Wat is een toffe house producer? WAS hard of soft deel2

Errol

The difference is Clear
Lid sinds
28 oktober 2003
Berichten
1.177
Locatie
Thailand
Kvind het een beetje vreemd dat het zo snel wordt afgekapt.
Zo erg was het nu ook weer niet.

Had dan de venijnige mailtjes eruit gegooid.

Dit blijft nl een interesante kwestie mijnsinsziens.

Olaf zijn quote was:
en nu ga ik het lastig voor je maken, er zijn ook genoeg house-producers die tegenwoordig heel veel vets met software samplers maken..... en daar komen we weer: het gaat om de schilder, niet om de kwast..of zoiets...

ik denk dat je zelf de beslissing moet nemen....waarom download je niet eens de demo van bv Kontakt of Halion en probeert en vergelijkt, dan kan je zelf beslissen of je je akai in de verkoop kan gooien of niet....van Olav Basoski weet ik dat ie z'n Akai sampler toch maar heeft gehouden, *naast* software...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Olav vertelde mij onlangs dat die zn akai s1000 de deur uitdoet maar nu al weet dat die nooit die sound met
een exs zal krijgen.
Dus binnenkort te koop gevraagd Akai S1000:D

Wel houdt die zn s3000's

Vertel mij eens welke house producer dan??

Ben ik altijd wel nieuwsgierig naar.
 
Re: hard of soft deel2

Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol

Vertel mij eens welke house producer dan??

Ben ik altijd wel nieuwsgierig naar.


Euh....Tiësto?
 
Re: hard of soft deel2

Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol
Kvind het een beetje vreemd dat het zo snel wordt afgekapt.
Zo erg was het nu ook weer niet.

Had dan de venijnige mailtjes eruit gegooid.
Daar had ik ff geen zin in.. Dat is namelijk vervelend werk. Nu kunnen we weer gewoon verder gaan. :)
 
Nolet (bekend van Spring Collective) ;)

dennis ferrer had ik het over....kerri chandler trouwens ook...
 
Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Daar had ik ff geen zin in.. Dat is namelijk vervelend werk. Nu kunnen we weer gewoon verder gaan. :)

Oke Johnny, dat is duidelijk.
Wel lekker hoor om effe een kudde fanaten een halt toe te roepen.
Lijkt me wel wat.

Wat digitaal???/ben je helemaal gek geworden ..................afsluiten die hap.:duivels:
 
Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Slope Creations
Euh....Tiësto?

Weet je het zeker?? en zo ja hoe weet je dat zeker.
Mensen lullen nl elkaar heel vaak na.

Ga ik wel een plaatje van kopen.
Nooit naar geluisterd. wel op radio
 
Origineel geplaatst door olafmol
Nolet (bekend van Spring Collective) ;)

dennis ferrer had ik het over....kerri chandler trouwens ook...


Hoi Olaf,

Tja, kun je me wat titels doorgeven.

Geloof me, ik koop die albums en dan hoor je weer van me.
 
Re: hard of soft deel2

Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol
Kvind het een beetje vreemd dat het zo snel wordt afgekapt.
Zo erg was het nu ook weer niet.

Had dan de venijnige mailtjes eruit gegooid.

Dit blijft nl een interesante kwestie mijnsinsziens.

Olaf zijn quote was:
en nu ga ik het lastig voor je maken, er zijn ook genoeg house-producers die tegenwoordig heel veel vets met software samplers maken..... en daar komen we weer: het gaat om de schilder, niet om de kwast..of zoiets...

ik denk dat je zelf de beslissing moet nemen....waarom download je niet eens de demo van bv Kontakt of Halion en probeert en vergelijkt, dan kan je zelf beslissen of je je akai in de verkoop kan gooien of niet....van Olav Basoski weet ik dat ie z'n Akai sampler toch maar heeft gehouden, *naast* software...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Olav vertelde mij onlangs dat die zn akai s1000 de deur uitdoet maar nu al weet dat die nooit die sound met
een exs zal krijgen.
Dus binnenkort te koop gevraagd Akai S1000:D

Wel houdt die zn s3000's

Vertel mij eens welke house producer dan??

Ben ik altijd wel nieuwsgierig naar.
Ik ben dit nu nog eens na aan het lezen, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van..

Volgens mij gaat het nu weer nergens over..
 
Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ben dit nu nog eens na aan het lezen, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van..

Volgens mij gaat het nu weer nergens over..

Wat snap je niet precies??
 
Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ben dit nu nog eens na aan het lezen, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van..

Volgens mij gaat het nu weer nergens over..

volgens mij staat er dat errol niet gelooft dat er vette produkties gemaakt kunnen worden met softsamplers (of in ieder geval niet overtuigd is dat het kan) en dat de S1000 een dusdanige klank heeft die niet door softsamplers wordt nagbootst.

zo begrijp ik het in ieder geval.
volgens mij weer een nutteloze discussie die uiteindelijk toch weer gesloten moet worden ben ik bang (vanwege te subjectief)
 
Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol
Wat snap je niet precies??
Je vraag en ik heb wat andere mensen in de chat gevraagd en die snappen hem ook niet...
Vandaar dat ik het subject veranderd heb.
 
Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door cyan_circle
volgens mij staat er dat errol niet gelooft dat er vette produkties gemaakt kunnen worden met softsamplers (of in ieder geval niet overtuigd is dat het kan) en dat de S1000 een dusdanige klank heeft die niet door softsamplers wordt nagbootst.

zo begrijp ik het in ieder geval.
volgens mij weer een nutteloze discussie die uiteindelijk toch weer gesloten moet worden ben ik bang (vanwege te subjectief)
Dat is een vraag!

Die eerste post hierboven niet...
 
Ik snap het ook niet helemaal wat je bedoelt, maar is je vraag welke house producers softwarematig samplen?

Dan kom ik toch weer bij mijn held James Holden, alles softwarematig. Wat hij met samples doet is wonderbaarlijk.

Over de sound van hardware sampling weet ik niet precies wat ik ervan moet denken. De sound wordt toch vooral gemaakt door effecten/mastering volgens mij.
 
Dattie Olav kent?



Nou ja gear omruilen voor iets anders is altijd een gokje. Soms kan de meest simpele bak nog precies jouw ding zijn.
(Zegt Olav ook op z'n site over een effectenbak van hem)

Mijn motto is:
Meer is altijd beter. :D
 
Is Hawtin's meesterwerk Closer To The Edit niet volledig finalscratch? If so, dat album is dus echt de bom. Zowel qua groove als qua sound.
 
Origineel geplaatst door n0_key
Is Hawtin's meesterwerk Closer To The Edit niet volledig finalscratch? If so, dat album is dus echt de bom. Zowel qua groove als qua sound.

maar dat heeft dan weer helemaal niks met produceren (in de zin van muziek maken) te maken
 
Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door cyan_circle
volgens mij staat er dat errol niet gelooft dat er vette produkties gemaakt kunnen worden met softsamplers (of in ieder geval niet overtuigd is dat het kan) en dat de S1000 een dusdanige klank heeft die niet door softsamplers wordt nagbootst.

zo begrijp ik het in ieder geval.
volgens mij weer een nutteloze discussie die uiteindelijk toch weer gesloten moet worden ben ik bang (vanwege te subjectief)


Niet helemaal, eigenlijk helemaal niet.

Ik geloof best wel dat er "vette" producties worden gemaakt met software samplers.
Ik ben alleen benieuwd om deze te horen.

Voor de rest is het voor mij geen spelletje of zo. ik hoef geen gelijk te krijgen hoor.
Interesseert me niets. Ik ga uiteindelijk toch op mn eigen ervaringen af.

Dus om dit af te sluiten???

ik probeer gewoon de onzinverhalen die mensen weer van anderen horen endie weer van anderen horen enz. te ontzenuwen.

Veel jonge kids investeren te vaak in de verkeerde spullen vanwege slimmem marketing mensen.

Daar heb ikzelf een hekel aan ook omdat die kids ook nog ns weinig geld hebben.
 
Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Re: Re: Re: Re: hard of soft deel2

Origineel geplaatst door Errol

Ik geloof best wel dat er "vette" producties worden gemaakt met software samplers.
Ik ben alleen benieuwd om deze te horen.

tsjek de top 40 zou ik zeggen !

Hiermee wil ik trouwens absoluut niet beweren dat er "vette" producties in de top 40 staan, maar ze zijn er wel degelijk !
Kijk maar es naar de gier-lijsten van producers.

Enneuh, misschien wel 'n beetje boter op m'n hoofd, want soft is ook niet helemaal mijn ding.... (maar dat komt eerder omdat ik gewoon geen ruk van die comp begrijp......)
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
maar dat heeft dan weer helemaal niks met produceren (in de zin van muziek maken) te maken

Bullshit. Heb je dat album wel eens gehoord? Dat is geen dj-en, dat is muziek maken... Of je nu samples uit je sampler gebruikt of samples uit finalscratch aan elkaar last op je draaitafels...
 
Back
Top