misverstanden creeeren vaak problemen.

Het is ook best wel een moeilijk onderwerp vooral omdat je t verschil niet kan laten horen.

succes
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol
succes

succes?

waarmee?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door cyan_circle
succes?

waarmee?

met rukken natuurlijk:okdan:
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol
met rukken natuurlijk:okdan:

hahaha! :biertje:
 
jochie???????????? dat is Der Ulli himself man! Ulli B, nee niet die drugscrimineel, maar de "nog-steeds-jong-uitziende" god van het duitse audio-wezen ;)

ja van horen zeggen, daarom maakte ik ook duidelijk dat ik die info vna kerri en dennis wel direct van hunnie heb gekregen....het grappige is echter dat hoe vetter de producties, hoe minder die gasten zich om apparatuur bekommeren..... bv bij dennis en kerri is het zo dat ze hun eindmix door een behringer(!) finalizer ofzo knallen, nadat ze 100 manieren hadden geprobeerd om na een grote studio update, die oude sound van hun weer te pakken te krijgen... het zal ze allemaal worst zijn of het hard of soft of duur of goeiekoop is..die gasten weten gewoon waar ze mee bezig zijn.....
 
Eigenlijk is het heel maf.

Samplers hebben ze verzonnen om bestaande instrumenten mee te samplen en daar mee te kunnen spelen. Natuurlijk onzin want als je die piano of zo wilt dan moet je die opnemen. Geen wazige samples of zo die er een beetje op lijken.
Zijn er mensen hier mee andere dingen gaan doen en daardoor ontstonden er nieuwe muziekstromingen. Bijv recyclen en dan D&B gaan bouwen.

Zat net even dat artikel van Richie Hawtin door te lezen en die had een interessante opmerking.

nl. dat mensen nu software aan het ontwikkelen zijn waarmee ze de dingen kunnen doen die ze willen doen. Dus de bestaande methode sluit gewoon niet aan bij wat (sommige) mensen met muziek willen. En dit staat eigenlijk los van de soft vs hard discussie.

In de experimentele electronische muziek is software nu al gewoon niet meer weg te denken. Het is gewoon een instrument geworden waar veel musici hun ding mee kunnen doen. Me dunkt dat je zo rijen artiesten op kun noemen die dit gebruiken. Soms alleen dat of ook met andere meer conventionele instrumenten als hardware samplers enzo.
 
Back
Top