Detroit-ish techno met Octatrack & Nord Lead A1r

SV

Stamgast
Lid sinds
20 april 2016
Berichten
102
Locatie
Nijmegen
Ha mensen,

Na maanden niks te hebben uitgepoept weer eens een livejam opgenomen. Het is een opname met 2 detroit-achtige technotracks. Er zitten her en der wat slordigheidjes in en wil eea. nog wat verder uitwerken maar ben wel benieuwd naar reacties. Het moet uiteindelijk een uptempo funky techno-ding van een uur gaan worden.

Het is geproduceerd met de Octatrack en de Nord Lead A1r voor het synth-werk.


 
Je onderwerp wekt bij mij zeer hoge verwachtingen. Ik hoop dat je ze waarmaakt...
[BRB]
...
[/BRB]

Ik vind het meer "Clubby" dan "Detroitish". Vroegâh had ik hier aan het begin van een avond wel op gedanst. Zou ik nu de plaat kopen?
Nee.
Maar dat is smaak.

Succes met de voorbereidingen van je liveset! :)
 
Last edited by a moderator:
Thanks voor je feedback! Vind t altijd lastig om het in hokjes te plaatsen, maar snap je commentaar :)

Ik sleutel iig nog even door, puntjes op de i zetten etc
 
Hi Klinq,

Mooie livejam, in mijn boekje behoor je tot het gezelschap van high-quality live sets. Ook je ESX materiaal vond ik al erg mooi.

Paar vraagjes:
- Hoe vind je de octatrack werken kwa workflow, in vregelijking met ESX?
- Sequence je die A1r chords ook vanuit de octatrack, kan die polyfoon midi uitsturen?

groeten, Maurice
 
Hi Klinq,

Mooie livejam, in mijn boekje behoor je tot het gezelschap van high-quality live sets. Ook je ESX materiaal vond ik al erg mooi.

Paar vraagjes:
- Hoe vind je de octatrack werken kwa workflow, in vregelijking met ESX?
- Sequence je die A1r chords ook vanuit de octatrack, kan die polyfoon midi uitsturen?

groeten, Maurice

Hey Maurice, thanks dat vind ik tof om te horen :)

De ESX workflow is veel meer hands-on, en voor mij nu nog altijd een stuk sneller dan de workflow met de OT. Maar daar staat tegenover dat de OT veel dieper gaat op het gebied van sequencing en soundshaping, en bepaalde trucjes en sounds gewoon veel beter doet. Moet er wel bij zeggen dat de Octatrack een bak is die op meerdere manieren ingezet/gebruikt kan worden, en ik zie veel mensen die hem weer anders gebruiken dan ik zelf doe bijvoorbeeld. Ik zou nu zeker niet meer zonder de OT kunnen, wel zonder de ESX.

De chords stuur ik uit de midi-sequencer van de OT naar de Nord Lead. Polyfoon is mogelijk tot max 4 noten per chord, en je hebt 8 dedicated midi-sporen waarop je uit kan sturen, ideaal dus om er een multitimbrale synth mee aan te sturen.

Als je nog meer vragen hebt, let me know
 
Hey Maurice, thanks dat vind ik tof om te horen :)

De ESX workflow is veel meer hands-on, en voor mij nu nog altijd een stuk sneller dan de workflow met de OT. Maar daar staat tegenover dat de OT veel dieper gaat op het gebied van sequencing en soundshaping, en bepaalde trucjes en sounds gewoon veel beter doet. Moet er wel bij zeggen dat de Octatrack een bak is die op meerdere manieren ingezet/gebruikt kan worden, en ik zie veel mensen die hem weer anders gebruiken dan ik zelf doe bijvoorbeeld. Ik zou nu zeker niet meer zonder de OT kunnen, wel zonder de ESX.

De chords stuur ik uit de midi-sequencer van de OT naar de Nord Lead. Polyfoon is mogelijk tot max 4 noten per chord, en je hebt 8 dedicated midi-sporen waarop je uit kan sturen, ideaal dus om er een multitimbrale synth mee aan te sturen.

Als je nog meer vragen hebt, let me know

En de overall sound quality van de Octatrack, beter dan de ESX? Merk je dat nog ergens specifiek aan? Of is het vergelijkbaar.
 
Toe maar! Kan je dan tenminste een klein beetje uitleggen wat je er allemaal zo kut aan vindt?

Ik wist 't f niet te vertellen vannacht. Maar ik bedoel te zeggen; het is een beetje gay-ish hier en daar. :D
Maar begint top, detroit, lekker. Thumb in de kick en mooi laag.
Best wel veelbelovend. Bepaald jasje wat klopt. Ik verwacht dan wat rauwe hihats.
Maar dan komt eerst de chord, en die filter gaat open en neemt het hele frequentie spectrum over. Vind ik jammer, want dat zet het geheel meteen in een ander sfeertje. handen in de lucht..
De tops die dan komen vind ik dun en te beheerst. Daar zou ik persoonlijk meer drive vandaan willen hebben.
Op 4:55min vind ik t ook weer lekker. alleen dan komt ministry of sound vervolgens weer langs.. en vanaf daar is de kickdrum te rond en boomy. storend.
Ik heb volgens mij weleens betere dingen van je gehoord.
Advies van mij is om alles minder mooi te maken.
 
Ik vind het wel leuk maar heel wat te vrolijk voor mijn doen ;)
Klinkt allemaal idd wel lekker, melodie is voor mij wat te ééntonig.
Zoals eerder ook al gezegd meer een club-handjes id lucht-track.
De drop vind ik dan wel weer top (rond de 3e minuut ergens),
maar vind dat die wel niet bij het geheel past! Die klaps die ik hoor en hats zijn voor mij wat te droog op
hun eigen (maar dit is ook weer eigen smaak).

Ik zou zeggen, werk er flink aan verder en gooi er wat meer percussie in ;)
 
Back
Top