Electric Boogy: Ed Starink

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik heb van het weekend een LP gevonden met de titel: Electric Boogy pt. 2
Ik zag op de achterkant staan dat kant B geheel geproduceerd was door E. Starink. Haha! Grappig ik wist niet dat ie indie tijd ook met electric boogy aan het klooien was.. De info op de LP zegt ook dat ie samen werkte met 'Alex and the city crew' Grappige LP wel, kant B fungeert als een handleiding voor breakdancen, gaaf! Ik denk dat ie uit 83/84 stamt.
Ik heb nog niet opgenomen, maar ik wil het wel is mp3en ofzo..


PS, ik kan over die LP helemaal nix vinden op het net!



Arv
 
Jezus man ... Die plaat heb ik gekregen voor mijn rapport toen ik 10 of 11 was .
Dat is ouwe koek !
Heb je de poster er bij ?
Say what say who ..Alex and the city crew.
 
d'r was laatst nog een hele fijne docu op tv en daar zag je hem en z'n crew erover praten... zij hadden alles uit NY opgepikt en op die plaat gebruikt en die plaat is weer in NY verkocht aan breakdancers aldaar... een mooi verhaal...
 
Origineel geplaatst door dextah
Jezus man ... Die plaat heb ik gekregen voor mijn rapport toen ik 10 of 11 was .
Dat is ouwe koek !
Heb je de poster er bij ?
Say what say who ..Alex and the city crew.


HAHAHA! een kenner!

Die rap in het Nederlands is hilarisch!! Ik lag dubbel toen in het hoorde.

Ik heb helaas geen poster, dat had ook leuk geweest.
Maar Dex, heb jij ook pt.1 van deze LP dan?? En zijn er nog meer delen?

Ik had ook een lp van Timex Social Club gekocht (ik had vroeger een bandje hiervan maar ie is kwijt geraakt over de jaren) maar vergeten te kijken of de goeie LP in de hoes zat.. DAMNED!!!!! verkeerde lp dus... :-(
 
Ben ik nu 'n cultuurbarbaar als ik zeg dat ik geen flauw idee heb wie E. Starink is ????????

En dat terwijl ik in die tijd toch echt zo'n Electric Boogy-friek was !!

(m'n huidige hernia is waarschijnlijk ook het gevolg van 'n 20 jaar geleden mislukte nek-spin......)
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
E. Starink moet je kennen van Star Inc. - synsation (heb ik ooit nog eens op de Haagsuh markt gescoord voor een knaakje (naast een hoop oude italo's).

Verder is hij vooral bekend van de Synthesizer Greatest platen.

:eureka: kwartje is gevallen !

thnx
 
Ik heb thuis ook nog een CD van hem 'Inner Spirits'. Er staan wel enkele mooie nummers op, zoals 'Pebbles in the Pond' en zo, maar er staan ook enkele draken op. Al bij al toch niet zo slecht, die CD ;)

En ook al wordt ie niet altijd evengoed gewaardeerd met z'n Synthesizer Greatest ... ik vind het wel knap dat je zo'n dingen kan bereiken (ook al vind ik de originelen wel beter).


:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Ik heb thuis ook nog een CD van hem 'Inner Spirits'. Er staan wel enkele mooie nummers op, zoals 'Pebbles in the Pond' en zo, maar er staan ook enkele draken op. Al bij al toch niet zo slecht, die CD ;)


Hehe, die heb ik ook... een hoop klinkt behoorlijk on-synthesizer-achtig. Vroeger, toen ik nog alleen maar een electronisch orgel en veel te veel tapes van Jarre had luisterde ik ernaar en vroeg ik me af hoe 'ie dat in vredesnaam klaarspeelde. Ik mag aannemen dat het meeste polyfone spul wel door de Jupiter en de Fairlight is opgeknapt... achterop de CD staat zelfs nog z'n toenmalige gearlist, en als ik er nu naar kijk (met meer kennis van zaken) krijg ik steeds meer respect voor wat 'ie klaar heeft gespeeld met dat spul - omdat hij 'tzelfde heeft gebruikt voor z'n hele Synthesizer Greatest.

En ja, de originelen zijn beter omdat bijvoorbeeld Equinoxe een heel album is en niet echt een 'single', en Starink's producties hebben door de bank genomen meer 'helderheid' in de mix (wat dus niet zo 'vintage' klinkt), maar 't zijn voor een lange tijd de beste emulaties mogelijk geweest. "Voor lange tijd" omdat bij enkele werken van Jarre iemand genaamd Per Kristian absurd veel realisme heeft weten te bereiken (dit in mijn nooit zo bescheiden opinie) : kijk/luister maar hier eens : http://home.online.no/~per-kr/Music.htm

En ook al wordt ie niet altijd evengoed gewaardeerd met z'n Synthesizer Greatest ... ik vind het wel knap dat je zo'n dingen kan bereiken (ook al vind ik de originelen wel beter).

Precies. Er zwerft hier nog een Starink-draad rond als ik 't niet mis heb...
 
Nou zo boeiend is die plaat van Electric Boogie niet hoor. De nummers van Ed Starink lijken allemaal sprekend op elkaar, dus echt orgineel, nou nee..


Arv
 
misschien al eens gepost, maar het kan geen kwaad om het nog een keer te plaatsen.

Hier Starink's site met erg veel info en een leuke gearlist. Ik heb ooit eens gelezen dat hij indertijd de meest exclusieve muziekstudio uit de Benelux had, maar of dat na zijn verhuizing naar Frankrijk nog steeds zo is? Uitgebreid is het zeker. Let vooral op de grote Synclavierkast!! Echt geniaal.. De man schijnt instaat te zijn om, door simpel naar een muziekstuk te luisteren, alle geluiden in zijn hoofd te scheiden en te onthouden, om ze vervolgens stuk voor stuk feilloos op zijn setup na te spelen.

http://www.starink-world.net
 
Starink

Starink

Voor de liefhebbers... hier nog een linkje van gasten in het Oosten die Starink vereren...

http://starink-world.net/content/

Gelukkig gaat het hun om de muziek, de klank en niet om het image... Neem 's een kijkje als je denkt: wie sidat en wat 's the f*ck about Starink...

Voor de Star Inc. onbekenden: Ed heeft Arcade flink wat winst bezorgd in de 80-er jaren, en terecht mag ik zeggen.
 
Re: Starink

Re: Starink

Origineel geplaatst door wesko
Voor de liefhebbers... hier nog een linkje van gasten in het Oosten die Starink vereren...

http://starink-world.net/content/

Gelukkig gaat het hun om de muziek, de klank en niet om het image... Neem 's een kijkje als je denkt: wie is dat en wat 's the f*ck about Starink...

Voor de Star Inc. onbekenden: Ed heeft Arcade flink wat winst bezorgd in de 80-er jaren, en terecht mag ik zeggen.

Betreft de combinatie Star Inc. + Arcade :
daar heb ik me toch een leuk websitetje inmekaar geflanst met vele plaatjes en CD´s uit de ´90er(!) jaren. Misschien dat je mijn site al es bekeken heb, maar ´k ´m inmiddels alweer uitgebreid met nog meer Arcade-compilatie´s met Star Inc. music, zoals:

- collectie: "Film en TV Hits" (James Bond Themes, Sience Fiction Themes, TV Themes zoals Medisch Centrum West e.d.)
- collectie: "Moods" (new age - Synthesizer Seasons, Classical Themes, Atmospheric Panflutes enz.)
- collectie: "The Ultimate Dreammix" (van Turn Up The Bass)
- "The Oscar Album" met awardwinning filmthemes (Out Of Africa, Dances With Wolves, Basic Instinct enz.)

www.synthesizer-greatest.info
 
Re: Starink

Re: Starink

Origineel geplaatst door wesko
Voor de Star Inc. onbekenden: Ed heeft Arcade flink wat winst bezorgd in de 80-er jaren, en terecht mag ik zeggen.
Winst snap ik wel, maar op welke manier bedoel je "terecht"? Goed, die kerel heeft toch wel de skills om het allemaal na te doen (op zo'n manier dat hij er ook een eigen draai aan geeft) en kan zelf ook een aardige partij spelen.
 
Back
Top