1/4" 2-track prof. bandrecorder (MCI, Otari, Studer, Tascam)

Status
Please reply by conversation.

Bob1991

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2004
Berichten
670
Locatie
Haarlem
Ivm uitbreiding van m'n opnamestudio ben ik opzoek naar een mooie 1/4" 2-track master recorder, liefst zo'n studiomodel dat plat ligt in zo'n karretje tezamen met mooie voorversterkermodules.

Enkele voorbeelden:
- Otari MX5050 / MTR-10 / BTR-5
- MCJ JH-110
- Studer A820 / B67

Hoeft niet in topstaat te zijn (ben toch reparateur), als het koppenblok maar goed is.
 
Fostex Model 20?
 
https://link.marktplaats.nl/m1171887712

Telefunken M15a met vlinderkoppen. 2200 euro, dat is niet goedkoop (of 'ie duur is is een andere vraag), maar wel een mooie machine. Je ziet ze wel vaker voorbij komen, ook voor een kwart van de prijs, maar zonder vlinderkoppen en met een ander verleden (vaak ex-NOB machines met zo'n blauwe Doesburg klok). Die vlinderkoppen maken hem trouwens wel stereo, dus geen 2-track.
 
Thanks voor de reacties iig!
Bij die Fostexen heb ik toch altijd een beetje m'n twijfels bij de geluidskwaliteit, de ene vindt ze prima klinken en de ander vindt het weer niks.

Die Telefunkens zijn ook mooie machines maar net wat boven m'n budget, ik zit een beetje te kijken naar machines van een euro of 1000.

We wachten geduldig af :)
 
Behalve misschien de MX5050 zoek je nogal zeldzame en dure machines, zeker als ze ook nog 'ns in een trolley moeten zitten. Defecte machines worden meestal in onderdelen verkocht, dan leveren ze meer op… Zoek 'ns op Ebay Duitsland, daar heb je de meeste kans. Maar je budget is waarschijnlijk te krap.
 
Die van mij is het waard. Hij loopt als een klok, er zitten tapes bij, originele vlinderkoppen, tuchel kabels, en Nab adapters. Koop je dit allemaal apart dan kom je aan die prijs.
 
Ik zit ook niet aan de handelprijs zoals Hilpert Audio
 
Zit momenteel (op afstand) te kijken naar een MX5050 4 track 1/2" die aangeboden wordt. Ben echter bang dat de koppen misschien iets te ver versleten zijn, iemand die dit kan bevestigen? Vooral de middelste en rechterkop lijken een vrij grote slijtage te vertonen, vooral goed te zien in de 'gleuf' onder die doorlopende rode lijn bij de middelste kop.
2ytfB
 
Foto doet raar; nog een poging (bij opklik werkt het wel)
m9yWpk3.jpg
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top