[Ambient/lounge] Magnetic Disturbance

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
Lid sinds
19 Maart 2003
Berichten
767
Locatie
Assen
ik heb een experimentel track gemaakt,althans voor mijn doen,ik maak meestal club/dreamhouse....
ik hoop dat jullie het wat vinden en dat jullie wat leerzame kritiek hebben voor me...
ik heb de sampletank,halion,drumatic,microkorg en de xv3080 gebruikt voor de geluiden...
je vind em op http://www.deadmurder.com/show.php?pk=2040

veel plezier,hij duurt wel even...
 
Na wat tracks van je gehoord te hebben moet ik zeggen dat ik dit de meest interessante vind.
Ik vind je compositie redelijk origineel, die bassline is lekker ook hoe die er invalt, gewoon goed!
De electronische percussie vind ik ook goed gedaan. Eigenlijk een heel lekkere track.

Ik vind alleen dat je conga's in het begin wat interessanter mogen, dat -enigma- achtige ritme kan echt niet.
De electrische piano vind ik ook niet heel mooi klinken, maar de melodie is wederom lekker.

Verder zou ik de vocals er uitgooien, die dienen geen enkel doel. goeie track dus.
Ik zou hem zeker uitwerken...kan je zo opsturen voor voor bijv. 112- weekend!

Ik zou je willen adviseren om alle housestampers te vergeten en je meer toe te leggen op dit soort muziek :W
 
Origineel geplaatst door demian
Na wat tracks van je gehoord te hebben moet ik zeggen dat ik dit de meest interessante vind.
Ik vind je compositie redelijk origineel, die bassline is lekker ook hoe die er invalt, gewoon goed!
De electronische percussie vind ik ook goed gedaan. Eigenlijk een heel lekkere track.

Ik vind alleen dat je conga's in het begin wat interessanter mogen, dat -enigma- achtige ritme kan echt niet.
De electrische piano vind ik ook niet heel mooi klinken, maar de melodie is wederom lekker.

Verder zou ik de vocals er uitgooien, die dienen geen enkel doel. goeie track dus.
Ik zou hem zeker uitwerken...kan je zo opsturen voor voor bijv. 112- weekend!

Ik zou je willen adviseren om alle housestampers te vergeten en je meer toe te leggen op dit soort muziek :W

hehehehe,bedankt vooral de vergelijking met enigma streelt mijn ego,ook al vond je dat nix!!!:D ik wil die piano eigenlijk vervangen door een echte (staat 1 bij me ouders in huis)en wat de vocal betreft die heb ik er in gegooid omdat ik wat miste,alleen ben ik nog opzoek naar beter,het ging me meer om de klank van de vocals dan de inhoud eerlijk gezegd....
in ieder geval bedankt voor je feedback,hier kan ik wat mee!!!
en dat van die housestampers,dat zal ik toch wel niet kunnen laten...maar deze track krijgt zeker een vervolg...
 
Heb niet zoveel verstand van deze stijl; maar moet wel erkennen dat deze track vet klinkt; je werkt heel subtiel toe naar de beats en houdt zelfs dan de spanning erin....

:walker: Echt een track om een dikke joint op te roken en weg te spacen.....

Vind overigens wel dat er iets meer percussie in mag; kleine subtiele aanpassinkjes om je op het verkeerde been te zetten....

jerzz
 
Origineel geplaatst door jerzz
Heb niet zoveel verstand van deze stijl; maar moet wel erkennen dat deze track vet klinkt; je werkt heel subtiel toe naar de beats en houdt zelfs dan de spanning erin....

:walker: Echt een track om een dikke joint op te roken en weg te spacen.....

Vind overigens wel dat er iets meer percussie in mag; kleine subtiele aanpassinkjes om je op het verkeerde been te zetten....

jerzz

bedankt voor je op en aanmerkingen,het vervelende is dat de 1 zegt dat ik de percussie zo moet laten en de ander dat er meer variatie in moet,zelf ben ik voor het laatste,ik moet dus maar eens weer aan de slag!!!!
anyway thanx!!!
 
Ja, ik ben ook voor dat laatste, probeer je conga'tjes op te leuken bijvoorbeeld door om de nootjes die je nu hebt staan nootjes heen te tekenen, maar dan met halve volumes en kwart volumes... zowel voor als achter je nootjes, daar krijg je heel veel dynamiek mee in je spel, het is een kwestie van experimenteren maar het kan heel goed!
 
Dit is cool man!

Lekkere drums, strak en een mooie bas erbij. De kit klinkt wel synthachtig was er wel bij past. Is wel minder Enigma dan.

Dat van die reverb op die drums hoeft niet als je wat gaat pannen dan gaat die sound ook wat meer open klinken.
Die verb kan wel wat op het koor. Maar je balans wijkt af naar links. Met m'n headset op gaat m'n hoofd naar rechts. ;)
En als je toch met die balans bezig bent kan je misschien ook eens wat (meer) met panning gaan experimenteren per patch. Wie weet klinkt dat leuk.
 
huh? Istie nou zo kort, of ging er hier iets mis.... Hij schee dr mee uit halverwege....

En ja, iedereen zal wel iets aan te merken hebben op de losse onderdeeltjes... ook ik...

Die piano; goed idee om een echte piano te gebruiken, maar dan zou ik er nog een luchtig en spacey soort string-piano'tje over heen gooien.... wb de percussie en drums: Ik vind vooral de hihats enorm geslaagd...
en de bass is goed.... misschien iets dieper en breder....

Al met al fijne luister-track.....
 
Origineel geplaatst door Mystahr
huh? Istie nou zo kort, of ging er hier iets mis.... Hij schee dr mee uit halverwege....

En ja, iedereen zal wel iets aan te merken hebben op de losse onderdeeltjes... ook ik...

Die piano; goed idee om een echte piano te gebruiken, maar dan zou ik er nog een luchtig en spacey soort string-piano'tje over heen gooien.... wb de percussie en drums: Ik vind vooral de hihats enorm geslaagd...
en de bass is goed.... misschien iets dieper en breder....

Al met al fijne luister-track.....

hehehe,hij duurt bijna 10 min,dus zal er bij jouw wel wat misgegaan zijn,lijkt me duidelijk!!!
 
Ik vind de basis erg goed klinken, maar:

- het melodietje van de piano is te eenvoudig en begint me lichtelijk te vervelen. Tevens is het ook een goed idee om een andere piano sound te nemen.
- vocal sampletje mag er van mijn part ook uit.
- kick vind ik net niet helemaal ok, neem een kortere release.
- de snare is te aanwezig en het mag ook een andere snare worden.

Voor de rest goed gedaan.:mega:
 
Back
Top