Het grote plugin discount topic!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een wereld van sonische rijkdom :D
Dat is een mooie.

haha het woord sonisch, daar kwam 3ddie mee, als ik het goed heb, ga ik dan ook gebruiken.

over sonische rijkdom, is het werkelik een goede reverb, het is wel een interessante plugin, al lijkt ie wat verlaten, maar wel ontwikkeld door NOS. heb 'm gekocht, nog niet gebruikt, wel geprobeerd, en de klank vind ik niet verkeerd.
[h=1]9 Reverb Types[/h]
1 Ambience
2 Small Rooms
3 Large Rooms
4 Small Halls
5 Large Halls
6 Plates
7 XXL
8 NonLin
9 Special


ik weet niet hoe speciaal de deal is bij jrrshop, maar $21 is nie veul. dat is ook het bedrag in de cart.

wil je er iets meer over weten:

https://www.nosaudio.com/roomer-specs
 
N.a.v. jouw post hier heb ik NOS - Roomer gecheckt (twee youtube video's gevonden, meer niet).
Ik las op de site wat NOS doet.
Elders las ik dat Roomer iets te maken zou hebben met de Kurzweil KSP8 en Sony DPS-77 ( https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=496849 ) en dat bij de ontwikkeling van Roomer één van de oorspronkelijke engineers van Kurzweil betrokken is.
Dat alles + lage prijs heeft mij ook tot aanschaf overgehaald.

Na een beetje experimenteren en vergelijken met de Fabfilter Pro-R, PSP 2445 EMT en de Eventide SP2016 kan ik wel met een gerust hart zeggen dat de NOS - Roomer een goed klinkend reverb is.
Dat het een noodzakelijke of substantiële aanvulling is op bovenstaande drie reverb durf ik te bestrijden.
In het hoog van de tail doet deze Roomer iets waar ik met de SP2016 en PSP 2445 niet kom maar met de Pro-R (met moeite wel) toch redelijk in de buurt kan komen.
Maar dan zit ik wel behoorlijk aan de post EQ en Decay Rate EQ te draaien.

Wat ik overigens wel opvallend leuk vind is het relatief uitgebreide plate gedeelte wat erin zit.
 
Ow en ik kwam deze nog tegen:
https://unitedplugins.com/news/detail/7

Wat mij betreft de moeite van het posten hier waard alleen al om de elegante manier waar ze hun demo aan de man slijten die vanzelf veranderd in een freeware versie na 15 dagen als je niet over gaat tot aanschaf.
Er "gaat wat kapot" na 15 dagen doordat er wat knoppen afbreken die daarna ook niet meer te gebruiken zijn.
Leuk bedacht! :)
 
Voor degene die al iets hebben van Arturia,pigments nu tijdelijk voor 99 euro.Toch doe ik het niet.Al die kleine koopjes spaar ik uit voor die ene grote die er wel toe doet!
 
Ow en ik kwam deze nog tegen:
https://unitedplugins.com/news/detail/7

Wat mij betreft de moeite van het posten hier waard alleen al om de elegante manier waar ze hun demo aan de man slijten die vanzelf veranderd in een freeware versie na 15 dagen als je niet over gaat tot aanschaf.
Er "gaat wat kapot" na 15 dagen doordat er wat knoppen afbreken die daarna ook niet meer te gebruiken zijn.
Leuk bedacht! :)

haha erg leuk, da is een vondst.

Voor degene die al iets hebben van Arturia,pigments nu tijdelijk voor 99 euro.Toch doe ik het niet.Al die kleine koopjes spaar ik uit voor die ene grote die er wel toe doet!

Je bedoeld 69,- ;-)

wanneer je al een v collection 6 hebt (of lagere of hogere versie, van lagere weet ik niet), dan is pigments €69... of er is iets veranderd...

ik vind pigments the shit, erg goed. ja hebt de grote, maar deze "kleine" is lekker, en wordt nog immer uitgebreid. poly aftertouch... in 1.1, in 1.2 weer nieuwe dingen, betere workflow.

hij kan ook lekker "modular" klinken. ik heb niets van de grote namen, al ergens vermeld. niet uit afkeer, zeker niet vanwege ze niet goed zijn, maar de prijs.

pigments, het is ook zeer persoonlik, is een wonder-ding. ik heb ook waves codex, helemaal de grond ingeboord, maar wat een klank.

en ik herhaal dit al vele malen, met msoundsfactory, ga ik helemaal naar een supersynth. daar kun je al je eigen wavetables bouwen. en is nog immer beta, en zal door ontwikkeld worden, tot de apokalyps komt.
 
N.a.v. jouw post hier heb ik NOS - Roomer gecheckt (twee youtube video's gevonden, meer niet).
Ik las op de site wat NOS doet.
Elders las ik dat Roomer iets te maken zou hebben met de Kurzweil KSP8 en Sony DPS-77 ( https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=496849 ) en dat bij de ontwikkeling van Roomer één van de oorspronkelijke engineers van Kurzweil betrokken is.
Dat alles + lage prijs heeft mij ook tot aanschaf overgehaald.

Na een beetje experimenteren en vergelijken met de Fabfilter Pro-R, PSP 2445 EMT en de Eventide SP2016 kan ik wel met een gerust hart zeggen dat de NOS - Roomer een goed klinkend reverb is.
Dat het een noodzakelijke of substantiële aanvulling is op bovenstaande drie reverb durf ik te bestrijden.
In het hoog van de tail doet deze Roomer iets waar ik met de SP2016 en PSP 2445 niet kom maar met de Pro-R (met moeite wel) toch redelijk in de buurt kan komen.
Maar dan zit ik wel behoorlijk aan de post EQ en Decay Rate EQ te draaien.

Wat ik overigens wel opvallend leuk vind is het relatief uitgebreide plate gedeelte wat erin zit.

ik ben er nog niet aan toegekomen om m werkelik te gebruiken, de eventide sp2016, daar heb ik lang over getwijfeld om te kopen, tijdens de introduktie, niet gekocht. wel de blackhole..
de psp 2445 emt heb ik wel, en al gebruikt, en klinkt erg goed, vind ik.

de laser delays hebben wel wat, van de roomer, en grappig ik kon ook ampers iets vinden over deze plugin, ben op dezelfde "links" terechtgekomen als jij, en daarop mijn aankoop gebaseerd.

of het werkelik idd een uitbreiding is van mijn reverb kollektie moet nog blijken, ik heb de IKM CSR reverbs, ondergewaardeerd! erg veel gebruikt, de NI rc 24 en 48 (gebruik ik ook veel), de psp dus, blackhole, audority xenoverb (mooie reverb voor weinig gekocht), de waves H-reverb (erg goed, nog weinig gebruikt), waves IR1, en natuurlik de stock plugins van cubase, ableton live 10 suite, reaper, reason en maschine... ik sla wat reverbs over denk ik, ow de renaissance reverb. nog niet gebruikt. goed ik heb immens veel compressors, terwijl reverbs voor mij belangrijker zijn, de juiste bij de juiste "sonische rijkdom".... ach veel effekten zijn immens belangrijk, wanneer nodig, ook de compressors. reverbs gebruik juist weer minder nu... goed, je gebruikt iets wanneer het nodig is, een template met fx chains op fx channels (met sends tussen fx channels) is prachtig, maar experimenteren is leuker...

EDIT: vergeet ik me toch D16 toraverb 2, die ik erg speciaal vind, want gebruik geen presets, stel m in op je gehoor en je verkrijgt pracht reverb/effects..
en eventide tverb, ik dacht een one-trick pony, integendeel, zéer bruikbaar. van sommige reverbs zijn de presets erg goed, ook van de toraverb 2 en de tverb, maar toraverb 2 en tverb hebben vooral baat bij zelf goed instellen (natuurlik moet je altijd wat tweaken, zeker ook bij de blackhole, meer dan).

het verhaal gaat ergens naar toe, vooral met de IR1 kun je meer instellen dan bij een "normale" convulation reverb (ja, we hebben altiverb, maar da is me te prijzig...).

hier zijn een aantal mooie, gratis impulse responses van de Samplicity’s Bricasti M7 Impulse Response Library


http://www.samplicity.com/bricasti-m...lse-responses/

werken voor IR1, en steinberg reverence en altiverb (wellicht ook andere convulation reverbs).
de IR1 is nu in de aanbieding, ik vind het een aanrader. de halve prijs aanbieding van waves nu, geeft je niet altijd de laagste korting. maar voor de IR1 zo ongeveer wel, zeker via een reseller als jrrshop, of audiodeluxe.

gevonden via een diskussie op KVR, welke reverb moet ik hebben. valhalla wordt altijd genoemd, ik heb ze nooit geprobeerd, het lijkt me wel terecht.
maar de impulse-responses zijn blijkbaar erg goed; zie kvr thread;

https://www.kvraudio.com/forum/viewt...4&t=521428
 
Laatst gewijzigd:
D16 Repeater is bij Plugin Boutique in de aanbieding voor zo'n 18 euro. Heeft iemand ervaring met deze delay?

Ja, voor 18 euro is het een lekkere delay. Zeker de moeite waard om de demo uit te proberen. Zelf heb ik de laatste tijd al wat goeie delays aan m'n arsenaal plugins toegevoegd waardoor Repeater voor mij weinig nieuws meer te bieden heeft, anders had ik hem echt wel voor deze prijs gekocht. Dat komt vooral doordat de 23 "models" naar mijn mening niet genoeg het karakter van de nagebootste delays bevatten. En dat vinden er meer:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=473576

Zo was ik vooraf enthousiast over het feit dat één van de delay "models" de Tel-Ray Oil Can is. Daar zijn namelijk nog maar weinig of geen specifieke VST plugins van gemaakt. De echte heeft een typische eigen klank, kijk maar eens wat filmpjes op YouTube, maar de Tel-Ray Oil Can van Repeater klinkt teveel als de andere "models".

Geef je niet teveel om de authenticiteit van de "models" en wil je gewoon wat variatie in kleuring, dan is Repeater wel een heel interessante delay voor deze prijs. :okdan:
 
D16 Repeater is bij Plugin Boutique in de aanbieding voor zo'n 18 euro. Heeft iemand ervaring met deze delay?

de D16 sigmund vind ik zelf een erg goede delay, volgens mij wordt die redelijk geprezen. je kunt 'm voor rond de $13 kopen op KVR audio, het is een giveaway geweest denk ik, je ziet m soms wat prijziger op KVR. de mogelikheden van de sigmund zijn eindeloos, heb m zelf voor $13 dus... wellicht een alternatief...

de repeater ken ik niet.
 
Ja, voor 18 euro is het een lekkere delay. Zeker de moeite waard om de demo uit te proberen. Zelf heb ik de laatste tijd al wat goeie delays aan m'n arsenaal plugins toegevoegd waardoor Repeater voor mij weinig nieuws meer te bieden heeft, anders had ik hem echt wel voor deze prijs gekocht. Dat komt vooral doordat de 23 "models" naar mijn mening niet genoeg het karakter van de nagebootste delays bevatten. En dat vinden er meer:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=473576

Zo was ik vooraf enthousiast over het feit dat één van de delay "models" de Tel-Ray Oil Can is. Daar zijn namelijk nog maar weinig of geen specifieke VST plugins van gemaakt. De echte heeft een typische eigen klank, kijk maar eens wat filmpjes op YouTube, maar de Tel-Ray Oil Can van Repeater klinkt teveel als de andere "models".

Geef je niet teveel om de authenticiteit van de "models" en wil je gewoon wat variatie in kleuring, dan is Repeater wel een heel interessante delay voor deze prijs. :okdan:

Ik heb het topic op KVR even doorgebladerd en ze zijn inderdaad niet erg positief over Repeater. Ik heb zelf ook al twee of drie goede delays, dus ik vermoed dat het voor mij ook weinig nieuws zal bieden. Misschien kan ik dan beter Replika upgraden naar Replika XT. Als ik eraan toekom, zal ik Repeater nog even demo'en, maar anders laat ik de aanbieding gewoon schieten.

Sigmund van D16 heb ik destijds getest toen die uitkwam. Klonk aardig maar ik kreeg er niet echt een klik mee, althans niet binnen de demoperiode.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top