Crying Loud

S'No

Nieuwkomer
Lid sinds
2 april 2016
Berichten
19
Dit werkje is gemaakt in de donkerste periode in mijn leven en had me een week opgesloten om dit in muziek te vertalen.

Voor dit heb ik enkel Serum gebruikt om de mogelijkheden te kennen, een sample genomen van een afgrijselijke saw van ms20, Analog in Ableton + ms20 sample deze bewerkt met heavy saturator en verb om een gitaarachtige iets te creëren. en al het andere was gewoon knopjes draaien.



Bewust enkele noten tot bijna uit toon gebracht om een duister verhaal te krijgen verder geen beweging in de drum om het niet op te vrolijken en dan krijg je dit.

Cheers
 
Graag had ik aan dit projectje nog verbeteringen willen aanbrengen, en andere inzichten zijn zeker welkom.
 
Ik heb wat moeite met de panning van de hoge synth. Ik zat al even te kijken of mijn koptelefoon wel goed was ingeplugged :).Verder mis ik in de gehele track wat laag. Het komt nu nog wat dunnetjes over.

Detuned geluiden kan ik in het algemeen heel goed waarderen. In deze track hoor ik echter telkens op de 4e en 1e tel een hoge synth op rechts die wel heel erg buiten het bereik van de gebruikte toonladder ligt. Dat gaat toch iets verder dan detuning en in dit geval vind ik het storen.

Dat gezegd hebbende, hoor ik wel heel duidelijk de duisternis in je track. Je hoort de omstandigheden die je beschrijft, terug in de track. En dat vind ik knap :okdan:. Slot mag je nog wel even iets leuks van maken :).
 
Back
Top