Uitversterken leslie alternatief SM57??

Robin1965

Ingeburgerd
Lid sinds
28 augustus 2007
Berichten
90
Locatie
Balk
Spaar door en neem gewoon de sm57.

Dat ding kun je bijna levenlang mee doen. Ongekende bouwkwaliteit en heeft menig pro opnames gemaakt (hits met o.a. michael jackson).

Tevens vind ik m zeker niet aan de prijs. Stap beter is een electrovoice die 550 euro is...
 
Ongekende bouwkwaliteit en heeft menig pro opnames gemaakt (hits met o.a. michael jackson).


Dat was de SM7.


Verder ben ik het wel eens met specimanx, spaar gewoon door. De SM57 kan je altijd wel gebruiken, en is hartstikke sterk gebouwd. Tenzij je hem onder een rijdende trein probeert te leggen, zal ie het nog wel 20 jaar doen of zo...



Mvg.

CoolRunning
 
Voor minder dan een sm57 zou ik t niet doen idd. Er schijnen ook hele leuke SDC's te krijgen te zijn voor niet veel geld, maar voor die vraag zou ik ff op homerecording.be stellen. Daar zitten een paar mannen die fan zijn van SDC's en je er meer over kunnen zeggen (of wellicht dat ze hier ook zitten).
 
goedkope condensatormics (samson, behringer) zou ik niet doen, die klinken over het algemeen vrij scherp. Spaar dan door voor iets betere microfoons (Oktava bijvoorbeeld), dan is het resultaat ook beter mits je de juiste techniek gebruikt. condensator mics kunnen hier heel goed werken, maar een paar dynamische mics ook. Vergeet dan niet de trommel ook op te nemen, daar zou ik dan een enkele mic voor plaatsen.

100 euro voor een microfoon is niet veel geld. Spaar gewoon door zodat je een paar goede microfoons kunt aanschaffen die goed klinken en waar je nog vele jaren mee kan werken.
 
De DAP PL 07 is een imitatie Shure sm57
en komt aardig in de buurt!
 
Ik ben het eigenlijk niet zo met iedereen eens dat je als je eerste mic meteen 120 euro over de balk moet smijten voor een Shure. Die dingen zijn niet stuk te krijgen en geweldig voor live maar volgens mij overkill als je eens wat wil experimenteren met opnemen. De twee microfoons die je noemt zijn daar ruim voldoende voor.

Zelfs als je later wel voor meer professionele mics kiest en er een SM-57 bij koopt zal je blij zijn dat je nog een extra mic hebt voor situaties waar je er net een mist. Ik heb mijn eerste opnamen ook met alles wat ik bij elkaar kon verzamelen gedaan en ik kan je vertellen dat de microfoons niet de zwakste schakel in het proces waren. Sommige van die mics heb ik nog steeds.
 
Back
Top