Dozijn instrumenten digitaal opnemen?

Hoi,

Mijn huidige setup bestaat uit X bronnen stereo audio die alleen naar een analoge mixer gaan.. als ik opneem, dan gebeurt dat (niet lachen aub) via Audacity, en verkrijg ik gewoon 1 stereo opname.

Nu heb ik hier wel Logic Pro liggen, en zou ik willen evolueren naar opname hierin.. ieder instrument zijn eigen stereo track.

Welke hardware is hiervoor de missing link ?

Heb ongeveer 12-16 line outs...

Thx.


http://wiki.audacityteam.org/wiki/Multichannel_Recording
 
Thx @djazid .. ik wist dat Audacity ook multi-track recording aankan, maar ik mis gewoon de hardware om het mogelijk te maken. We werken om dat obstakel aan te pakken ;-)
 
kijk ook eens naar de focusrite scarlett 18i20. Daar moet je dan nog wel iets als een Behringer ADA 8200 of de focusrite octopre hebben om je analoge inputs allemaal beschikbaar te hebben. Komt onder de 1k uit.
 
@TomC: naast puur multi-track recording wil ik ook wel heel het hands-on gebeuren van een gewone mixer.. meer specifiek de lange faders. Dus rack oplossingen heb ik geschrapt van het lijstje.
 
Behringer XR18, werkt prima oke weliswaar 24 bits bij 48KHz.
Maar denk dat het qua geluidskwaliteit met de analoge mixer er niet minder op zal worden,

16 kanalen simultaan opnemen, check
2x stereo uit (6 auxen = 3 stereo uit) , check
Prijs onder de €1000,- check

Extra mogelijkheden, per kanaal eq, gate, compressor
4 slots voor multi effecten.
Diverse routing opties
Kan stand alone werken (letterlijk set and forget, kanaalinstellingen blijven behouden bij uit en aanschakelen.
Wifi bediening via pc of bedraad via netwerk.

Ik zeg niet dat je het dient te doen, maar overweeg hem in je keuzes.
 
Soundcraft Signature MTK

Soundcraft Signature MTK

For the record, heb een 22 MTK op de kop getikt... zeer mooie mixer met ingebouwde 22-kanaal audio interface. :okdan:

.. en nu maar die multi-track wereld verkennen ! :dubbel:
 
Back
Top