Dominator Festival 2017 – Maze of Martyr contest : produced by THE EARFUCKER

Je kick zit niet lekker in elkaar....bij mij slkaat de conus van de speaker niet uit.
Probeer hem zo op te bouwen dat elke layer dezelfde kant uitslaat en dat je een compleet plaatje hebt.
 
Je kick zit niet lekker in elkaar....bij mij slkaat de conus van de speaker niet uit.
Probeer hem zo op te bouwen dat elke layer dezelfde kant uitslaat en dat je een compleet plaatje hebt.
Bedankt voor de tip brz !!!


Ik heb mijn track nu helemaal aangepast
Ik heb problemen denk ik met de bas reflex in huis
Die creative 7.1 werkt mooi met films maar pruducen DRAMA
Ik erger me hier mateloos aan
Ik hoor te weinig mid in die rommel speakers


heb echt goeie monitors nodig!!! maar ik heb een grote oppervlakte in de nieuwe amateur studio waar ik mee bezig ga dus tja hoe groter de speakers hoe duurder!!
Ik deed een headset op ik dacht WAT???
Met de wiskunde in de muziek zit ik echt nog in de kinderschoenen
Maar op mijn Pioneer VSX 1015 versterker hoor ik het wel gelijk misschien moet ik hem toch maar gaan gebruiken voor de muziek
De eerste synth staat iets te zacht denk ik

Nogmaals bedankt TOPPER!!!!
Hier een update
 

Attachments

  • untitlednieuwe indus2.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 55
Een goede koptelefoon kan ook al veel helpen, is goedkoper dan grote monitorspeakers. En uiteraard vriendelijker voor buren. Ikzelf zit meer op m'n koptelefoon te werken (Sennheiser HD580) dan op m'n speakers.
 
Ja thanks voor de tips maar een headset is een persoonlijke iets wat jij wil horen
net als je eigen studio
!!Ik heb nog nooit een ISO standaard gezien of gehoord in een studio of concert , party of FESTIVAL
Overal waar je bent klinkt het muziek anders
Elke style muziek heeft zijn eigen norm kwa klank bijv. bij een op opera concert of een Hardcore event zit echt verschil!!!
Hardcore : je wil het niet horen maar wel VOELEN (SUB)
opera : je wil het heerlijk horen met de ogen dicht maar niet VOELEN (HOOG NET ALS EEN SCHOOLKRIJT)
PFFF ik ging vroeger met mijn ouders mee aar een concert van willy the ville ik had 2 dagen piepende oren nu is hij dood
 
Sorry Harre maar waarom die hoofdletters? Niel bijvoorbeeld; die kerel draait al heel wat jaren mee en weet echt wel waarover hij praat...de tip die je krijgt is overigens gewoon erg goed!
En ja hardcore moet je zeker voelen maar niet ten koste van het gehoor van jezelf of dat van anderen, want ook in hardcore zitten die hoge schoolkrijt frequenties en als je daar niet bewust van bent, en misschien op een feestje eens een keer wil draaien met je eigen tracks, dan ben jij de persoon die mensen die piep meegeeft waar ze jaren later nog last van hebben(of dat moet doelbewust Earfuckers plan zijn maar daar ga ik nog even niet vanuit).
Mijn tip is sta altijd open voor een mening van een ander en zeker als je die persoon niet kent, als je niet precies snapt waarom zowel Niel als J0ris met dezelfde goede tip komen vraag dan waarom ze met die tip komen(daar kom je denk ik verder mee)

En of je nu trance, hiphop of hardcore maakt, dat maakt geen zak uit want voor alle stylen geldt dat je mix en gebruik van verschillende frequenties in het geluidsspectrum goed moeten zijn. Daarom is het zeer verstandig om een goede koptelefoon te kopen om verschillende nuances en dynamiek in die mix goed te kunnen beluisteren/checken ten opzichte van je monitors(check dat overigens op een normaal tot laag volume om je eigen gehoor te beschermen)...Daarnaast doorsparen voor een leuke set monitors en als je wat info hebt over je studioruimte zijn er wel weer mensen die je verder kunnen helpen wat betreft formaat van de monitorspeakers
 
Ik denk persoonlijk??
elke headset heeft iets wat je niet hoort op de speakers (resonantie en basreflex bijv)
Sorry ik wil mensen niet afkraken
maar ik heb 3 jaar geleden de beste headset gekocht wat voor Hardcore producers gemaakt is!!!
van bijna 250 euro
ik heb hem door midden gebroken




Heb nu een creative headset daar trillen mijn oorschelpen van ook 80 ohms


DE EERSTE GELIJDSKAART DIE VOOR VOOR DE PC ONTWORPEN IS ?
EEN HERCULES of SOUDBLASTER


Ik heb een soundblaster audigy 5 kaart in me pc !!


Wat ik het mooie van creative vind is dat ze een eigen asio driver hebben!!!
Hebben er meer ik weet
Dus ik kan mijn EQ op windows 10 afhankelijk instellen
Alle geluid gaat dus eerst via de creative driver


Ik hoor te weinig mid en bijna geen (mid laag)
Dus ?als ik dat nou versterk
in de EQ van de creative driver via windows
zo dat hij extra mid boost naar de speakers of headset
Zodat ik wel meer mid hoor met pruducen via de headset
zal dat gaan helpen denken jullie hahaha
 
Sorry Harre maar waarom die hoofdletters? Niel bijvoorbeeld; die kerel draait al heel wat jaren mee en weet echt wel waarover hij praat...de tip die je krijgt is overigens gewoon erg goed!

Ik weet zelf ook!! ik ben er nog lang niet hoor ?
op een grote feest draaien daar kan ik nog alleen maar van dromen

die hoofdletters zijn niet persoonlijk hoor NIEL heb ik wel respect voor !!!!
De hoofdletters bedoel ik meer mee waar ik van overtuigd ben
zal het de volgende keer dat gedrukte tekst er wel niet in verwerken
zo bedoel ik dat niet
Tekst komt soms anders over dan het bedoeld word haha
Trouwens bedankt voor je goeie advies!!!!
 
Laatst gewijzigd:
Als dat je stijl van typen is dan kan ik der wel inkomen maar het kwam op mij nogal schreeuwerig over( zoiets van die kerel weet niet waar hij het over heeft). Geluid snappen is overigens wel een zeer belangrijk ding bij het produceren(voor het behoud van je eigen gehoor maar vooral voor het behoud van het gehoor van andere personen). Op bijvoorbeeld dit forum of youtube is een hoop te vinden over het goed mixen van audio

Verder zijn denk ik de meeste mensen begonnen met een soundblaster en een setje Trust pc speakers(ik en vrienden van mij in ieder geval wel)en daar is zeker in het begin niets mis mee, maar als je het leuk vind om muziek te produceren dan is het investeren in een leuke audio interface en koptelefoon eigenlijk best wel iets waar je jezelf een hoop plezier mee zal doen. Ik zou als ik jou was eens overwegen om er voor te sparen en/of een gedeelte van je vakantiegeld er in te pompen.
 
je moet gewoon effe deze een keer of 20 luisteren en dan wordt alles duidelijk

 
Haha Trigg maar ik was het weer vergeten :D...de tijd vliegt ik ga naar mijn nest!!
 
Back
Top