KORG-MINILOGUE I Fata Morgana

DigitalArt

Stamgast
Lid sinds
18 juli 2015
Berichten
389
Locatie
landgraaf
Track met alleen de Korg Minilogue .

Voor iedereen die zit te dubben over de aanschaf van deze synthesizer /nieuwe de korg Monologue.
Na het realiseren van de track heb ik hem overigens weer direct verkocht omdat hij behalve zijn mooie verschijning mij niet echt kon bekoren en eigenlijk best wel duur was voor wat hij te bieden had. De beste sounds heb ik voor zijn vertrek nog gauw even gesampled.


 
Hey Digital, die was mooi zeg. Eerste deel deed me denken aan Pink Floyd, het tweede gedeelte aan Jarre. Het was een plezier ernaar te luisteren. Well done. ;)
 
Fijn dat je het kunt waarderen Jan. Pink Floyd en Jarre zijn inderdaad wel muziekstromingen die die me erg aanspreken. Ik had daar niet bewust voor gekozen maar kennelijk neem je dat toch altijd wel een beetje mee
 
Dank voor je commentaar Stupide. Ik heb er zelf enorm veel plezier aan gehad aan het maken van de track. Ik had me als doel gesteld om alleen de klanken van de Minilogue te gebruiken en dat betekent dus soms concensies doen omdat de Minilogue overall gezien niet zo'n heel sterk instrument is (met name bassen en drum vind ik zwak). Daarnaast klinkt de sound door de filter snel heel dun in het hoog. Dat is ook de reden dat ik hem weer snel heb verkocht. Hij is wel errug mooi.
 
Leuk om een track met de minilogue te horen.
Tot 2.34 vond ik 'm leuk afwisselend en daarna op een gegeven ogenblik toch ietwat voorspelbaar.
Maar bij elkaar kon ik er toch goed naar luisteren.

Jammer dat de korg niet goed bevalt terwijl iedereen vol verwachting was toen hij nog in de preorder was, analoog, hands on, enz voor een redelijke prijs.
Je hoort meerderen er over.
Wat dat betreft lijkt het een beetje op het Gaia verhaal, ook een synth die lekker hands on was maar velen vonden 'm niet geweldig klinken.
Geluid is toch een persoonlijk iets tenslotte.....
Heb je al iets anders op het oog of hou je het geld maar even in je zak?
Of spaar je door voor een Deep Mind 12? :P
 
Hallo Willem
Ik heb (schrik niet) inmiddels een Roland D-20 gekocht voor een tiende van de prijs en ben die nu aan het programmeren. Hoe oud ook dat ding zit vol karakter en dat laatste mis ik een beetje in de Minilogue. Die klinkt me teveel naar Nintendo.
 
Hoi Chilistein, in het verleden ook al een aantal tracks gepost vanuit de 'one synth'-gedachte.

Ik doe dat meestal als ik een nieuwe synth koop en die helemaal opnieuw programmeer om de samenhang van de klanken op elkaar af te stemmen en de sterke en zwakke punten te onderzoeken. Zo ook hier.
 
Het tweede deel kon me eerlijk gezegd weinig bekoren. Maar dat eerste deel... Wauw! Ik zei hardop tegen mezelf "Oh, wat mooi". Dat stuk zou ik ik wel in een 10 minuten versie willen horen. Ik lees dat je de Minilogue hebt verkocht, dus dat zal niet langer gaan. Maar mocht je ooit nog de drang voelen om dit op een andere bak te maken, ik houd me aanbevolen.
 
Leuk dat in ieder geval het eerste deel je aansprak dr. Ik had voor het 2e deel een aantal dwingendere sounds willen gebruiken (m.n. drum en bas) maar helaas had de Minilogue die niet echt beschikbaar. Dit is in ieder geval het maximum dat ik ervan kon maken.


Ik zal eens gaan werken aan een langere versie (maar zoals ik in elkaar steek wordt dat wel iets heel anders).
 
Back
Top