welke 8 outputboard voor MPC2kxl?? Heeelp!

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Lid sinds
26 december 2002
Berichten
670
Locatie
A'dam
mensen - dit wordt me effe te veel:

ik reageer gister op een adv. want ik wil 8 outputs in mijn akai mpc baby hebben,
nou koop ik vandaag een 8 output board van de beste jongen,maar wat is er aan de hand?

Bij thuis komst schroef ik mijn mpc helemaal los, en probeer het dingetje te installeren,MAAR - ik kan het stuk kabel dat de board met mpc verbindt (soort plat breed kabel achtig iets) nergens aan vastmaken in de mpc!!!)
whot nu?

Ik weet wat de echte output board de ibm 208 p 8 is - maar er zijn ook Mutec outputs in omloop (die heb ik dus) die het volgens de mpc info site ook moeten doen

Bovendien staat er op de mutec board dat ie ook op de mpc 2000 kan ( ik heb echter de xl) - op de site van mpc staat weer dat de outputboards voor beide modellen hetzelfde zijn en op beide zouden moeten passen. het board is dus ook bedoeld voor de s2000 samplers.

Anyway - alle output gaatjes passen prima - maar ik kan de board nergens aan vast maken in de mpc (die "kabel") dus -

weet iemand die een outputboard heeft geinstalleerd waar je die "socket"of hoe t ook in godsnaam heet aan vastmaakt in de mpc? Dat zou mij enorm helpen -

Anders is hethelemaal lekker - moet ik die beste jongen kaart terugbrengen - en mijn mpc verkopen (zie onder) en eentje kopen met outputs aangezien niemand ze los wil verkopen

tenzij hier iemand een antwoord weet - heeeelp!!!!!
 
De output board van de S2000 past dus helemaal niet op een MPC. iemand van het forum hier had daarvoor mijn S2000 (met output board) gekocht. Maar dat paste dus niet...
 
Origineel geplaatst door Blinx
De output board van de S2000 past dus helemaal niet op een MPC. iemand van het forum hier had daarvoor mijn S2000 (met output board) gekocht. Maar dat paste dus niet...

tsjah - maar er staat toch duidelijk op de plaat van de board "mpc 2000"
ook op het akai forum hebben mensen blijkbaar dat ding geinstalleerd -

wat was bij jou koper het probleem precies, weet je dat nog?
 
Een MPC-2000 en een MPC-2000XL zijn echt 2 verschillende apparaten. Het enige outputboard dat in een XL gaat is een IB-m208p
Mutec is de leverancier van de boarden. Akai zelf heeft ze niet. Alles is Mutec.

Geloof me, elke andere bewering is of onjuist of is door een knutselaar/freak/techneut/hobbyist in elkaar gezet
 
Ik heb ergens nog de installatie gids liggen geloof ik.... Zal eens voor je kijken.
 
Mutec ADO-02 eines interface board fur das Akai MPC2000/MPC2000xl. :)

Plug the connector of the cable into socket P340 on the motherboard.
Deze zit tussen het simm geheugen en de diskdrive in, evenwijdig aan de diskdrive.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Mutec ADO-02 eines interface board fur das Akai MPC2000/MPC2000xl. :)

Plug the connector of the cable into socket P340 on the motherboard.
Deze zit tussen het simm geheugen en de diskdrive in, evenwijdig aan de diskdrive.



?????
die connector kon daar volgens mij nooit bij! - dan ga ik toch voor de zekerheid nog maar eens even kijken
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
?????
die connector kon daar volgens mij nooit bij! - dan ga ik toch voor de zekerheid nog maar eens even kijken

<cartman mode> Goddamit!! -

neej t gaat niet - mijn connector is veels te kort om bij die socket te kunnen - zelfs als ik de witte kastje (de simm?) even op zij zou doen - de connector kabel red het gewoon never nooit.

zo te zien moet ik mijn mpc gewoon verkopen. - -


niet te filmen dit...
 
check nou gewoon even een ib-m208p en dan ben je er vanaf. Nieuw +/- 350 euro, 2e hands ook te krijgen.
 
Origineel geplaatst door Samplicity
check nou gewoon even een ib-m208p en dan ben je er vanaf. Nieuw +/- 350 euro, 2e hands ook te krijgen.

ja t is duidelijk dat ik dat moet doen
thanx

ik weiger echter 350 oiro voor uitgangen te betalen en misschien moet ik geduld hebben - niemand die zijn mpc verkoopt wil de outtput board aan mij los verkopen

moet maar geduld hebben ofzo
 
sorry dat ik me er mee bemoei, je zit vast niet op bijdehande opmerkingen te wachten maar...is het enige probleem dat je kabel te kort is?? Daar is toch wel wat aan te doen lijkt me...
 
Het Mutec ADO2 board past in de mpc 2000 en de mpc200XL.
Ik heb 'm zelf in de XL zitten en de installatie ging probleemloos.
Past de stekker op zich wel ? 't is de connector haaks op de achterkant, evenwijdig aan de diskdrive en naast de power connector.

succes
 
Origineel geplaatst door Edge D
Anders laat een flatcable maken bij een elektroboer met de goede connectors.


ja - ik denk dat ik indeed bij een electro zaak langs moet ofzo - maar probleem is - dat ALS t niet werkt ik dan de board aan die jongen toch moet teruggeven - en natuurlijk moet hij dan niet stuk zijn.

Kan men makkelijk een connector bij de electroboer (wat een naam) langer laten maken?

dan wil ik t zeker proberen.
Ik zal later vandaag eens een paar foto's proberen te plaatsen van mijn mpc
 
Origineel geplaatst door Backdrop
Het Mutec ADO2 board past in de mpc 2000 en de mpc200XL.
Ik heb 'm zelf in de XL zitten en de installatie ging probleemloos.
Past de stekker op zich wel ? 't is de connector haaks op de achterkant, evenwijdig aan de diskdrive en naast de power connector.

succes

de stekker past volgens mij prima in de 340 socket. maar nogmaals - de connector is veel te kort

anyway - ik ga eens rondvragen
 
Niet te snel de hoop opgeven,

Ik heb m'n Yamaha A5000 zo vaak opengeschroeft en verbouwd en die doet het ook nog steeds.

Een flatcable maken is niet zo'n punt, de mensen bij een electronica zaak zijn vaak erg behulpzaam.

Druid
 
okee mensen - deze foto;s heb ik net gemaakt - mijn mpc voor de 3e keer open :)

ok - op de foto's zie je waar in de mpc de socket zit voor de flatcable -
op een van de foto's zie je de output board zelf en de grootte ervan - je ziet dat de cable te kort is.
ook heb ik op de foto's met de zwarte streep aangegeven tot hoever die in de mpc komt


MAAAR - ik heb het indeed gevonden - ik ben niet zo technisch van aard - maar desondanks dat gemerkt dat je de flatcable makkelijk van de board kunt verwijderen en DUS vervangen - dat ga ik morgen maar eens doen - die flatcables zijn toch niet echt heel duur hoop ik toch? - dit krijgt waarschijnlijk toch nog een goed staartje !


check et:
 
1.
 

Attachments

  • mpc 1.jpg
    mpc 1.jpg
    47,6 KB · Bekeken: 87
Back
Top