Eerste modular setup

Olden

Ingeburgerd
Lid sinds
13 juni 2015
Berichten
46
Locatie
Twente
Voor een Generative Synthesis performance project heb ik een klein (voor modulair begrippen) budget aan de kant gezet om dan in een modulair systeem te investeren, met intentie om later uit te breiden.

Onder het mom van Generative Synthesis heb ik het oog vooral gehad op modules die variaties zouden kunnen brengen in verder simpele oscillators, maar omdat dit gelijk mijn eerste setup is heb ik eigenlijk niet een idee of er iets is wat mist.

Misschien dat iemand suggesties heeft of opmerkingen (graag!) ook (alternative) modules suggesties (DIY geen probleem) zijn welkom!!

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/173064
 
Ik zou de doepfer lfo vervangen door een mutable instr tides. Ik ben ook maar n leek, maar dat vond ik een heel veelzijdige modulator, prima lfo en ook nog een vco die zich aan alle kanten laat moduleren op de koop toe.
 
Ik zou ook de pulses expander bij de turingmachine nemen, dan Kun je dingen triggeren
 
Ehm... aparte setup, dat zeker. Maar ik vind het (eerlijk gezegd) wat veel 'extra's' en wat weinig 'basics'.
Het ligt natuurlijk ook helemaal aan wat je wil doen, maar ik zou toch altijd aanraden om met een paar standards te beginnen - één of liefst twee goeie exemplaren van ieder - oscillator (geluidbron basis), filter/lowpass gate/vca (timbre en dynamics processing), envelope generator / function generator / lfo (modulatiebronnen).

Ik mis hier bijv. een goeie envelope generator. Een lekker filter of waveshaper ook, dat beperkt de sound scaping mogelijkheden behoorlijk. Nou kan je natuurlijk van alles uit multifunction modules als Disting halen, maar het wordt er niet bepaald ergonomischer en intuitiever van. Toch belangrijk, zeker bij 'n modular.