Akai 12bitter op Duitse marktplaats:

Interessant in de zin van dat je em niet vaak ziet misschien?

Misschien is het ook beter om voor die QuickDisc, asap, een ander opslag medium te kiezen.. weet niet of er al geslaagde experimenten zijn op dit vlak? :) Die schijfjes op dat apparaat schiet natuurlijk niet op.. 128kb :D
 
Misschien is het ook beter om voor die QuickDisc, asap, een ander opslag medium te kiezen.. weet niet of er al geslaagde experimenten zijn op dit vlak? :) Die schijfjes op dat apparaat schiet natuurlijk niet op.. 128kb :D
Als mn verhuizing achter de rug is dan ga ik verder met de software die de Atari gaat nabootsen.

pffff
Het is wat spartaans, idd Sjef, maar heeft wel karakter. Weinig geld als je een contact in Dld hebt waar je hem kan ontvangen.
 
Ik vind het erg veel geld eerlijk gezegd.. Ding was een jaar/2 jaar geleden nog te koop voor 100-125 euro
 
De prijzen van deze verkoper zijn gewoon peperduur. Hij heeft ook een Arturia Keylab voor 320€ staan, voor 19€ meer zijn deze nieuw verkrijkbaar bij Musikhaus Korn met de 10€ code (10KORN2017).
 
Ik deel die mening sjeff.
Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre mijn eigen sampler-marktwaarde inschattingen kloppen.
Inmiddels heb ik de raarste dingen voorbij zien komen in 2016.
Deze gingen van:

20,- betaald voor een S700 op een rommelmarkt (deze bleek overigens later wel defect maar goed, inmiddels werkt hij).
tot
recent 350,- betaald voor een FZ10m (een ding wat ik zelf eerder gehad heb en aan de straatstenen niet verkocht kreeg. Ik geloof dat ik er 37,50 voor gekregen heb toen).
 
Ik heb voor mijn FZ10m 95 euro betaald.. en stond toen ook al best wel lang te koop... maar wel 3 jaar terug alweer.
Het lijkt wel steeds meer op te lopen met samplers idd.. dat was vroeger wel anders.

Ik heb zelf trouwens voor de EMAX 1, n jaar of twee terug 300 betaald en mijn Korg DSM1 ook zoiets, maar beiden hebben ze factory SCSI.. en de EMAX een HD ook.

Mijn mooiste deal ooit op sampler gebied is nog steeds de EMU5000 ultra die ik vorig jaar voor 75 te koop zag hier op het forum
Niet echt een karakterbak maar wel onwijs interessant qua mogelijkheden en hoogwaardige klank. Wat me vaak irriteert aan een Sampler vs analoge Synth, is dat het op een Sampler allemaal statisch klinkt.. het startpunt is altijd gelijk.
In een mix hoor je het niet echt maar als je met geluiden, gesampeld van synths speelt stoort het me. Op die Emax Ultra's kun je zoveel moduleren als je wilt.. ook het startpunt dus. :)
Had deze bijlage qua synthklanken gemaakt met samples van een Moog Source, Juno 60 en Jupiter 8. Als je dan een freerun LFO op het startpunt van een JP8 PWM loop zet, komt het pas echt tot leven.. (check de leads aan het eind ;))
 
Back
Top