Audiothing Outer Space - tape echo plugin

elektrovolt

compuphonic
Lid sinds
23 februari 2003
Berichten
6.613
Locatie
den haag / driebergen
Kwam deze van de week tegen: een nieuwe Space echo emulator:

Outer-Space-GUI.jpg


Ziet er fraai uit en klinkt ook erg goed, komt heel dicht in de buurt van de originele re-201 die ik een lange tijd in huis heb gehad.
Zelf gebruik ik nu sinds twee dagen de demo, en ben onder de indruk. Deze ga ik zelf in ieder geval aanschaffen.

AU/VST/AAX formaat voor OSX en Windows.

[yttest]https://www.youtube.com/watch?v=xv5Up5LLxMI[/yttest]

Website: https://www.audiothing.net/effects/outer-space/
 
Oké zag hem al een paar keer langs komen bij plugin boutique, is nu ook nog met korting geloof ook. Wel de moeite waard dus?
 
je kan de demo downloaden en het zelf checken. Duurde 20 seconden na instellaren totdat ik hem kocht ;)

Hij klinkt echt heel erg goed, 39 euro is geen geld.
 
Even je Youtube link fixen: (als ik er op klik krijg ik een error)

 
klinkt goed, maar wat is dat voor een raar instrument dat ze er doorheen gooien ?
 
Thanks Yoozer. Vreemd, want ik heb de link volgens de FAQ geplaatst, ik weet niet wat daar fout is gegaan?

man-T: je bedoelt in die video? ik hoor een gitaar en een of andere synth..

Zelf ga ik deze waarschijnlijk vandaag aanschaffen.
 
Heb deze nu inderdaad gekocht. erg fijne plugin, heeft echt het re-201 karakter inclusief die zeurderige positie 8. De oversturing klinkt ook goed. Er word door de maker nog doorontwikkeld, later worden er waarschijnlijk nog iets meer functies aan toegevoegd.

De meeste tape delay plugins klinken toch te statisch voor mijn gevoel, maar de Dub Machines Magnetic (Max for Live device) was voor mij de eerste die echt als een tape echo klinkt. De Outer Space is minstens net zo goed maar is echt nog veel meer in de richting van een re-201.

Nu hoop ik natuurlijk dat ze mijn andere favoriete tape echo's ook gaan namaken (Multivox 312, HH echo unit, Echoplex) :D
 
Tsja... Ik weet het niet. De RE 201 is een lofi bak, de beste effecten die ik er ooit uit haalde waren gebaseerd op slechte tape splices :)

Toen ik de demo hoorde dacht ik meteen dit is veel te clean. Het zou misschien een idee zijn voor de makers om de feedback loop open te gooien, zodat je daar zelf nog wat gruis en viezigheid kan toevoegen, dan zou het waarschijnlijk wel de moeite waard zijn
 
Nou je kan de wow en flutter en noise behoorlijk opendraaien...je kan het beste ff de software demo downloaden en zelf checken, gaat behoorlijk over zijn nek, feedbacken doet die ook goed, de hele mikmak...die youtube demo is natuurlijk voor de gemiddelde gereformeerde conservatieve rockpalace gitaar pieler gemaakt ;)
 
dank voor de tip smackos. Deze ga ik zeker checken.
 
ik heb m ook maar gekocht en gelijk The Orb en Frostbite erbij genomen :D
 
Die klinkt ook wel interessant, zeker met dat filter. Maar wel een meer 'digitale' klank. Probeer de demo anders?

Elke tape echo en tape echo- plugin klinkt anders en het moet maar net je smaak zijn. Maar als je de space echo sound wilt doet deze dat toch erg overtuigend.
 
Laatst gewijzigd:
Die GSI is 32 bits en er is ook geen AAX/RTAS formaat voor Pro Tools. Ik kan me herinneren dat die prima klonk, maar het is te lang geleden om er iets over te kunnen zeggen. En voor die twee tientjes meer hoef je het ook niet te laten.
 
Back
Top