Scam alert!!! Syntakt op MP voor 600 euro

De persoon die het aanbood was niet overvallen maar het was iemand in de familie als ik het verhaal goed begrijp.. Ik snap dat de persoon die dit overkomen is een trauma heeft en op z'n minst slachtoffer hulp nodig heeft.. maar stel dat nu ik dit weet, ik helemaal niemand meer binnenlaat dan laat ik me toch leiden door angst??
 
Ja, het was zn broer zo ik begreep. Maar zo onbegrijpelijk is dat toch niet? Gewaarschuwd mens telt voor twee.

Achterdocht hoeft niet eens angst te zijn, maar gewoon extreme voorzichtigheid. Als het angst was geweest had de persoon niet eens langs hoeven komen. Laten we zeggen dat vertrouwen snel geschonden is.

Vreemde aan draadjes als deze is dat we wel heel wantrouwig tegen verkopers kunnen zijn (mij incluis) maar als het omgekeerd is en het wantrouwen tegen de koper is gericht, dan is het opeens onbegrijpelijke angst en achterdocht wat de klok slaat. ;)
 
Misschien komt mijn reactie niet zo heel empathisch over maar ik reageer op de situatie van @krautrock1958. Dat je iemand moet overtuigen van je goede bedoelingen en hoe groot de reële kans is dat je door te adverteren op marktplaats in aanraking komt met een potentiële overvaller. De kans dat je vals geld ontvangt is vele malen groter bv. Naar ik ken genoeg mensen die helemaal niemand via MP over de vloer willen door verhalen en slechte ervaring van anderen.. ik snap de voorzichtigheid wel maar vind het soms weleens wat ver gezocht allemaal. ;)

On-topic:
Klikte per ongeluk nog even op het berichtje van de verkoper uit de OP. Het account is dus gewoon nog actief, terwijl MP zegt dat de gebruiker is geblokkeerd. ???

 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
en hoe groot de reële kans is dat je door te adverteren op marktplaats in aanraking komt met een potentiële overvaller. De kans dat je vals geld ontvangt is vele malen groter bv. Naar ik ken genoeg mensen die helemaal niemand via MP over de vloer willen door verhalen en slechte ervaring van anderen.. ik snap de voorzichtigheid wel maar vind het soms weleens wat ver gezocht allemaal. ;)
Dat ligt er ook aan wat je aanbiedt denk ik?
Als je iets aanbiedt zoals een lamp of een paar stoelen dan is de kans op een overval nihil maar stel je adverteert een duur horloge (Rolex of Patek Philippe bijv) gewoon iets waar bepaalde mensen wel hard op gaan en een flinke waarde heeft dan kan het gebeuren dat er een risico is natuurlijk, die man had het over een paar man die bij z'n broer langskwamen voor iets, wat weet ik niet.
Mensen worden voor minder overvallen uiteindelijk.
 
Als je iets aanbiedt zoals een lamp of een paar stoelen dan is de kans op een overval nihil

Nou...



MP--.jpg


:D Hele bijzondere stoelen, vast en zeker.
 
Ik had deze vorige maand gechecked, en hij liet niets meer horen toen ik zei dat ik m kwam ophalen, toen wist ik genoeg. Advertentie was toen weg en het gesprek ook uit mp verwijderd…

Oehhhhhh
 
Ik had deze vorige maand gechecked, en hij liet niets meer horen toen ik zei dat ik m kwam ophalen, toen wist ik genoeg. Advertentie was toen weg en het gesprek ook uit mp verwijderd…

Oehhhhhh
Vreemd.. bij mij staat het gesprek er nog. Geen idee of ik em nog berichtjes kan sturen maar de verkoper is nog steeds actief.. ≥ Peterpiet000 - Advertenties op Marktplaats Was dat dezelfde verkoper?
 
Vreemd.. bij mij staat het gesprek er nog. Geen idee of ik em nog berichtjes kan sturen maar de verkoper is nog steeds actief.. ≥ Peterpiet000 - Advertenties op Marktplaats Was dat dezelfde verkoper?
Dat is het jutte, dat kan ik niet meer checken. Peter of Piet zou wel kunnen…


Maar van me komt net dit tegen, en in de context van deze draad zeg ik, ziet er ook verdacht uit


Te mooi om waar te zijn…
 
Verkeerde link ook nog ;)

Hehehe.. maar ik volg je.. :) Verdachte prijs idd. Ik heb volgens mij geen 2eHands account.. maar iemand zou em even moeten checken en wellicht laten verwijderen..

Ik blijf het raar vinden dat die verkoper, PieterPiet000 gewoon op MP actief blijft.. MP meldde mij dat ik voorzichtig moet zijn in verder contact..

Te mooi om waar te zijn.png
 
Hier op SF staat er 1 voor €770 is dat een meer gangbare prijs voor 2e hands? (Ik heb er zelf geen verstand van..ik vind zowieso dat er een foto bijhoort als je hardware te koop aanbied)
 
Ik heb de mijne voor 700 kunnen oppikken, maar dat was uitzonderlijk als ik hem die dag kwam halen. €770 lijkt me een heel eerlijke prijs.
 
Back
Top