Gratis Amiga-monitor

Inderdaad!
Ik heb een tijdje gezocht naar zo'n monitor voor de S-series van Roland, eentje gemist die ook gratis aangeboden werd hier op SF.nl (maar daarna naar 't containerpark verdween).
Nu wel voorzien van de originele Roland CC-141 (helaas niet gratis).
Ik zou niet weten hoe zo'n sampler anders te programmeren valt.

15801863_1265284920186642_4151481208963858432_n.jpg
 
Hier vind je welke types alvast compatibel zijn met Roland-samplers (Accessoires > Monitors > scroll naar beneden).
 
Hmm, op het hacklab hebben we nog zo'n (RGB) monitor liggen (van MacGuyvergear gehad ooit), maar helaas was de kabel om de boel aan te sluiten al snel verdwenen ..
 
Zou dat ook lukken met een Atari monitor?

Alleen met de kleuren monitors van Atari, niet die standaard zwart wit voor je cubase die altijd bij de ST in de studio zat.

Hmm, op het hacklab hebben we nog zo'n (RGB) monitor liggen (van MacGuyvergear gehad ooit), maar helaas was de kabel om de boel aan te sluiten al snel verdwenen ..

werkt dat niet gewoon met een boerekool video RCA? (althans waar moet die op?)
 
@Dreamer: Jammer dat de kabel weg is.. maar volgens mij moet het nog wel te reproduceren zijn... Dit is em, of zat er op die monitor nou weer een ander type?

Het was gewoon zo'n din (of midi) plug met 1 pin extra.. zelfde als die in de Roland PG300/800 worden gebruikt, maar wel anders als RCA dus..
Hieronder de pin-out.
s550_rgb_connector.jpg


Die Atari monitorpluggen hebben nog meer pennen.. Die pluggen zijn trouwens ook dermate geschikt voor een Akai VX600, kun je de stemmen los binnenhalen op n mixer..

monitor-pict-m.jpg
 
@ smackos & MacG. nee helaas is eoa rare rechthoekige connector.

Merk van dat scherm was ook Siemens of eoa Duits WWII bedrijf dacht ik. Erg jammer inderdaad, want zo'n RGB scherm is altijd handig om te hebben voor obscure hardware.
(op zich is dat nog wel zelf te prutsen waarschijnlijk, maar dan moet je maar net de pinout weten)


[edit: nog even wat zitten zoeken en vermoedelijk is het een 'amdek' connector .. and the search continues :P]
 
Voor de liefhebbers heb ik hier nog een mooie monochrome MSX monitor liggen, gebruikt op een S330. Heb je de mooie groene Fairlight kleur..(sampler is al een tijdje weg) Ophalen omgeving Rotterdam. Ik vind het zonde deze weg te gooien.
 
Heb nog zo'n paar Atari monitors liggen, ook kleur, de 1040 stf ook nog een stuk of 2 ergens in een verloren hoekje in de garage :) Komt ooit nog mss van pas voor iets retro te doen.
 
Back
Top