Monitors of speakers via bluetooth met de Ipad verbonden?

raabje

Korg Gadget!
Lid sinds
6 november 2004
Berichten
980
Locatie
Amsterdam
Andere vraag is, heeft iemand hier ervaring met monitors of speakers via bluetooth met de Ipad verbonden?

Heb je dan last van latency t.o.v de analoge output, voor output via de 3,5mm jack (koptelefoon) kan je latency instellen op 256-512-1024 e.d.

Lijkt me ideaal, draadloos keyboard en speakers, dan kan de Ipad aan de oplader hangen.

Audiokwaliteit via Bluetooth vind ik iets minder belangrijk, in Gadget kan ik loops bouncen en exporteren, hoeft niet als audio opgenomen te worden op een ander apparaat.
 
Apple heeft geloof ik vanaf ios 8 wat verandert met bluetooth. Mijn Sony bluetooth bm10 werkte ineens niet meer met audio apps.

Heeft er mee te maken dat de bm10 maar 1 richting data stuurt, alleen audio uit.

Heel erg jammer, ik zou ook niet weten wat een leuke bluetooth receiver is die audio in en uit stuurt, die zouden dus nog wel werken. in elk geval voor die ios verandering werkte het prima, had zelf ook mijn bluetooth receiver hangen aan een stel monitor speakers, geen latency meer als de Jack out naar mijn idee, geluid was wel een stuk strakker met die Sony.

Als ik nu een audio app draai komt het uit de ipad speakers, draai ik YouTube of iets anders komt het wel over bluetooth. Eigenlijk vanaf dat bt grapje gebruik ik de ipad maar weinig meer voor audio, viel me allemaal wat tegen de audio apps en toen ook nog ineens kabels gebruiken was ik er helemaal klaar mee.

Als iemand een workshop arround ervoor weet dan graag, heb destijds nog op het nanostudio Forum gevraagd voor een oplossing maar het lag aan Apple zeiden ze.

Let in elk geval even goed op als je een bluetooth receiver aanschaft of een bestaande gebruikt.
 
Haken en ogen dus....

Ik zat te denken aan een paar kleine actieve monitors met bluetooth, voor audio apps zoals Gadget.

En als het high-end audio moet zijn, dan is een bluetooth DAC mooi, b.v. Arcam, dan zendt de Ipad naar de DAC en die zet om naar analoog en dan met een kabel naar mijn audio versterker in de woonkamer, maar dat heeft wel een prijs, en latency is me niet duidelijk, zo een Arcam DAC is geen studio audio interface. Maar jij geeft aan dat bij de Sony die latency er eigenlijk niet is, dat heeft hoop.

Lijkt me ideaal, op de bank zitten met Gadget, met een draadloos keyboard, en de audio via bluetooth naar mijn stereo set. Hopelijk zijn of komen er "field reports" dat het wel werkt.
 
En als het high-end audio moet zijn, dan is een bluetooth DAC mooi, b.v. Arcam,

Zet dat heel veel zoden aan de dijk? Wat is de bitrate van de bluetooth audio? Kan me zo voorstellen dat dat verre van lossless is, dus dat het weinig zin heeft om daar high end spullen achter te hangen.
 
Geen idee eigenlijk, goede vraag, ik heb me er nog niet in verdiept eerlijk gezegd. Ik ga even googelen.

Zo een Arcam DAC (als voorbeeld) heeft dan een dubbelfunctie, vooral nuttig voor passief muziek luisteren, en als audio apps er ook op draaien, dan is dat wel heel erg prettig.

Edit: het is off topic, en ik wil geen high end discussie starten, maar een Arcam bluetooth DAC werkt met een apt-x protocol, en dat schijnt redelijk lossless te zijn (44.1 khz/16 bit, hogere resolutie niet denk ik, moet ik nog meer googelen). De vraag is dan of een audio app er mee kan werken. Zoals al aangegeven gaat het mij vooral om gebruiksgemak. Alleen ben ik ook high end audio fan, een apparaat combineren zou ideaal zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top