Logic 9 herkent Overbridge niet

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.578
Hi allemaal,

Ik weet dat er hier een aantal Overbridge-experts rondhangen, dus vandaar mijn vraag. Ik heb vandaag voor het eerst Overbrdige geïnstalleerd op mijn Mac (OSX 10.9.5). Nou wilde ik eens kijken hoe alles werkte en eruitzag, dus opende ik mijn oude, vertrouwde Logic 9.1.8, maakte een Software Instrument track aan en was helemaal klaar om Overbridge als plug-in te activeren, maar ehm... nou, niets. Overbridge staat helemaal niet in de lijst met beschikbare plug-ins.

In de mappen (.../Library/Audio/Plug-Ins/Components of .../VST) zie ik de de .vst en .component wel staan, maar daar houdt het wel zo'n beetje bij op. Het Overbridge Control Panel werkt prima en zegt dat alles werkt zoals het hoort. Ik heb de laatste versies van Overbridge (1.10.1) en het Rytm OS (1.30D) geïnstalleerd. Wie kan mij verder helpen?

Alvast hartelijk dank!
 
Lijkt mij dan dat Logic de plugin validatie (AU scan) niet heeft gedaan of dat de plugin validatie een error heeft gegeven.
 
Laatst gewijzigd:
Het verschil in Logic 9 en X is toch 32 vs 64bit? Misschien heeft het ermee te maken?

just my 2cts.
 
Lijkt mij dan dat Logic de plugin validatie (AU scan) niet heeft gedaan of dat de plugin validatie een error heeft gegeven.

Helaas, dat is het niet. Ook in de lijst van de Audio Units Manager staat-ie niet... hij komt er überhaupt niet in voor. En ik heb alles gerescand, om te kijken of het daar misschien aan lag.
 
Ik werk nu al te lang met Logic Pro X (wat ik je echt kan aanraden) en ben niet meer erg thuis in LP9 maar kan het misschien zijn dat de overbridge plugin 64bit is en dat Logic 9 deze niet herkent?


Hmmm… daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Ik wil het wel eens proberen, en ik vind het op zich niet erg om te upgraden naar Logic Pro X, maar kan ik LPX zomaar op mijn computer installeren? Ik vraag het omdat het zo lang geleden is dat ik geüpgraded heb… ben niet meer helemaal op de hoogte… helemaal niet meer eigenlijk.

Code:
OSX: 10.9.5

Model Name:	Mac Pro
Model Identifier:	MacPro4,1
Processor Name:	Quad-Core Intel Xeon
Processor Speed:	2.26 GHz
Number Of Processors:	2
Total Number Of Cores:	8
L2 Cache (per core):	256 KB
L3 Cache (per processor):	8 MB
 
Hardware lijkt me prima, maar je zult waarschijnlijk wel naar een nieuwere versie van OSX/MacOS moeten.
 
Hardware lijkt me prima, maar je zult waarschijnlijk wel naar een nieuwere versie van OSX/MacOS moeten.

Volgens Elektron zou Overbridge vanaf 10.7 moeten werken. Had ik al even opgezocht omdat ik hetzelfde vermoeden had.
 
Hmmm… daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Ik wil het wel eens proberen, en ik vind het op zich niet erg om te upgraden naar Logic Pro X, maar kan ik LPX zomaar op mijn computer installeren? Ik vraag het omdat het zo lang geleden is dat ik geüpgraded heb… ben niet meer helemaal op de hoogte… helemaal niet meer eigenlijk.

Code:
OSX: 10.9.5

Model Name:	Mac Pro
Model Identifier:	MacPro4,1
Processor Name:	Quad-Core Intel Xeon
Processor Speed:	2.26 GHz
Number Of Processors:	2
Total Number Of Cores:	8
L2 Cache (per core):	256 KB
L3 Cache (per processor):	8 MB


Dus wat ik hiervoor ook al zei..
Anyway, ja je kunt gewoon LogicX installeren en 9 laten staan, doe ik al jaren. Soms erg handig.
 
Ik heb hetzelfde gehad met een wat oudere Mac Pro (volgens mij was het een Mac Pro 1.1) waar op ik Overbridge niet aan de praat kreeg. Via een ander forum kwam ik erachter dat Overbridge niet ondersteunt werd op die Mac. Mac Pro eruit gegooid en deze vervangen door een iets minder oude Mac Pro. Kost tegenwoordig niet veel meer en voor in de studio echt meer dan power genoeg.
 
Wat suf zeg dat de processoren roet in het eten kunnen gooien. Dat zou toch eigenlijk transparant cq onzichtbaar moeten zijn?
 
Wat suf zeg dat de processoren roet in het eten kunnen gooien. Dat zou toch eigenlijk transparant cq onzichtbaar moeten zijn?

Zal wel met instructiesets te maken hebben. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke applicatie die zeer afhankelijk is van realtime processing daar kritisch in moet zijn.

Het kan evengoed ook een beperking in OSX zijn.
 
Laatste lijkt me waarschijnlijker inderdaad.

Niet dat ik er verder verstand van heb.
 
Bedankt voor de bijdrage, allemaal!

Shit, dat is wel balen… als het gewoon niet werkt vanwege mijn processors. Daar had ik nou nog nooit van gehoord. En om nou voor Overbridge een nieuwe Mac aan te schaffen, nou… :doei:
 
Trouwens, een beetje off topic… als ik nou toch eens zou proberen om het probleem te verhelpen door alsnog te upgraden naar een nieuwere versie van OSX en Logic Pro X, en als ik compatibiliteitsproblemen met mijn plugins - Superior Drummer, Komplete Ultimate 10, iZotope Iris, Omnisphere, Waves - zou willen voorkomen, welke versie van OSX zouden jullie adviseren?
 
De meeste plugin fabrikanten zijn helemaal up-to-date t/m El Capitan. Sierra zou ik absoluut nog niet installeren. Ik heb sinds vorige maand een nieuwe Mac Pro waarop El Capitan staat en heb alles kunnen installeren. Was er wel volle dagen mee bezig (helaas erg veel plugins) maar hij draait als een zonnetje.

Check wel voor elke plugin of ze daadwerkelijk compatible zijn. En NOOIT zomaar je OS updaten.
 
Overbridge is nog niet compatible met Sierra dus dat zou per definitie geen goede keuze zijn.
 
Het verschil in Logic 9 en X is toch 32 vs 64bit? Misschien heeft het ermee te maken?

Logic 9 kan ook 64-bit draaien (da's een setting in de app info), en 32-bit AU gaat ie dan bridgen. Het verschil met X is volgens mij dat X geen 32 meer kan, ook niet bridged.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-10-10 om 08.58.06.png
    Schermafbeelding 2016-10-10 om 08.58.06.png
    46,7 KB · Bekeken: 50
Back
Top