Flink harde zoem met Korg ES-1

Minomatic

Ingeburgerd
Lid sinds
26 juni 2006
Berichten
45
Locatie
Alkmaar
Goeden avond,

hopelijk heeft iemand een (niet al te technisch diepgaande) oplossing voor een probleem in mijn setup.
Als mengpaneel gebruik ik een oude BOSS BX-600; mijn Volca's en MS-10 er op; geen probleem. Als ik effectpedalen er bij gooi komt er soms wat ruis bij.

Maar dan komt het... als ik de Korg ES-1 er bij doe, begint de boel enorm te zoemen. Grappig; de toonhoogte van de harde zoem is afhankelijk van de hoeveelheid lampjes die er branden op de ES-1!
Als ik het volume van de ES-1 uit draai blijft de zoem; de andere apparaten lijken de zoem dus wel te maken... of het mengpaneel.

Wie heeft er ervaring hier mee, of een algemene tip?

Wat verdere info:
-voeding van effects en ES-1 is Harley Benton Power Plant
-alle snoeren lijken goed
-stopcontact is geaard, dus de power plant ook... maar het mengpaneel niet. Zit gewoon geen geaarde stekker aan.
-heb nog een ES-1 tot mijn beschikking maar niet in huis, wellicht eens het proberen waard
 
Power van de ES-1 in een andere groep plaatsen, wat gebeurt er dan?
 
-voeding van effects en ES-1 is Harley Benton Power Plant

Dit is het probleem!

Je ES1 op een aparte voeding en je probleem is opgelost. :eureka:
edit;
of ontkoppel je effecten van de voeding en de storing zal weg zijn.
Dit komt doordat de ene de massa(behuizing) aan de min heeft hangen en de andere aan de plus.
 
OK ja, dat klinkt wel aannemelijk, van die verschillen in massa. Op de Power Plant zijn helaas geen aparte groepen om te gebruiken dus zal ik de boel anders moeten scheiden of wellicht in een wat meer profi voeding investeren.

Bedankt voor de antwoorden!
 
Back
Top