Het grote plugin discount topic!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Geen dike kortingscode maar goed wel korting. 5% bij een besteding vanaf €50. Deze kortingscode is geldig t/m vrijdag bij Bax WMY19KRWYB6. Succes.
 
Alleen als je Live 10 Lite of Intro hebt zo te zien. Volgens jou is korting te onderhandelen? Zou mooi zijn, ik heb Live 9 Standard.

in de Tip-verzamelpunt Ableton Live zie je bij de laatste berichten, dat het mogelijk is. ik kopieer het bericht maar even, of een gedeelte: "Ik zou ze even mailen en de situatie voorleggen. Ik had iets soortgelijks, een ableton versie die ooit suite 7 was (upgrade prijs 249), maar nu 'gewoon' 9 (upgrade prijs 399). Ik heb een persoonlijk aanbieding gekregen via de mail die op hetzelfde neerkwam als upgraden vanaf suite 7." (uit een bericht van kobuz)

ik heb zelf ook een discount gekregen, na een vraag, maar nu kwam deze sale, gelukkig binnen 14 dagen, met 1 telefoontje, oude aankoop ongedaan gemaakt, en daarna de upgrade met grotere discount gekocht. de upgrade ging vanaf live 10 intro (die bij mijn push 2 kwam).

dus het levert je waarschijnlik wat op, afdingen werkt blijkbaar.... nou, waarschijnlik, garanties zijn er niet. en het is inderdaad vanaf live 10 intro.

o nee, ik heb tevens een ableton live 10 lite licentie, waarom??? goed, nergens bij gekregen, maar in opwelling gekocht. dan is de upgrade prijs naar standard €249 en naar suite €429.

dus de upgrade aanbieding geleden zeker voor live 10 lite én live 10 intro. lijkt me dat ook live 10 standard ook werkt, maar dat kan ik niet zien.

alleen als je een bepaalde license hebt, kun je de upgrade path zien.

ableton live 10 lite licenties zijn op kvr te koop, ik zie er hier 1, toevallig net gebumpd...: https://www.kvraudio.com/forum/viewt...?f=43&t=522435
 
glitchmachines quadrant is weer lekker in de aanbieding, voor zo'n €4,53.
heerlikke plugin; modular; en kan zelfs zelfstandig werken, een mini modular met 36 modules... dus met kabeltjes en zo. modular, ik herhaal. voor dat geld, een machtig ding, en voor meer geld, het zeker meer dan waard. goede, maffe presets. en, vanzelfsprekend, de mogelikheid je eigen patches te maken, 8 modules per preset. (ja grote glitchmachines fan, via pluginboutique, alle plugins aangeschaft, ze komen regelmatig langs, niet altijd zo goedkoop.)

https://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/69-Generator/1914-Quadrant
 
glitchmachines quadrant is weer lekker in de aanbieding, voor zo'n €4,53.
heerlikke plugin; modular; en kan zelfs zelfstandig werken, een mini modular met 36 modules... dus met kabeltjes en zo. modular, ik herhaal. voor dat geld, een machtig ding, en voor meer geld, het zeker meer dan waard. goede, maffe presets. en, vanzelfsprekend, de mogelikheid je eigen patches te maken, 8 modules per preset. (ja grote glitchmachines fan, via pluginboutique, alle plugins aangeschaft, ze komen regelmatig langs, niet altijd zo goedkoop.)

https://www.pluginboutique.com/produ.../1914-Quadrant

klinkt goed,
en er is een extra actie, als je nu een plugin koopt bij pluginboutique dan krijg je deze maand gratis accusonus regroover erbij ter waarde van 99 dollar.
https://www.pluginboutique.com/articles/1440

 
en er is een extra actie, als je nu een plugin koopt bij pluginboutique dan krijg je deze maand gratis accusonus regroover erbij ter waarde van 99 dollar.

ja dat was ik vergeten te melden, het is dat ik de quadrant al heb, en mijn plugin/music software budget op is, anders was die regroover wel leuk.
 
glitchmachines quadrant is weer lekker in de aanbieding, voor zo'n €4,53.
heerlikke plugin; modular; en kan zelfs zelfstandig werken, een mini modular met 36 modules... dus met kabeltjes en zo. modular, ik herhaal. voor dat geld, een machtig ding, en voor meer geld, het zeker meer dan waard. goede, maffe presets. en, vanzelfsprekend, de mogelikheid je eigen patches te maken, 8 modules per preset. (ja grote glitchmachines fan, via pluginboutique, alle plugins aangeschaft, ze komen regelmatig langs, niet altijd zo goedkoop.)

https://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/69-Generator/1914-Quadrant

klinkt goed,
en er is een extra actie, als je nu een plugin koopt bij pluginboutique dan krijg je deze maand gratis accusonus regroover erbij ter waarde van 99 dollar.
https://www.pluginboutique.com/articles/1440



Bedankt voor de tip.
 
arturia! niet ieders favoriet, wel de mijne, naast vele anderen... heeft een nieuwe bundel uit van 3 compressors, voor de introduktieprijs van €99.
wanneer je al arturia software hebt, krijg je een andere aanbieding, in mijn geval is dat €69.

én al de 3 bundels; de 3 filters, de 3 pre amps én de nieuwe 3 compressors; voor €199, en wederom als je al arturia etc. heb, kan je 3 bundels voor €99 verkrijgen.

EDIT: ik denk er zelf over na, mijn budget is op, en heb de 3 filters al. die laatste kan ik natuurlik verkopen. en er is een overlap met wat ik al heb, van andere fabrikanten. maar mooi spul.
 
Bedankt Quifster. 8)

Die regroover ben ik niet zo onder de indruk van.

Ik moet de demo van Regroover nog uitproberen, maar het lijkt me een handige tool voor mij om samples te bewerken.

Export and save the isolated beat elements and layers as WAV / AIFF audio files

Nu alleen nog op PB een bruikbare, betaalbare plugin vinden om die gratis versie van Regroover te krijgen. Zynaptiq Unmix:: Drums ligt helaas boven m'n budget en YellowNoise DrumExtract kan ik helaas niet vinden op PB. Maar de actie duurt tot eind april, dus ik heb nog even de tijd...
 
D16 Nithonat nu gratis bij novation account. En 50% korting op het overige D16 assortiment.
 
glitchmachines quadrant is weer lekker in de aanbieding, voor zo'n €4,53.
heerlikke plugin; modular; en kan zelfs zelfstandig werken, een mini modular met 36 modules... dus met kabeltjes en zo. modular, ik herhaal. voor dat geld, een machtig ding, en voor meer geld, het zeker meer dan waard. goede, maffe presets. en, vanzelfsprekend, de mogelikheid je eigen patches te maken, 8 modules per preset. (ja grote glitchmachines fan, via pluginboutique, alle plugins aangeschaft, ze komen regelmatig langs, niet altijd zo goedkoop.)

https://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/69-Generator/1914-Quadrant

Ik heb die gekocht en ben zeer aangenaam verrast!
Aanrader!
Zeker voor dit kleine bedrag nu.
 
aangezien ik de regroover plugin graag wilde hebben heb ik gekeken naar wat nog een fijne plugin was. Uiteindelijk kwam ik de MRhythmizer plugin tegen die nu ook in de aanbieding is (24,70euro)
https://www.pluginboutique.com/produ...19-MRhythmizer

Erg vette plugin met mooie presets erin. Tot mijn verrassing moet je deze plugin met een all in one installer installeren, daarin zit ook de optie om het gratis FreeMultiFX pack te installeren, als je die aanklinkt krijg je zo'n 30 superhandige en behoorlijk goede plugins gratis erbij. (dit kun je overigens ook installeren zonder dat je een plugin hebt gekocht. dus voor iedereen is dit wel een leuke optie. Dit doe je door je te registreren op https://www.meldaproduction.com en daar dan de installer te downloaden. in het MFreeFX bundle pack zitten de volgende plugins:

https://www.meldaproduction.com/MFreeFXBundle

Je kunt deze overigens upgraden naar een betaalde versie die dan een rode regel weghaalt in de plugins dat je de free versie gebruikt). voor de rest is er zo op het eerste gezicht geen verschil.

Maar goed, vanavond uitgebreid de regroover plugin geprobeerd, ik ben echt enorm onder de indruk, wat een superhandige plugin is dit zeg.
Je sleept je audioloop erin en alles wordt over meerdere kanalen uitgesplitst en het is doodsimpel om ze de ene loop na de andere te maken. Ik vind het vooral handig om de vaak storende bass kick en open hat weg te filteren uit de loops en dat kan via regroover echt binnen 1 seconde. Je kunt het overigens ook nog perfect finetunen per layer met behulp van gate, eq, etc. Dus bijvoorbeeld in 1 van de loops vond ik de high hats iets te lang, dat was echt peanuts om die in de loop dus even korter te maken. Daarbij opgeteld dat je ook nog de timing kunt veranderen door het verschuiven van twee sliders per layer, maakt dat je de ene loop na de andere maakt en mijn bestaande loop library eigenlijk een onuitputtende bron wordt van grooves. Ik heb even wat dingen geprobeerd zoals bijvoorbeeld:

- drumkick en open hat verwijderen
- percussie loops compleet veranderen kwa timing, elementen weghalen eruit
- deze veranderde loop haalde ik dan de groove uit en deze groove template gebruikte ik dan weer op eigen drum patterns

Zijn er dan geen nadelen aan regroover? Mwa die zijn er wel, de versie die je bij plugin boutique krijgt is de Essential versie (er zijn twee versies 1 van 90 euro (de essential versie) en 1 van 199 euro (de pro versie))
Het grootste nadeel aan de essential versie is dat je niet even snel je loop vanuit regroover kunt exporteren naar je daw (in de pro versie kun je dit gewoon slepen). Ik los dat nu op door 1 audio kanaal in ableton gewoon op resample te zetten en dan de loop even 16 bars te laten lopen, maar het slepen was toch wel handig geweest.

Ook is het niet mogelijk in de essential versie om je aparte drumkit met losse hits te maken, dus je kunt niet even snel alle segmenten als losse audio files exporteren om je eigen drumkit mee te maken,. Dat kan alleen de pro versie. Ik gebruik dat niet dus zal mij een zorg wezen en mocht ik het nodig hebben dan is dat 1 muisklik op je loop in ableton, maar goed, voor de mensen die dit belangrijk vinden is het handig om te weten dat dat niet kan (maar wel in de online demos getoond wordt die allemaal met de pro versie gemaakt zijn).

Voor mij is essential meer dan voldoende, mij gaat het om het makkelijk kunnen manipuleren van loops en dat is dezelfde functionaliteit als in de pro. Ik gebruik tegenwoordig best veel hi-hat pattern loops in mijn songs, puur omdat die toch vaak net die groove hebben die ik dan lekker vindt passen, maar veel van dat soort loops heb ik niet. Dat is nu voorbij, die zijn nu met regroover zo simpel te maken op precies de manier zoals je dat in je hoofd hebt. Regroover werkt het best op drum en percussie loops. Op loops met muziek en zang werkt het niet echt lekker, dus verwacht niet een track waarin de vocal geisoleerd is, dat lukt niet met regroover, maar drumloops is waar die megasterk in is.

Voor die 25 euro heb ik er nu dus twee top plugins bij, en ik ben ervan overtuigd dat regroover echt heel veel gebruikt gaat worden hier.
 
D16 Nithonat nu gratis bij novation account. En 50% korting op het overige D16 assortiment.

ik had 'm al zien staan, maar was niet tot me doorgedrongen. ik zag het ook in een KVR topic, en toen viel het kwartje pas. toen maar eens mijn novation account bekeken; ze hebben vaken aanbiedingen, of weggevertjes.. en ja nu heb ik ook de nithonat... maar jouw bericht was wel de trigger, de eerste stap tot bewustzijn....

Ik heb die gekocht en ben zeer aangenaam verrast!
Aanrader!
Zeker voor dit kleine bedrag nu.

de plugins van glitchmachines komen in golven (...) in de aanbieding voorbij bij pluginboutique, zo heb ik ze allemaal gekocht, de meeste voor rond het bedrag van quadrant, of zelfs minder. alleen cryogen (dacht ik) en palindrome waren duurder. palindrome geloof ik zo'n €20. of zoiets. het zijn niet allemaal FX plugins, maar zijn allen semi-modular, cryogen is volgens, ik haal soms de namen door elkaar, heeft een immense modulation page. palindrome is een erg goeie sampler, of beter gezegd, bizonder sampler... of sampler engine; werkt met samples.

MFreeFX bundle pack

ja is zeker ook een plugin discount tip! die hebben ze al lang, volgens mij, en is inderdaad gratis. ik heb deze plugins pas onlangs geïnstalleerd. nog niet mee gewerkt. heb de MSpectralDelay als een weggevertje, en de MMultianalyzer (KVR...). goede plugins overigens, het verschil met de gratis en niet gratis, is ook bij sommige plugins, betere oversampling en iets meer mogelikheden (resizing, sonogram, etc.). dus geen groot verschil.

regroover plugin

klinkt interessant, dank voor je goede omschrijving! heeft de essential multiple outs? zal wel niet..
 
Laatst gewijzigd:
klinkt interessant, dank voor je goede omschrijving! heeft de essential multiple outs? zal wel niet..
nee, geen multiple outs, geen export audio features en geen split segments en geen drumkit creator.

Het vreemde is dat 1 van de eerdere versies van regroover essential wel multiple outs en export audio had. Maar ja dan is er bijna helemaal geen reden meer om up te graden naar de pro, dus dat zal wel de reden zijn waarom ze dit in de nieuwe versie eruit gehaald hebben vermoed ik.

In de essential tutorial video hieronder zie je dat dit er eerst wel in zat. Overigens is dit wel een goede tutorial video voor het gebruik, met name de split functie leggen ze hier goed uit hoe je makkelijk elementen uit verschillende layers kunt kopieren naar andere layers.



De werkwijze voor essential is denk ik dat je de regroover gewoon als vst in je project gebruikt (eventueel met midi noot activering per layer) of de methode zoals ik hem gebruik waarin je je loop aanpast in regroover en dan vervolgens de output even resampled in een audio spoor (dat gaat in de praktijk toch megasnel).

Ik kan me wel voorstellen dat multiple outs wel erg handig is als je regroover als vst gebruikt, bijvoorbeeld een pitch shifter filter op de hi-hats en een reverb op de snare zijn dan simpel te doen in je loop, maar dan heb je dus de pro nodig. Nu kan het ook wel, maar dan moet je die 4 layers even apart resamplen in je daw.

Wat overigens ook erg handig is en dat heb ik zojuist even geprobeerd, is om je bestaande drumloops snel om te zetten naar andere drum machines. Wat ik bijvoorbeeld gedaan heb net:
- drum en snare als aparte audio spoor
- Hi Hats als apart audio spoor geresampled
- Vervolgens beide audio sporen via ableton omgezet naar een midi drum track (rechter muis- convert drums to new midi track) - daarna heb je de drum loop op aparte sporen in midi lopen naar welke drum kit je ook maar wil. Dan is het programmeren van je drums op basis van een loop helemaal een eitje, zeker als je hi-hat patterns of percussie grooves vanuit audio loops wilt manipuleren en die vervolgens door je eigen kits wil laten spelen is dit toch wel super handig, zeker doordat je layers apart helemaal kunt manipuleren voordat je deze resampled kun je je drumbeats op je eigen kits nu echt super snel voor elkaar krijgen.

Hoe langer ik ermee aan het experimenteren ben hoe enthousiaster ik word, wat een power house tool is dit voor in je studio. Ongelooflijk dat ze dit gratis bij een aankoop weggeven, ik had nog nooit van die tool gehoord, maar als ik dit eerder had geweten dan had ik hem ook wel aangeschaft voor die 99 euro.
 
Laatst gewijzigd:
Regroover over heeft eerder een 60 dollar/50 euro upgrade van essential naar pro actie gehad.
 
Ik kan me wel voorstellen dat multiple outs wel erg handig is als je regroover als vst gebruikt, bijvoorbeeld een pitch shifter filter op de hi-hats en een reverb op de snare zijn dan simpel te doen in je loop, maar dan heb je dus de pro nodig. Nu kan het ook wel, maar dan moet je die 4 layers even apart resamplen in je daw.

ik ga de video kijken, zag wel een maffe plugin voor €4 zoveel, de sonivox twist, bij pluginboutique. ik had die al eens eerder op het oog, maar volgens mij zit je vast aan de presets, als sources. ik weet niet of ie nu sample based werkt of niet. Spectral Morphing Synthesis... daarmee kan ik die regroover wel verkrijgen, of ik wacht even...

ja, het is niet zo'n probleem, ik re-sample als een gek, dus, ik doe dat al, heb die workflow al (en met hoe ik werk, verlies ik soms het overzicht, want kreëer veel samples uit éen sample... goed dat terzijde.. het maakt wel dat ik ineens een sample ontdek, en denk hee, dus ik maak mijn eigen suprises.)

dank je voor de info!
 
Dank voor je uitgebreide toelichting quifster. Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken naar Regroover.

Nog een tip. Ik keek laatst naar Klanghelm SDRR, een saturation plugin. Die kost slechts 23 euro, maar als gebruiker van Studio One krijg je hem gratis. Hij is onderdeel van de Studio Magic Plugin Suite, met nog wat andere betaalde plugins. https://www.presonus.com/products/studio-magic Ik had er nog nooit van gehoord.
 
overigens ook nog een goede discount tip: als je dingen gekocht hebt in het verleden op plugin boutique dan heb je in je my account sectie een aantal tokens opgebouwd. Hiermee kun je gratis winkelen in de loopmaster sample cds die hiervoor beschikbaar zijn gesteld. 1 sample cd kost 1 token, er zijn er meerdere in verschillende stijlen.

In navolging daarop, ik vermoed dat de meesten dit wel weten of al hebben, ik kan iedereen aanraden om de loop cloud applicatie te installeren van loopmasters, deze vind je op: https://www.loopcloud.net/
dit is gratis, als je dit doet krijg je zo'n 2 gigabyte aan gratis sample libraries en elke week gratis 150 samples uit hun collectie. Zo breid je op een goedkope manier je sample library uit terwijl het je niets kost. Als bonus worden al je eigen samples ook nog automatisch getagd op basis van inhoud (dat analyseert deze applicatie en bijbehorende vst plugin). Super handig als je bijvoorbeeld een techno loop zoekt of een kick , die vink je dan aan en volautomatisch krijg je uit al je sample libraries die samples te zien, die je ook nog eens in key kunt manipuleren (non destructive) en gebruiken in je daw door te slepen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top