Cyclone Analogic TT-303 Bass Bot V2

Clone van de Roland TB-303 --- Nieuwe versie!


1k0.jpg

Info:
http://www.cyclone-analogic.fr/en/34-bass-bot-tt-303-0701980493430.html

Prijs: € 444 Direkt uit voorraad leverbaar
 
Ik heb de eerste versie en die is vet goed. Maar of deze net zo goed (of beter) is weet ik niet.
 
Misschien een domme vraag maar wat is het verschil met de v1?
 
De v2 draagt camo kleding om niet op de roland 303 te lijken.
 
Je zou toch denken dat de markt een beetje verzadigd zou moeten raken na twintig miljoen 303 clones. :Z
 
Je zou toch denken dat de markt een beetje verzadigd zou moeten raken na twintig miljoen 303 clones. :Z

Maar deze TT303 is er al een hele tijd (aanzienlijk langer dan de opties van Roland zelf bijv.). Dit zal wel gewoon een revisie om technische redenen zijn (of misschien heeft Roland wel lopen zeuren dat de v1 te veel op de TB lijkt oid). Bedrijven kunnen redelijk de diva uit hangen als ze plots zelf wakker zijn geworden. :)
 
Ah, ik was in de veronderstelling dat het om een heel nieuw apparaat ging ipv een 'reskin'.
 
Klopt... dát is de reden

Damn, dat is wel erg flauw zeg. Roland toont tientallen jaren geen enkele vorm van interesse in remakes van hun oude succes nummers en tonen tevens geen interesse in remakes die wel op de markt komen. Op het moment dat ze zelf remakes gaan maken gaan ze plots moeilijk lopen doen op andere bedrijven die jaren eerder wel het initiatief hebben genomen.

Suffe actie!
 
Ik vindt de TB-03 er toch beter uitzien en de klank zal elkaar niet veel ontlopen.
 

Attachments

  • download.jpg
    download.jpg
    8,5 KB · Bekeken: 79
Damn, dat is wel erg flauw zeg. Roland toont tientallen jaren geen enkele vorm van interesse in remakes van hun oude succes nummers en tonen tevens geen interesse in remakes die wel op de markt komen. Op het moment dat ze zelf remakes gaan maken gaan ze plots moeilijk lopen doen op andere bedrijven die jaren eerder wel het initiatief hebben genomen.

Suffe actie!

Ik vind dat niet meer dan normaal van Roland.
 
Damn, dat is wel erg flauw zeg. Roland toont tientallen jaren geen enkele vorm van interesse in remakes van hun oude succes nummers en tonen tevens geen interesse in remakes die wel op de markt komen. Op het moment dat ze zelf remakes gaan maken gaan ze plots moeilijk lopen doen op andere bedrijven die jaren eerder wel het initiatief hebben genomen.

Suffe actie!

Ik vind dat niet zo vreemd op zich. Roland heeft er al die tijd geen commercieel belang bij gehad de klonen/lookalikes van de markt te weren terwijl ze dat wel hadden kunnen doen. Ze hadden moeilijk kúnnen doen, maar vonden het waarschijnlijk niet de moeite waard en daardoor hebben we jarenlang kunnen profiteren van alternatieven/klonen voor de TB-303. Maar nu ze zelf weer in die markt zijn gedoken is het natuurlijk niet gek dat ze de rechten opeisen als eigenaar van het origineel.
 
Ik vindt de TB-03 er toch beter uitzien en de klank zal elkaar niet veel ontlopen.

de TB-03 is een digitale emulatie die de bal misslaat op veel plaatsen.. het roland marketing praatje is sterker dan het uiteindelijke resultaat.
qua klank zijn er dus wel grote verschillen.
 
IK vind de klank van de van de TB-03 juist wel goed kloppen op veel vlakken.(als ik deze comparison video mag geloven tenminste).


Voor mij mist de tt een beetje te vaak een lekkere attack die de tb-03 wel heeft.
 
Back
Top