Beer C synthesizer

ik vind em eigenlijk best geslaagd als movie prop,maar verder goed voor de vuilbak
 
Op marktplaats is net een interessante advertentie geplaatst: een Beer C zelfbouw synth. Een grote modulaire kast die niet meer werkt.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...2528df01038ea9fdce70644&previousPage=lr&pos=1
Heeft iemand daar ooit van gehoord?

Natuurlijk heeft er nooit iemand gehoord van een "Beer C synthesizer!" Het is immers een "Beert C Synthesizer". Waar ook nog nooit iemand van gehoord heeft. 8o)

Mensen moeten trouwens niet wild beginnen dromen bij het opschrift "Moog Synthesizer", dat was destijds de huishoudnaam voor elke synthesizer. Een beetje zoals men naar elke pen als een Bic verwijst.

Ik ben niet vies van een beetje zelfbouw, maar deze lijkt me functioneel redelijk verloren. Ziet er wel leuk uit, maar als je lekker muziek wil maken op een oude modular zou ik maar kijken naar het Formant systeempje van <700€ hier in Te Koop.
 
Die achterzijde van die bak 8o) Ziet er redelijk kansloos uit, maar misschien voor iemand met de juiste skills en heeeeel veel geduld en vrije tijd......
 
Dan moet je eerst even kijken wat je aan het restaureren bent. Wat voor schema's zijn er gebruikt. Je wil meer moeite stoppen in het terug in leven brengen van Moog clones, Serge clones oid, al wat minder moeite in Formant clones, en als het bv 555 oscjes zijn dan zou ik het maar gewoon vergeten.

Gezien de grootte van het klavier geloofde Beert C wel heel erg in de tracking van zijn oscs. :) Die toetsen lijken trouwens uit een piano te komen, benieuwd hoe de contacten dan uitgevoerd zijn.
 
Het is hoe dan ook duidelijk dat deze eerst een grote beert nodig heeft :D
 
Volgens mijn nonkel zijn de d'n filterts van dien Beert C toch een stukkie minder als de discrete versies van d'n Beert B. Erg spijtig dat d'n Access die model namen zo schofterig heeft overgenomen.
 
Die bak stond een paar maand geleden op 2dehands te koop.
Of het dezelfde verkoper is weet ik niet meer maar dacht van niet. (ik kan daar natuurlijk ook mis in zijn)
 
Back
Top