Novation MiniNova factory patches terug zetten?

freestyle4all

Nieuwkomer
Lid sinds
29 mei 2017
Berichten
13
Ik heb een tweedehands MiniNova op de kop getikt. De vorige eigenaar heeft de geluid-banken gevuld met zijn eigen patches.

Nu wil ik die weer terugzetten naar factory-settings, omdat ik alle vocoder-patches mis.

Aangesloten aan de Mac met de MiniNova Librarian software, laat dit programma zien dat in alle banken de standaard geluiden staan. Maar... dat is dus duidelijk niet zo.

Hoe krijg ik bank A en B nu weer gevuld met de standaard geluiden?

Gewoon naar de MiniNova slepen werkt niet... althans; ik zie ze daar niet verschijnen.

Fv3a2QD.png
 
Het gekke is dus, dat de software heel ander patches aangeeft, dan dat er op staan.
En dat patches naar een lege bank sturen geen effect lijkt te hebben.

Maar ik ga morgen inderdaad maar eens een chat openen. Bedankt voor de tip.
 
Op sommige synths heb je iets als een "memory protect" - m.a.w. alles wat binnenkomt wordt niet opgeslagen tenzij je bewust memory protect uitzet, zodat je niet per ongeluk een ris patches over je bestaande spul dumpt.

Wellicht heeft een Mininova dat ook?
 
Ik heb ze ook een paar keer nodig gehad en ik vind de chat functie bij hun echt top.
Ik heb wel'ns een half uur met ze aan de chat gezeten en ze hebben ook wel'ns later op de dag nog een clipje gestuurd.
Wat dat betreft vind ik ze echt super.
Stuk beter dan de meesten anderen, dan krijg je vaak van die suffe vragen hoe je configuratie eruit ziet terwijl je dat al had ingevuld bijv of een eerste tip die je zelf al had bedacht en dan duurt het weer 1 a 2 dagen voor je weer een antwoord hebt.

Als ik het me goed herinner dan ging het alleen met copy/paste en niet in het andere scherm trekken.
 
Ik heb het mysterie opgelost. Het is de Mac hier die de problemen veroorzaakte.
Aangesloten aan een Windows-tablet, kan ik probleemloos alle geluiden en banken verplaatsen, kopiƫren en terugzetten.

"Opgelost" tussen haakjes dus.
 
En het antwoord van Novation zelf is ook wel handig voor mensen die ermee te maken krijgen.

The easiest thing to do is just to perform a factory reset on the Mininova itself.

To do this please hold down the following buttons

"<" + "OK" + ">"

Then plug in the USB lead to power the device. You should see "Exit to firmware" on the device so press the Page > untill you see "Factory Reset" then press OK twice and it will reset.
 
Fijn om te horen dat het goed is gekomen en bedankt dat je nog even je tip hier neer zet :okdan:
 
Back
Top