Roland JD-800

Of verkoper weet de actuele prijzen niet of het ding is defect of zwaar beschadigd, fofo is van het net en niet van het te verkopen apparaat zelf.
Zegt dat misschien al genoeg.
Of weer zo'n randdebiel met fake advertentie.
 
ff goed kijken enzo... dan zie je dat er nog een foto staat...

325895290_1-synthetiseur-roland.jpg
 
450 is toch een gewone prijs voor een bak die veel digitale aliassen heeft. En zoveel mankementen. Dat ding is gewoon een China bagger rotzooi.
 
450 is toch een gewone prijs voor een bak die veel digitale aliassen heeft. En zoveel mankementen. Dat ding is gewoon een China bagger rotzooi.

Zo zie je maar weer hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vind de JD 800 een geweldige synthesizer die heerlijk kan klinken. Mankementen heb ik er nooit mee gehad en ik zou hem voor geen goud kwijt willen :luv:
 
Ik zal even zeggen wat er met mijne is geweest.

  • Knoppen die zeer moeilijk klikken
  • Een moederborden dat elke 20 sec opnieuw opstart
  • Sliders waarvan ik er al een paar heb moeten vervangen en sommige niet helemaal de juiste waarde weten te vinden.
  • Converter Dc kapotgegaan
  • Toetsen die plakken en niet goed meer functioneren.
  • De pootjes zijn in 1 keer verdwenen
  • (niet bij die van mij) ruis op de uitgang.

Ik kan beter vragen wat er wel goed aan deze synth is . En ik gebruik geen "stink stokken" zelfs nog nooit een vast gehad.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn maat in USA heeft de zijne verkocht op ebay en hij is $1700 gegaan (winkelnieuw time capsule exemplaar),zonder soundbanks,die heeft hij appart nog eens verkocht.

Hij wilde hem eerst $600 verkopen op muffwiggler,heb hem gezegt snel af te halen en op ebay te zetten,verzending naar mij was toch te duur.

Een rus heeft hem gekocht ,sinds dan zijn de prijzen pijl omhoog gegaan,grappig.

Gelukkig heb ik kort erna tich nog 1tje lokaal gevonden.

Dit exemplaar ziet er (van ver) wel afgeragt uit en dan kan je wel problemen hebben die DRe vermeld.

Maar verder is dit helemaal geen China rotzooi,hij is zelfs heel degelijk gebouwd,op die lijm na voor de keys dan..

Gelukkig heeft de mijne een keyboard update gehad bij Roland
 
Mijn maat in USA heeft de zijne verkocht op ebay en hij is $1700 .........
Gelukkig heeft de mijne een keyboard update gehad bij Roland

Mijne ziet best goed uit ... gekocht van "Niel" destijds. Maar goed idd ik heb mijne wel eens gebruikt ... dushhh . Daar kan dat ding dus niet tegen. Mooi ding " in een vitrine".
 
Mijn maat in USA heeft de zijne verkocht op ebay en hij is $1700 gegaan (winkelnieuw time capsule exemplaar),zonder soundbanks,die heeft hij appart nog eens verkocht.
Een rus heeft hem gekocht, sinds dan zijn de prijzen pijl omhoog gegaan.

Wat DRe er ook van moge vinden, ook de JD-800 zal net als de juno 60 en jupiter 8 een icoon en gewilt worden.
Laat hem nog een paar jaar rijpen en dan zullen de "mint" exemplaren ook voor 1000 of meer gaan.
 
Had de verkoper een mailtje gedaan toen de ad er nog opstond, kreeg helaas geen antwoord...
 
Prijzen blijven al jaren (laag) constant
Een synth voor liefhebbers ( waaronder mijzelf)
Gelukkig herken ik geen van de hier eerder genoemde problemen ( even afkloppen )
 
Ik heb er eerder ( de afgelopen 10 jaar of meer ) 3 maal een aangeschaft voor 500- 600 euro zonder library en later verkocht ( met uitgebreide library) voor 900-1100 euro alles bij elkaar.
Voor zover ik kan zien is dat toch nog altijd de prijs tegenwoordig ?
Duurde alleen eerder wat korter of langer om dat ervoor te krijgen misschien
De huidige 4de blijft nu maar, iedere keer het bijeen sprokkelen van de kaartjes is best intensief en ik koop ze toch steeds weer opnieuw nadat ik ze ( vanwege andere aanschaffen ) heb verkocht :-)
 
Had de verkoper een mailtje gedaan toen de ad er nog opstond, kreeg helaas geen antwoord...

Dat is wel raar.. het leek mij, gezien de foto, en ook langer actief qua account wel een legitiem persoon. Misschien ook wel teveel reacties gekregen?

Soms kloppen advertenties gewoon niet.. reageerde bv op de synth hieronder, 3 berichten nadat ie net was geplaatst.
En later heeft een vriend uit België (woon zelf in Nederland) ook een bericht verzonden, totaal geen reactie en staat er nu nog op. Account was ook net aangemaakt toen.
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/synthesizers/alesis-fusion-8hd-case-314290622.html
 
Ik heb er eerder ( de afgelopen 10 jaar of meer ) 3 maal een aangeschaft voor 500- 600 euro zonder library en later verkocht ( met uitgebreide library) voor 900-1100 euro alles bij elkaar.
Voor zover ik kan zien is dat toch nog altijd de prijs tegenwoordig ?

de prijzen van de JD-800 is erg afhankelijk van de staat er,als ze afgeragt zijn ,zijn faders of KB niet betrouwbaar en dan is het logisch dat deze exemplaren niet duur zijn.

Ze hebben lang gestaan rond de 400e net zoals een Juno-106,dan 600e en nu is het meer richting 850-900 en zonder library eerder.

Dit voor een mooi en volledig werkend exemplaar natuurlijk
 
Dat is wel raar.. het leek mij, gezien de foto, en ook langer actief qua account wel een legitiem persoon. Misschien ook wel teveel reacties gekregen?

Soms kloppen advertenties gewoon niet.. reageerde bv op de synth hieronder, 3 berichten nadat ie net was geplaatst.
En later heeft een vriend uit België (woon zelf in Nederland) ook een bericht verzonden, totaal geen reactie en staat er nu nog op. Account was ook net aangemaakt toen.
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/synthesizers/alesis-fusion-8hd-case-314290622.html

Zou kunnen omdat ik hem in het Engels en Nederlands aanschreef, mijn geschreven Frans is niet zo denderend.:D

Zou kunnen hetzelfde zijn, heb je de verkoper in het frans aangesproken of..?

Btw, vette klanken zo'n Alesis Fusion, raar design wel, een beetje een buitenbeentje.
Je ziet ze weinig te koop die bakken.
 
Ik heb ook het idee dat de prijzen al jarenlang stabiel zijn. Dan is dit een koopje. Na aankoop heb ik de aftertouch laten verbeteren. Tot nu toe heb ik alleen het lijmincident gehad, waarna ik het klavier en de schuiven door Music House onder handen heb laten nemen. De effectsectie werkt nog zonder vervorming. Ik ben geen fan van Roland synthesizers, maar wel van de JD-800, omdat de bediening zo logisch en gemakkelijk is en het geluid me aanspreekt. Zo veel bedieningselementen op een betaalbare digitale synth, dat is uniek.
 
Zou kunnen omdat ik hem in het Engels en Nederlands aanschreef, mijn geschreven Frans is niet zo denderend.:D

Zou kunnen hetzelfde zijn, heb je de verkoper in het frans aangesproken of..?

Btw, vette klanken zo'n Alesis Fusion, raar design wel, een beetje een buitenbeentje.
Je ziet ze weinig te koop die bakken.

Ja dat Frans was ook mijn probleem :D vandaar dat die vriend in België een berichtje in het Frans heeft gestuurd. Maar nooit meer wat van gehoord.
Ik zocht eigenlijk nog een 88 gewogen key-bed voor een ander muziek plekje.. en een extra Fusion zeg ik geen nee tegen :)
Het is idd een alleskunner maar heeft ook een super hoge polyfonie.. Er is wel lichte vertraging bij de stemmen als je richting de 100 voices gaat maar ik heb tot nu geen echte klachten.

Ik heb ook een ION gehad, die had wel meer mogelijkheden qua filters. Het minder aantal controls (knoppen) op de Fusion vond ik niet een groot gemis aangezien die op ION met de tijd allemaal slechter worden.. en het design is nogal vreemd ja maar boeit me niet echt :)

Heb em zelf n tijdje terug (weer) gekocht voor 300, (61key versie) maar idd je ziet em niet vaak meer, heb er toch best lang naar gezocht.
Er waren in het begin problemen met de voeding in het ding, dat is wel iets om rekening mee te houden en de display verlichting is een zwak punt. Maar kun je vervangen voor een led backlit.
Die ik nu heb is gelukkig helemaal in orde qua voeding en de backlit heeft ook een ledbalkje gekregen. :),
 
Back
Top